17 december

407 30 4
                                    

Noelles perspektiv
Stockholm
söndag 09.28

Igår blottade jag och Martinus våra känslor för varandra. Han hade helt plötsligt sagt att han gillade mig. Och utan att tänka på några nackdelar eller fördelar hade jag sagt att att jag likaså, gillade honom. Något jag kanske ångrar. Eller asså, var han tvungen att säga det igår? När han hade två nätter kvar att sova här?

Killarna åker hem imorgon, och det är hela den här dagen kvar. Snacka om att det kommer bli stel stämning de resterande timmarna. Marcus måste ju antingen veta eller förstå att något har hänt också. Han flinar så fort jag och Martinus kollar mot varandra.

"God morgon" viskar Marcus som sömnigt sätter sig upp på madrassen han spenderat de två tidigare nätterna på. "God morgon" viskar jag tillbaka och ger honom ett leende. "Sovit gott?" frågar jag sedan och han nickar. "Och du?" frågar han, jag nickar till svars.

"Vad pratade eller gjorde du och Martinus när jag gick iväg och hjälpte Madde?" frågar Marcus och jag stelnar till. Jag vänder bort blicken från Marcus och kollar sedan på den sovande Martinus. "Asså, frågar för det var typ lite stelt när jag kom tillbaka" fortsätter han och jag nickar.

"Eeh, asså han sa typ-" börjar jag men avbryts av Martinus som vaknar. Jag pustar ut och låter blicken ligga kvar på honom, och inte på den undrande Marcus. "God morgon" säger jag och han kliar sömnigt i sina ögon. "God morgon" svarar han och möter sedan Marcus blick.

"God morgon brorsan"säger Marcus och Martinus skrattar svagt med sin morgonstämma. Ett leende tar plats på mina läppar och jag märker hur Marcus kollar på mig. "Vad?" frågar jag och han rycker på axlarna. "Inget, vi måste snacka sen" svarar han och jag nickar skeptiskt. "Okej?" säger jag frågande, låtsas som att jag inte har någon aning om vad det är han har att säga.

Vi går upp, jag från min säng och Marcus och Martinus från sina madrasser. Vi går ut i köket för att laga lite frukost. Vi alla sätter oss trötta vid matbordet istället. "Måste vi äta?" frågar Martinus och både Marcus och jag skakar på huvudena. "Jag är inte så hungrig" säger jag sedan och Marcus nickar. "Same" lägger han till och jag möter leendes hans blick.

"Film?" frågar jag och de båda bröderna nickar samtidigt som dem reser sig upp från dem mjuka stolarna. "Noelle, kan jag snacka med dig?" frågar Marcus och jag suckar, nickande på huvudet. Martinus nickar frågande på huvudet. Drar upp sin telefon från byxfickan och går mot mitt rum.

"Vad?" frågar jag och Marcus ge mig ett finurligt leende. "Jag vet att du och Martinus gillar varandra!" brister han ut och jag kollar frågande på honom. "Ehum, hur... Eller varför tror du det?" frågar jag nervöst och Marcus rycker på axlarna.

"Jag vet mycket saker" säger han och jag skrattar, "Men det måste ju inte betyda att du vet vad vi pratade om" säger jag sedan och det är Marcus tur att börja skratta. "Så här är det!" börjar han och jag nickar.

"Först och främst ger ni varandra sådana här konstiga blickar. Och för det andra, man märker det jättetydligt!" säger han och jag ser förmodligen ut som en tomat i ansiktet. "Och, för det tredje... Martinus!" yttrar han och ett leende tar plats på mina läppar.

"Just därför" säger Marcus och pekar på mina brett leende läppar. "Du är bra för honom!" säger han efter en stund och jag ger honom ett svagt leende. "Tack Marcus!" börjar jag. "Men det är svårt" lägger jag snabbt till.

"Varför?" frågar Marcus och jag rycker på axlarna. "Ni bor typ elva, tolv timmar ifrån Stockholm, du vet hur länge det är va?" säger jag och Marcus nickar. "Men det kanske ändras?" säger Marcus mystiskt och jag ger honom en frågande blick. Han går iväg och jag följer efter. Vi går in till mitt rum igen, där Martinus sitter.

17 december 21.38 söndag

Kära dagbok,
jag hade värsta långsnacket med Marcus idag, gissa om vad...Om du gissa Martinus var det rätt.

Jag vet inte vad jag ska göra med honom. Visst, jag gillar honom och så, men vi bor ju så sjukt långt ifrån varandra.. Det skulle bara vara jobbigt med distans.

Imorgon är det måndag och julpjäs! Jag ska skämma ut Linus! Och jag vet knappt hur jag ska göra!! Eller asså, förnedra han, ja det ska jag göra.. Men hur?

DET ÄR EN VECKA KVAR TILL JUL!!!!

xoxo Noelle

God natt, jag är jätteförkyld! Som vanligt. 🙄🙄

God natt!

🕯🕯🕯

Days to Christmas | x-mas specialWhere stories live. Discover now