20 december

442 29 3
                                    

Noelles perspektiv
Stockholm
onsdag 13.53

"Sofija, jag måste dra, kan du vänta på Chantelle?" frågar jag Sofija och hon nickar skrattande. Jag smiter iväg från skåpen och ut från dörrarna. Imorgon är det julavslutning och jag har inte sett till Linus sedan måndags.

Det kanske var lite tufft mot honom att skrika på honom framför hela skolan, men ändå, han förtjänar det. Egentligen skulle man ju behöva skälla på honom ännu mer, men det var inget alternativ för mig. Jag är ganska dålig på att få ut saker genom att prata, jag skriver helst. Vilket är en av anledningarna till att jag skaffade en dagbok.

Imorgon eftermiddag ska vi till Trofors igen. Det ska bli så otroligt roligt! Då kan jag även snacka med Martinus och våra känslor. Eller mamma tyckte att det var bäst om vi skulle göra det på julafton. Ingen aning om varför.

Det plingar till och jag tar snabbt upp min telefon. En snap från Marcus pryder min skärm och ett leende tar plats på mina läppar. Jag trycker min tumme mot den vita knappen, sedan trycker jag på snapchat ikonen och jag kommer in på snap.

Cuscus bästis <3
| Tjena kompis! När är det du kommer imorgon?

Jag
| Vet inte riktigt.. Vi ska åka när mamma slutar tror jag!

Cuscus bästis <3
| Ska du och Martinus snacka då?

Jag
| Mamma sa att det var bättre om vi snackade på julafton (?)

Cuscus bästis <3
| Ja, det är nog smartast!

Jag
| Eeeeeh, varför?!

Cuscus bästis <3
| Det bara är så :*

Jag
| Nej hejdå

Cuscus bästis <3
| Neeeheeeej

Jag
| Hejdå, ses imorgon!

19.46

"Okej, Noelle packar du nu så vi kan åka direkt efter att jag kommer hem ifrån jobbet?" frågar hon och jag nickar. "När kommer vi vara framme ungefär?" frågar jag och mamma stannar upp i sin rörelse.

"Jadu, kanske mellan tolv och tre på natten, jag vet inte riktigt!" svarar hon och jag kollar häpet på henne. "Så sent?" frågar jag och hon nickar.

Jag pressar min tumme emot knappen på telefonen och går in på snapchat igen.

Jag
| Vi kommer inte hinna träffas imorgon :(

Cuscus bästis <3
| Neeee, varför??

Jag
| Vi kommer typ komma fram mellan tolv och tre på natten!

Cuscus bästis <3
| Oh, det var synd! Men vi ses så fort du orkar på fredagen då!!
| Call me, när du vet när!

Jag
| Absolut!

Jag läger undan telefonen och går emot badrummet. Jag plockar ner lite hygienartiklar och lägger sedan ner dem i min rosa necessär.

Jag går in på mitt rum och packar ner de kläder jag behöver till jul och nyår. Mamma och Mikael bestämde att vi skulle vara kvar ända till fjärde januari. Vilket är lyx för både mig, Marcus och Martinus.

Vi kommer få ha nästan hela jullovet tillsammans. Det är bara de fem sista dagarna som vi inte har. Det ska dock bli sjukt tråkigt att återvända till skolan efter att haft det bäst i Trofors.

22.49

"Du Noelle.." börjar mamma som smugit sig i på mitt rum. "Mhm" svarar jsg och gömmer snabbt undan boken jag precis tänkt att skriva  i.

"Jag kom på en sak" säger hon och jag nickar. "Vad?" frågar jag och hon sätter sig bredvid mig. "Jo, Marcus och Martinus är kända.. Borde inte du få hat och så för att du är med dem då?" frågar hon och jag ser tveksam ut.

"Alltså, jag får ju hat till och från.. Men det är inte direkt något jag tar åt mig.." säger jag fundersamt. "Det är bra! Jag är sä stolt över fog Noelle! Du går din egna väg och skiter fullständigt i vad alla andra tycker!" säger mamma stolt och kramar om mig.

20 december 22.57 onsdag

Kära dagbok,
mamma kom in med en ganska viktig fråga till mig förut. Borde inte jag få har för att jag är vän med Mac och Tinus?

Borde jag det? De har väl vilken rätt vem som helst att vara vän med mig. Precis som jag har lika mycket rätt till att vara vän med dem.

Ingen har rätt till att hata på folk, och varför ska man hata på mig vara för att jag hänger med två kända killar. PRECIS! Det ska man inte! Jag blir vara så förbannad. Har dem inget annat för sig?

Något annat än att sitta och klanka ner på folk. Sitta bakom sina telefoner och försämra folks självförtroende.

Så nej mamma. Jag borde inte gå hat för att jsg känner Marcus och Martinus.

xoxo Noelle

HÅLLER NI INTE MED?! INGEN HAR RÄTT AT HATA PÅ NÅGON!!!

Days to Christmas | x-mas specialWhere stories live. Discover now