14 december

413 27 16
                                    

Martinus perspektiv
Trofors
torsdag 21.22

"Martinus.. Martinus vad är det?" frågar Marcus som sakta smugit sig ner till källaren. Utan att vända bort blicken från matchen jag håller på att vinna mumlar jag tillbaka ett svar. "Inget, vad får dig att tro det?" frågar jag och han rycker på axlarna. "Du har varit jätteoff sedan igår typ" säger han och jag nickar.

"Okej?" svarar jag och han sätter sig bredvid mig. Jag hoppar lite åt sidan och gör plats åt min tvillingbror. Han lägger en stöttande arm över mina axlar och suckar sedan. "Blev du ledsen över att Noelle hängde med den där killen?" frågar han och jag tvekar lite innan jag faktiskt nickar.

"Varför?" frågar Marcus och ser missnöjd ut med mitt svar. "Hon låg i hans knä, det är sannerligen något mellan dem!" svarar jag honom och hans sneda leende förvandlas till ett rakt streck på hans läppar. "Hon blockade mig på Snapchat, Instagram och typ överallt" säger jag med blicken fortsatt fast på den stora tv-skärmen. "Varför?" frågar Marcus och jag rycker på axlarna.

Jag pausar spelet och vänder mig mot Marcus. "Det var inte hon, det kan inte varit hon!" säger jag bestämt och kollar djupt in i Marcus hasselbruna ögon. "Vem var det då?" frågar han och jag rycker på axlarna. "Hennes kille förmodligen!" säger jag och sträcker på ryggen. "Och du ska hjälpa mig få kontakt med henne igen" lägger jag till med ett svagt leende på läpparna.

"Hur då?" frågar Marcus och jag skrattar dovt. "Du ska snapa henne" svarar jag honom och han tar bort armen från min axlar. "Hon har inte blockat dig va?" frågar jag sedan osäker på om jag har fel. "Nej?" svarar han och jag nickar. "Bra! Snapa henne" beordrar jag honom och han tar upp sin telefon.

"Jag behöver inte" säger han och jag kollar frågande på honom. "Va?" säger jag och möter frågande hans blick. "Hon har redan snapat mig" säger han och jag skiner upp i ett leende. "Öppna då!" säger jag och Marcus nickar.

Första bilden som dyker upp är en 'streak' bild. På henne, och honom. Jag blänger surt på killen och vänder sedan huvudet åt tvn:s håll. "Här" säger Marcus och håller fram telefonen.

Andra bilden Marcus visar är en bild på henne. Och bara på henne. Inte den där killen. Den där äckliga killen som har tagit min tjej. Eller inte min tjej.

Jag läser texten som står på bilden om och om igen. Jag visste det. Jag visste att det inte var hon. "Har du blockat henne?" frågar Marcus och jag skakar drastiskt på huvudet. "Nej, aldrig!" säger jag allvarligt med blicken ner på Marcus telefon.

'Martinus blockade mig överallt, vet inte vad jag gjort??' är det hon skrivit. "När skickade hon det här?" frågar jag och Marcus går in i chatten för arga edan svepa till höger. "Nyss" svarar han och jag nickar. "Snapa med henne och låtsas att jag inte är här" säger jag och hoppar en bit ifrån han.

"Fråga typ vad hon menar eller något sånt" säger jag och Marcus nickar. "Jag skriver, vad menar du? Vad har hänt?" säger han och jag nickar. "Mhm, gör det" svarar jag honom och han börjar skriva in det han precis sagt.

Efter endast några sekunder av väntan plingar Marcus telefon till. Han greppar snabbt tag i den för att sedan läsa vad det är hon skrivit. "Han skickade bild när han kysste någon tjej, och sen blockade han mig! Eller det var iallafall det Linus sa" läser Marcus högt upp. Jag kollar frågande på honom. "Jag har aldrig kysst någon!" säger jag allvarligt till Marcus och han nickar. "Jag vet brorsan!" säger han och tittar förvånat på mig.

"Martinus du har rätt, det är inte Noelle som blockat dig, det är den där killen... Linus" säger han och jag nickar stolt. "Vi måste ringa Noelle! Nu på direkten!" säger Marcus och jag nickar ivrigt. "Ring då!" säger han och jag suckar. "Marcus, hon har blockat mig, minns du?" säger jag ironiskt och han ser på mig med en 'hehe' blick.

Jag skrattar och han tar upp telefonen för att ringa. Han söker på hennes namn och hon kommer upp. "Ring då!" säger jag och han nickar till svar. På något sätt känns det som han är nervös, varför vet jag inte..

"Hej Noelle" säger han och jag hör svagt hur någon på andra sidan luren svarar. Ett leende tar plats på mina läppar.

Noelles perspektiv
Stockholm
torsdag 21.59

14 december 21.59 torsdag

Kära dagbok,
Marcus och Martinus ringde precis.. De förklarade vad som hänt och jag är lättad. Men såå sjukt förbannad.

Inte på Marcus eller Martinus utan på Linus. Han visste mycket väl vad Martinus betydde för mig men ändå blockade han honom. Tog bort hans nummer.

Han hittade till och med på att Martinus hade kysst någon annan, för att jag skulle kunna skita i det faktum att han faktiskt blockade mig. När det i själva verket var Linus som var boven.

Det var Linus som ljög för mig. På måndag ska vi ha vår julpjäs, aldrig i livet att jag tänker spela med honom. Han ska få sin hämnd. På scen, framför alla i publiken. Han kommer skämmas. Han kommer må dåligt.

Lika dåligt som jag mått över det han tidigare gjort.

xoxo Noelle

Känner att jag måste bli bättre på att skriva kapitel i rimlig tid! Måste nog skriva klart alla kapitel i helgen! Den här boken är trots allt inte alls planerad!

Jag skriver bara och hoppas jag knyter ihop ett bra slut!

God natt/ god morgon !!

❤️❤️

Days to Christmas | x-mas specialDonde viven las historias. Descúbrelo ahora