POV SHAY
'Wat doe jij hier?!' gilt ze blij. Ik slik en kijk Luca aan. Hij glimlacht naar me en haalt ze schouders op. Noa kijkt me nu met grote ogen aan. 'Nee, hou op hoor!' gilt ze nog harder. 'Noa doe is wat stiller, we zijn in een restaurant.' hoor ik een vrouw tegen Noa sissen. Ze heeft bruin haar en blauwe ogen en ik gok dat ze rond de 40 is. Ze loopt op me af. 'Ah, Shay toch? Over jou heb ik veel gehoord.' zegt ze glimlachend en ze knuffelt me. 'Mam laat haar los. Je maakt haar bang.' zegt Noa lachend. Ze laat me los en ik grinnik. 'Sorry waar zijn mijn manieren, Ik ben elisabeth maar noem me maar gerust Elisa!' ik glimlach. 'Peter kom is! Dit is Shay!' er komt een man aangelopen in een pak en hij is breed en gespierd. Hij schud me hand. 'Peter aangenaamd.' zegt die met een zware stem. 'Aangenaam.' zeg ik glimlachend.
Luca staat opeens naast me en pakt me hand. 'Ik pik Shay heel even hoor.' zegt die tegen Elisa, Peter en Noa. Ze knikken en Noa wiebelt met haar wenkbrauwen. Hij leidt me de weg en legt vervolgens zijn hand op mijn onderrug. We lopen naar een oudstelletje toe, ik gok ongeveer 60/70 jaar. De vrouw en de man kijken me glimlachend aan en Luca geeft ze 3 kussen. 'Opa, Oma, dit is Shay.' zegt hij trots en hij kijk naar mij. 'Het is een genoegen om jullie te ontmoeten.' zeg ik met een glimlach en ze trekt me gelijk in een knuffel. 'Ohh, ze is ook nog is mooier dan je vertelde Lucie, eindelijk een schoonkleindochter! Of niet Bram!' ratelt ze vrolijk. De man knikt en loopt naar me toe. 'Sorry voor mijn vrouw, ze is nogal, raar.' zegt die met een glimlach en ik grinnik. Dus Luca heeft al dingen over me verteld. Hmm. 'We kunnen gaan zitten.' roept Luca zijn vader naar iedereen. Luca pakt me hand en begeleid me naar de tafel. Ik zit naast Luca en zijn oma en tegenover Noa. Het is al heel gauw gezellig en ik ben lekker aan het bijpraten met noa. We halen herinneringen op met elkaar. Ik ken haar van de vakantie in 2015. We hadden nog wel contact maar niet zo goed. Het is wel jammer dat ik tegen haar moet liegen maarja. 'Dus Shay en hoezo denk je dat je bij onze familie past?' vraagt de stiefmoeder van Luca opeens.
Ik voel Lucas hand op me been en knijp er wat in. Ik kijk hem paniekerig aan. De hele tafel heeft ogen op mij en ik word heel nerveus. 'I-ik uhm j-ja uhm.' ze begint te grinniken en al snel begint heel de tafel te lachen. Ik lach een beetje awkward en kijk naar me schoot. 'Het was maar een grapje hoor lieverd, Welkom bij de familie!' zegt zijn oma geruststellend. Pfieuw. Ik glimlach naar haar en kijk Luca vervolgens met een dodelijke blik aan. Hij houd zijn schouders op en lacht. Ik rol me ogen en hij geeft opeens een kus op me wang. Ik schrik een beetje maar doe het daarna terug. Want ja, we zijn eenmaal vriendje en vriendinnetje. 'Wat willen jullie drinken.' Iedereen noemt zijn drinken op. Luca bestelt een biertje. 'Uhm mag ik fristi.' zeg ik een beetje beschaamd en ik hoor Noa en Luca grinniken. 'Ik ook.' roept het nichtje van Luca. 'Ik ook!!' gilt het neefje van Luca. l Al snel ligt heel de tafel in een deuk. Wat een gezellige familie is dit, was ik er maar echt lid van. Wacht wat. Ik schud de gedachtes weer van me af en glimlach naar Luca. 'Vanwaar die glimlach.' fluistert die. 'Krijg ik gewoon door jou en je familie.' fluister ik terug. Hij geeft een kus op me voorhoofd en kijkt dan weer in zijn menu kaart. Ik zie nu pas hoe mooi die is. Zeker in dat pak. Ik zou hem wel willen doen.
Shay kom op doe normaal. Hij meent het toch niet. Jullie zijn alleen vrienden. Ik kijk snel in me menu. Uiteindelijk bestel ik hetzelfde als Luca. Het is heel gezellig en na een tijdje gaan alle kinderen naar buiten. Naja, ik word gedwongen door zijn nichtje en neefjes want ze willen hun glijbaan skills laten zien. Dus sleur ik Noa en Luca er mee in. Als we buiten staan gaan Luca en Noa roken en ik ben aan het schommelen met Demy, het jongste nichtje van 5 jaar. Samen kijken we naar Dani, het neefje van 9 jaar en Faye het nichtje van 10 jaar hoe ze hun glijbaan skills oefenen. Demy zit met me haar te spelen en ik glimlach naar haar.
JE LEEST
If I could
RomansaShayenne zag het niet zitten om te verhuizen naar een ander land. Totdat ze in de ogen van Luca keek en wist dat dit niet een saai schooljaar zou worden...