19 december

421 24 10
                                    

Martinus perspektiv
Trofors
tisdag 17.28

"Marcus!" ropar jag och han klampar ner för den spiralformade trappan. "Vad är det?" frågar han och jag kollar seriöst på honom. "Skulle vi spela fotboll eller?" frågar jag och han ser tveksam ut.

"Måste vi?" frågar han och jag suckar. "Det var du som ville spela från första början!" svarar jag och Marcus skrattar lite. "Men kan vi inte snacka lite bara?" frågar han och Jagger honom en förvånad blick.

"Men skojar du eller?" frågar jag och han nickar oseriöst. "Nej, jag skoja! Klart jag inte skojar! Jag ör fullt allvarlig" säger han vilket får mig att leendes sätta handen för pannan. "Okej, vi snackar! Vad vill du snacka om?" frågar jag och han ger mig en mystisk blick.

"Din och Noelles kyss" svarar han och mina kinder hettar upp i en vad jag förmodar, mer rödare ton. "Vadå de va väl inget?" säger jag genererat och han skrattar. "Men vadå, så det betydde inget?" frågar han och jag rycker tveksamt på axlarna. "Brorsan, det var din första kyss! Det måste finans en anledning till att du valde just Noelle" säger han och jag vänder mig mot honom.

"Klart det finns" svarar jag och han nickar stolt. "Så, vad är anledningen?" frågar han och jag sänker min blick till mina händer. Jag knyter ihop mina långa fingrar och möter Marcus blick igen.

"Det är ändå ingen idé" svarar jag och Marcus suckar. "Det är alltid en idé för kärlek, Martinus" säger han och läger en stöttande arm över mina axlar. "Värst vad du blivit en poet då" säger jag och skrattar.

"Men Marcus, hon bor typ elva, tolv timmar ifrån oss!" mumlar jag tilläggandes. Han nickar och suckar tyst. "Men det kanske ni kan klara av?" frågar han leendes. Jag suckar och rycker på axlarna. "Tror du det?" frågar jag och han nickar. "Jag tror ni kan klara vad som helst, bara ni verkligen gillar varandra" svarar han och jag ger honom en kram. "Tack Cuscus!" säger jag skojsamt och han slår sig för pannan. "Snälla, vad som helst, men inte det smeknamnet igen!" säger han vilket får mig att skratta.

"Noelle snapade mig!" yttrar jag och Marcus skiner upp i ett leende. "Najs, snapa tillbaka!" säger han och jag nickar.

Noelles perspektiv
Stockholm
tisdag 17.32

"Mamma..." mumlar jag tyst samtidigt som jag lutar mig mot bänken i köket. Mamma hackar grönsaker som vi ska ha till middagen och jag har länge suttit och funderat på mitt rum. "Hej älskling, vad är det?" frågar mamma och jag ger henne ett nervöst leende.

"Om man gillar någon, och personen gillar mig.. Vad tycker du man ska göra då?" frågar jag blygt och mamma stannar upp i sin hackning. "Ja för det första rycker jag att ni ska börja träffas oftare, se om ni gillar varandras sällskap och så" börjar hon och jag nickar. "Ehum, glömde kanske nämna att han bor typ tolv timmar ifrån mig" lägger jag till och mammas läppar formas till en ovalt o.

"Det är alltså Martinus.." säger hon med ett retsamt flin på läpparna. "Eh, va, eh, nej... Eh, ja" säger jag erkännande och mamma skrattar. "Jag tror det är bra om ni pratar om hur ni vill göra! Det kan ni ju göra på julafton när vi ses!" yttrar hon och jag nickar fundersamt. "Vilken dag åker vi upp då?" frågar jag och mamma rycker på axlarna. "Torsdag eller fredag, när har du avslutning på torsdag?" frågar mamma och jag rycker på axlarna.

Jag går ifrån käket och in på mitt rum igen. Jag sätter mig i sängen och lutar mig mot den mjuka sänggaveln. Jag trycker lätt mitt finger mot hemknappen och kommer direkt in på snapchat.

Jag
| Hej Martinus, vi måste snacka på söndag <3

Tinkus <33
| Absolut, håller med! <3

19.38

19 december 19.38 tisdag

Kära dagbok,
jag ska prata med Martinus på julafton. Hur vi ska göra, om vi ska fortsätta dom något mer än vänner, eller fortsätta dom bara vänner.

Jag hoppas vi slutar som mer än bara vänner, men jag vet inte.. Jag har INGEN som helst aning... Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer överens om att vara mer än bara vänner. 

Även om vi bor flera timmar ifrån varandra. Det kan ju funka! Vem säger att distansförhållanden inte håller? Inte jag

xoxo Noelle

Hoppas ni gillar kapitlet! Vet ni vad man kan önska dig i julklapp av kompisar?? HAR INGEN ANING, de får ju inte vara för ditt liksom! GE MIG FÖRSLAG, TACK TACK TACK!

Puss på er! God natt! <33333

Days to Christmas | x-mas specialWhere stories live. Discover now