penyesalan

16K 101 2
                                    

3 bulan kemudian..

ting tong..

danish yg terdengr bunyi loceng rumah banglo nya itu segera pergi ke muka pintu..yaa 3 hari lepas danish bawa balik ank n bini dia balik d rumah banglo dorang..

danish membuka pintu dan dia terkejut melihat manusia yg berada d dpn nya..

"danish..izin kan papa jumpa adriana.."

yaa..encik malik as papa adriana dtg nak jumpa ank dia..

danish hanya diam ..tk tau nak buat apa ..

"bey siapa.."

adriana terkejut ..

"untuk apa encik dtg ke sini ..?nak hina saya..?nak hina ibu bapa saya..?mcm tu..?tk puas lagi kaa dgn kenyataan yg encik dah bagi hari tu.?saya bukan ank encik.."

adriana meninggikan suara..

"baby  ..maaf kan papa baby..baby memang ank kandung papa..waktu tu papa tipu baby  ..papa bnci sgt dgn baby sbb papa kehilangan projek besar..maaf kan papa baby..maaf kan papa..papa menyesal buat mcm nhee..maaf kan papa syg.."

adriana terjelupuk d lantai..

"papa.."

air matanya mengalir..encik malik memeluk anknya itu..

"lepaskan aku ..lepaskan ...!!aku benci kau ..kau sanggup tipu aku hanya sbb tu..kau snggup ckp aku bkn ank kau hanya sbb duit..aku benci kau ..aku benci ..!!"

adriana meronta ronta dln pelukan papanya..

"syg jgn mcm nhee..shuuu..sudah syg..istighfar ..jgn mcm nhe.."

danish menenangkan isterinya..

encik malik berdiri ..

"maaf kan papa baby..papa kejam ..papa lebih percaya ckp mama tiri kamu..dan betul ckp baby ..dia tk jujur dgn papa..minggu lepas papa tertangkap dia tgh berzina dgn lelaki dlm bilik tidur papa  ..maafkan papa baby..maafkan papa.."

airmtanya mengalir 

"dah laa  papa..sampai bila bila pun adriana tk kan naafkan papa  ..adriana benci papa..BENCIII!!papa buat adriana nhe mcm patung..!!papa ckp adriana bukan ank papa..rupanya ..?adriana memang ank papa..papa kejam..adriana benci papa..!! dan sbb papa mama adriana pergi tinggal kan adriana..!!

kalau papa nak tahu..sbelum mama meninggal..mama dah bgtau adriana..mama nmpk perempuan dgn papa keluar dari hotel..!masa tu adriana baru 6 tahun n mama tgh mengandungkan adik adriana..!!tp sbb papa..mama keguguran..papa tk tahu kan ..?sbb apa..?sbb papa sibuk melayan betina tu..!

mama menderita papa..tiap hari mama nangis..tp papa..?papa berseronok dgn org lain d luar sana..after a few month..mama d sahkan menghidap kancer otak stage 4..but papa..?papa langsung tk ambil kisah ..

mama meninggal masa kami d rumah ..papa masa tu outstation konon nya laa..pdahal masa tu papa tgh bernikah dgn betina jalang tu dkt lombok..papa tk tahu papa bgaimna penderitaan mama..!

lepas pengebumian mama..papa pulang bawa bini..salhkah adriana benci dia..?salhkah papa..?dia yg rosakkan kebhagiaan keluarga papa..tp papa tk prnh prcaya ckp adriana..papa just percaya dia .but now..?papa sndiri nmpk kan..

pulang lah papa..kt tiada urusan apa apa lagi.."

encik malik terjelupuk..dia langsung tdk menyangka begitu kisah isterinya dulu..dia menyesal ..

"baby ..maaf kan papa baby..maaf kan papa..papa banyak dosa dgn baby dgn mama..maafkan papa syg.."

dia mengangis meraung..

"aku kata pulang pulang laa..!!aku tk nk tgok kau d sini..kau berambus..aku benci kau..!!sbb kau mama aku menderita..aku benci kau ..!"

adriana terus menengking..dia segera msuk ke dlm rumah ..dia naik ke bilik utk bersama anknya.

"papa..papa balik dulu laa..biarkn adriana tenang dulu.."

danish memejuk papa mertuanya..

"maaf kan papa danish..maafkan papa.."

danish angguk ..encik malik pergi meninggal kan rumah tersebut

danish naik ke bilil mereka..dia sedih melihat keadaam adriana..

"baby..kenapa kakek buat mamy mcm nhe..apa salah mamy syg .?kenapa kakek sanggup buat mamy mcm nhee.."

adriana menangis teresak esak smbil baringi d sisi ank nya yg sedang nyenyak tidur..

"syg..jgn mcm nhe syg..dah jgn nangis lagi..bey ada dgn syg..jgn mcm nhe..nanti ank kita pun sedih tgok mamy dia nangis.."

danish memujuk isterinya .adriana bangun dan memeluk danish..

"bey..syg tk sanggup bey..sakit sgt syg rsa bey..papa ..papa sanggup buat syg mcm nhe..beyyy.."

danish terkejut apabila mendapati adriana pengsan..

"ya allah ..syg ..syg bangun syg.."

danish panik..dia baringkan adriana..dia segera menyapu wajah isterinya dgn tuala basah..but she still tk bangun..

beberapa minit kemudian

"bey.."

yaa adriana sedar..

"syg ..syg ok ..?nak kita ke hospital..?"

"tk pa bey..syg ok..mungkin penat menangis.."

dia peluk lg danish..

"bey ..kalau umur syg tk panjng ..tolong jaga ank kita ya..jaga dia baik baik..carikan dia mamy yg lebih baik dari syg . "

dia menangis dlm pelukan danish..

"shuuu..syg jgn ckp mcm nhee please..kt akn jaga ank kita sama sama ok..dahh.."

dia cium ubun ubun adriana..

"syg tidurr yaa..rest.."

adriana angguk ..dia pun tidur kerana terlalu penat..














haiilaa papa adriana nhee ..kejamm..hahaah jgn marah yaa..itu hanya rekaan sahaja..n yaa  KAKEK =ATOK saya terbiasaa suda ckp kakek..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now