24 december

464 28 4
                                    

Noelles perspektiv
Trofors
söndag 07.26

Jag vaknar med ett brett leende på läpparna. Idag är det julafton. Jag sätter mig upp och kollar glatt på julstrumpan som hänger vid sänggaveln.

Inget sticker ut från strumpan och jag sätter fundersamt på mig mina jultofflor, som föreställer Rudolf med röda mulen. Jag hoppar mot min julstrumpa och tittar försiktigt ner. Ett kuvert.

God jul kära Noelle!
Din första julklapp blir det rum du står i. Den andra julklappen du får är ett uttalande. Vi ska flytta hit! Kom ihåg att även du måste bestämma om du vill. Och det du måste bestämma är om du vill bo här, med mig och Mikael!
puss och kram Mamma

Jag tittar häpet på kortet innan jag trär på mig morgonrocken och går ut i köket. Mamma och Mikael sitter på stolarna och dricker sitt morgonkaffe.

"Det var därför jag inte fick prata med Martinus om våra känslor förrän idag" säger jag och kollar på min nickande mamma. "Vet Martinus?" frågar jag och hon skakar på huvudet. "Marcus?" lägger jag till och hon nickar. "Jag måste säga till Martinus!" utbrister jag och springer ut från köket.

Jag
| MARTINUS!!

Tinkusss ❤️
| DU VÄCKTE MIG!! 😩

Jag
| Sorry hehehhehe

Tinkusss ❤️
| Men vad vill du?

Jag
| Ses om 10?

Tinkusss ❤️
| Klockan är 07.32 och du vill att jag ska gå ut?

Jag
| Ja 😀

Tinkusss ❤️
| Omg, varför?

Jag
| Det är viktigt, möt mig vid lyktstolpen om 10 minuter!!!!!!!!!!!!!

Tinkusss ❤️
| Jahapp, okej, ses då!

Jag lägger ifrån mig telefonen med ett lätt leende på läpparna. Jag går mot byrån där kläderna ligger och trär samtidigt av morgonrocken.

Jag sätter snabbt på mig en svart klänning som är tänkt att jag ska bära idag. Sedan sätter jag på mig ett par svarta men ändå genomskinliga strumpbyxor. Jag trär på mig en kofta och går sedan ut mot hallen.

"Vart ska du?" frågar mamma och jag möter hennes blick. "Martinus" svarar jag och böjer mig ner. Jag sätter på mig mina gråa vinterskor  och drar sedan över jackan. "Kom tillbaka så snabbt som möjligt! Martinis familj ska ju komma och äta lunch vid 12, och allt måste vara förberett då!" säger mamma och jag nickar.

"Lovar" säger jag och öppnar dörren för att sedan snälla igen den. Jag ler milt för mig själv och tittar bort mot lyktstolpen där Martinus redan står. "Hehej" ropar ja och han vinkar glatt mot mig.

Hej Noelle" mumlar han och drar in mig i en kram. "Vad var så viktigt så du inte ens kunde vänta till sen, när vi skulle komma? Det är inte ens ljust ute" säger han och jag börjar genast att skratta åt honom.

"Du vet ju att mamma sa att vi inte fick prata pm våra känslor förrän idag?" säger jag frågande och han nickar undrande. "Varför?" frågar han och jag flinar brett.

"Varför skulle vi prata om hur vi kände för varandra?" frågar jag och han ger mig en fundersam blick. "För att vi bor långt bort ifrån varandra och det kommer bli jobbigt med distans" säger han och jag nickar.

"Båda gillar varandra?" säger jag frågande och Martinus nickar. "Ja eller jag gillar dig iallafall!" svarar han snabbt och jag nickar skrattandes. "Jag gillar dig med!" säger jag och ger honom ett brett flin.

"Men om jag säger att det inte blir distans då?" säger jag och Martinus kollar häpet och chockat på mig. "Va-vad menar du nu?" frågar han och jag skrattar tyst.

"Jag, eller jag och mamma ska flytta hit!" yttrar jag snabbt och han sätter händerna på mina axlar. "Kolla in i mina ögon och säg att du talar sanning!" säger han och stirrar djupt in i mina ögon. "Jag talar sanning!" säger jag och kollar djupt in i hans mörkbruna ögon.

24 december 23.36 söndag

Kära dagbok,
jag ska flytta hit!! HIT TILL TROFORS!! Jag kommer gå på samma skola som min bästa kompis och Martinus.

Jag vet inte vad jag ska kalla Martinus än. Han är inte min pojkvän, men han är heller inte min crush. Vad ska jag kalla honom? Det går inte! 

Nu ska jag dovs för jag har haft världens bästa dag! Fira julafton tillsammans med familjen Gunnarsen var bland det bästa!!

xoxo Noelle

GOD JUL PÅ ER ÄLSKLINGAR!!!!

Har ni haft en bra dag allihopa??? Det har jag! Så nu ska jag sova för jag är jättetrött! Och imorgon ska jag fira jul med pappa ❤️❤️❤️❤️

Och förresten! Ni som inte vill att boken ska vara slut nu efter 24 december! Det kommer en julklapp till er imorgon!

Ett eller två kapitel för att se hur det går för Noelle och Martinus!

Puss på er!!

Days to Christmas | x-mas specialDonde viven las historias. Descúbrelo ahora