hospital

13.5K 96 0
                                    

seminggu kemudian..

hari ini..merupakan hari pembedhn adriana..

"bey..doakan syg yaa.."

adriana menggenggam erat jari danish..

"ya syg..bey sntiasa doakan syg..syg mesti kuat yaa syg..in shaa allah syg selamat lepas pembedahn nhee.."

danish kucup dahi isterinya  ..

"encik..maaf..kami harus membawa isteri encik ke wad pembedahan.."

danish angguk  ..dia meleraikan tautan jari mereka..dia melihat isterinya d bawa oleh doktor itu   ..

danish berlalu ke ruang menunggu wad operation..d sna semua ahli keluarga nyaa ada ..kecuali papa adriana..baby khairul n baby daniel pun ada ..tp kjp lg dorang d bawa balik oleh mama n papa danish  ..nenek n kakek mereka ..

owhh yaa..papa adriana tk dtg .?sbb apa..?dia takut mau jumpa adriana..dia dak mau kasih stres anak dia..ank nya kan kecewa sgt dgn sikap nyaa..dia takut kalau dia dtg emosi ank nya tu dak stabil nanti lain plak masalh timbul..haih..papa adriana nhee..sebelum nhee tdk plak rasa mcm tu..siap hina ank sndri lg kn..apa laa..tp now..bapak dia nhee insaf sudaa baa..ksian juga kan..(ahah sya bg penerangan)

"danish..kamal..biar laa mama bawa cucu cucu mama nhee balik dgn papa..ksian mereka mesti penat d sni..tk dpt tidur nyenyak..kalau ada apa apa tlg call mama ok ank anak mama.."

kata mama sambil mendukung daniel ..

danish dan kamal angguk..kamelia yg bru selesai menyusukan khairul segera memberikn khairul kepada papa mertuanya  ..

"kami gerak dulu laa "

pamit papa  ..mereka semua angguk..

"syaz..kalau awak rasa penat awak balik laa..kesian awak dgn baby..dah laa dlm tu ada dua..Zin..kau bawa sja laa bini kau pulang .ksian diaa..mesti penat ."

danish mula bersuara kerana simpati dgn adik iparnya itu..atau pun bff dia punya bini..

"tk pa laa abg dan..syaz ok sja laa..lg pun biasa laa org mengandung nhee memang agak nampk lemah sikit .but jg risau..syaz ok .."

syazlin berkata sambil senyum..

"betul nhe syg ok..?kalau tk hubby hntr syg pulang .."

razin pula yg bersuara..prihatin dgn isterinya..

"tk pa hubby . .syg nak d sni sja..kt doakan utk kak adriana sesama ok.."

mereka semua,angguk ..berdoa agar adriana selamat ..

****

beberapa jam kemudian..

"dan ..kau ok ka nhee..?kau nak mkanan kaa minum ka..nak .?"

kamal tepuk baju danish yg dari td kelihatn diam sja..

"tk paa laa..kalau korang rsa nak mkn minum korang pegi laa..aku tunggu bini aku ."

"ehh tk paa abg dan..kt tunggu kak adriana sesama ok.."

kamelia pula bersuara..

danish hanya angguk ..

beberapa minit kemudian......
.
.
.
.
.
.
.
.
"siapa keluarga puan adriana..?"

tanya doktor yg menjalankan pembedahan atas isterinya..

danish segera bgun dri kerusinya..

"saya husband dia doktor..bgaimna keadaan isteri saya doktor..?"

danish menghampiri doktor itu..

"isteri encik .."

prangg

bunyi telefon terjatuh  ..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
"maaf doktor saya tk sengaja terlanggar doktor  ..maaf sbb sya hp doktor cium lantai   ..saya terburu buru sbb adik saya bru sedar dri koma doktor..sekali lagi maaf doktor..saya tk sengja.."

pinta seorang lelaki lingkungan umur 18-19 thun..

"tk paa ..dahh awak pegi laa tgok adik awak   .."

doktor itu hanya senyum..

"bgai mana keadaan isteri saya doktor..?"

danish yg dlm keadaan cemas dan takut bertanya lg..

"alhamdulilah..isteri encik selamat..pembedahan nya berjalan lancar .cuma sekrng dia belum sdr lg kesan bius yg d suntik ke dlm bdn nya..dlm beberapa jam dia akn sedar in sha allah.."

doktor itu tersenyum smbil bercakap dgn danish..danish meraup wajah nyaa dan mengucpkan syukur berkali kali  

"terima kasih doktor ..terima kasih.."

"sama sama   ..saya hanya membntu  ..tp semua tu d tgn allah..Dia yg menyelamatkan ..saya gerak dulu yaa..assalamualaikum.."

kata doktor wanita itu smbil berlalu ..

"walaikumsalam .."

ucap danish..

"alhamdulilah..syukurr dan..adriana selamt..owh yaa aku dah call mama psal hal nhee..mama kt alhamdulilah.."

kamal bersuara..

danish angguk ..

"kalau mcm tu korang balik laa..biar aku tunggu adriana..ksian korang..mesti pnt kan..?hmm lg satu ..mel ..bole tk abg mnta tlg..?"

"minta tlg apa abg dan..?"

kamelia bersuara..

"tolong bg susu mel utk daniel..sbb daniel tk nak hisap puting botol susu..lg pun berapa jam lalu daniel menyusu td dgn mamy dia..msti skrg dia lapar lg..boleh mel bg susu mel utk daniel..?"

"boleh abg ..mel tk kisah pun..lg pun dia kn sepupu khairul..ank abg..tk paa abg jgn risau..nanti smpai rumah mel bg susu ok .."

"terima kasih mel..terima ksih mal bg izin bini kau susukan ank aku.."

"tk da hal laa..daniel pun mcm ank aku juga da.."

"abg dan jgn lupa mkn tau..kesihtn abg tu kna jga juga.."

syazlin pula menyampuk..

"eyalaa adik iparku yg baik..nanti abg mkn ok.."

syazlin senyum dan angguk ..

"dah jom kt balik ..dan kmi balik dulu yaa..in sha allah esok kmi dtg lg..kau mndi laa..td ada bawa bju juga kn..kmi gerak dulu ..assalamualaikum.."

razin membuka bicara .

"yalah..hati hati yaa..walaikumsalam.."

danish berlalu ke wad tmpt isterinua d tmptkn..wad vvip..mang selesa laa..tnds besar  ..ada sofa..bilik besar boleh solat terus d bilik tu..senang laa .dia dak kish byrn..yg pntg isterinya selesa..

dia segera membersihkan diri dan ingin menunaikan solat  ...dia berdoa agr isterinya cpt sedar dn sentiasa sihat..amin..









owhh yeahh..sikit lg mau habiz nhee..maaf laa kalau cerita nhee agak bosan..ini cerita pertama saya..dan idea pun saya kurang sbb kertas yg saya lakar pasal jln cerita nhee sudah hilangg..arggggg😫😫😫..msa saya buat krtas tu berabiz brfikir..ini pun sikit2 jk sya ingt..tp cerita nhee mau habis suda laa..dan yaa faham faham sja laa yaa bahasa yg saya guna tu kalau telampau baku ..sbb biasa suda baa..hihi..selamat membca..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now