POV SHAY
Ik word wakker door me wekker. Jaja het is weer zover, school begint jammer genoeg. Ik sla me dekens van me af en sta op. Ik loop gapend naar me kast. Hmm, ik moet echt kleding gaan kopen. Ik pak een random grijze trui, een zwart shirtje met kant en een zwarte broek. Ik trek eerst me ondergoed aan en daarna me kleding.
OUTFIT SHAY
Ik kam me haren even door en doe het daarna in een staart. Ik loop naar de badkamer en maak me wat op. Daarna poets ik me tanden en loop naar me bureau, pak me tas eraf en storm naar beneden. 'Shay, mam en John zijn al naar werk en Laantje is al naar school.' zegt me broer terwijl hij een hap neemt van zijn brood en scrolt op ze telefoon. 'Okeee.' zeg ik droog en maak me brood. Ik neem plaats aan tafel en kijk me broer aan terwijl ik me brood opeet. 'Mag ik met je meerijden?' vraag ik met een volle mond. 'Ja natuurlijk, Maddy en Luca rijden ook mee.' zegt hij terwijl hij zijn bord opruimt. Het is sinds nieuwjaars dag dat ik Luca zag, èèn week dus en ik weet echt niet hoe het tussen ons zit. Ja, we hebben geappt en gebeld. Nja, ik zie het zelf wel. 'Gezellig.' zeg ik overdreven en grinnik.
Ik stap uit en doe me tas om me schouder. Die rit was awkward. Ik zat naast Luca en hij gunde me geen ene blik waardig. Wat heb ik nu weer gedaan? Ugh, ik ga me er geen druk overmaken. 'Kom je Shay?' vraagt Maddy als ze haar arm in de mijne haakt. 'Sletsgo bitch.' zeg ik lachend en we lopen naar de ingang. Als we eenmaal in school zijn is het super druk.
Wat heb ik dit gemist...
Ik loop met Maddy naar onze kluisjes, die van haar zit tegenover mij. 'Dus, hoe zit het tussen jou en Luca?' vraagt ze even later als ze weer naast me staat. Ik haal me schouders op en rommel verder in me kluisje. 'Shay, wat is er tussen jullie gebeurd?' vraagt ze bezorgd. Ik zucht. 'Hij zoende me op nieuwjaarsavond en nu gunt die me geen blik. Hij praat niet eens met me.' zeg ik in èèn ademshaling. Ze kijkt geschrokken langs me en slikt. 'Wat, waar kijk je na-.' zeg ik terwijl ik me wil omdraaien, wat mislukt omdat ze me meesleurt naar de meisjes wc. 'Ik um moet me makeup bijwerken!' zegt ze snel en pakt haar lipgloss en brengt het aan op der lippen. 'Mad-.' zeg ik maar ik word onderbroken. 'Deze lipgloss is zo mooi, weetje je moet het ook prob-.' ratelt ze blij door maar ik onderbreek haar nu. 'MADDY.' gil ik.
Ze wordt meteen stil en kijkt me aan. 'Waarom mocht ik niet omdraaien?' vraag ik nieuwschierig. 'Kijk zelf maar.' ze wijst naar de spiegel en ik kijk. Ik wou dat ik nooit had gekeken.
Ik slik en staar naar de spiegel. Achter me zie ik Luca met Miranda zoenen, niet een beetje maar heel erg. Ik knipper me traan weg en kuch. 'Dat is dan leuk voor hem.' zeg ik droog en pak me tas. Ik loop naar hun toe en zet me nepglimlach op, die ik veel geoefend heb dus hij lijkt perfect. 'Aw omg, ik wist niet dat jullie hadden!' zeg ik nep overdreven. 'Shay ik-.' zegt Luca maar hij wordt onderbroken. 'Ja ik zei het je toch, we zijn voorbestemd voor elkaar want ja wie wilt jou nou als je ook mij kan krijgen.' zegt Miranda met een gemene glimlach.'Het klopt wel, jullie 2 verdienen elkaar. Allebij fake en selfish.' zeg ik met een gemene glimlach terug. 'Sha-.' zegt Luca terwijl die me arm vastpakt. 'Waag het om me nog één keer Shay te noemen, alleen vrienden mogen me zo noemen.' sis ik hem toe. 'Maar we zijn vrienden?' zegt hij verward. Ik lach. 'You don't deserve me.' zeg ik kwaad. 'Shay je hebt geen reden om boos te doen.' zegt hij droog. Ik kijk hem bespottelijk aan en begin te lachen. 'Geen reden? Je laat me voelen alsof je om me geeft. Je zoent me om fucking 12uur snachts en dan moet ik het normaal vinden dat je met een ander meisje opeens iets hebt?!' roep ik hard. Ik stop en zet me hand tegen me hoofd. 'Owja, dom van mij ook je bent en blijft een fuckboy net als Jace.' sis ik hem toe. Hij steekt zijn handen in de lucht en rolt zijn ogen. 'Als dat is hoe je me ziet dan niet.' zegt die emotieloos en hij loopt weg. 'Owja en Shay, Ik zie je vetrol.' zegt Miranda sluw en ze rent Luca achterna. Ik slik en kijk naar beneden. Noemt ze me nou dik? Maar ik.... Shay stop ze probeert je gek te maken. Ik zucht en loop naar de les.
Geschiedenis is officieel de saaiste les die er bestaat. Iedereen let niet eens op en we zitten een film te kijken over de 1ste Wereld Oorlog. Meestal vindt ik het wel interessant maar ik dwaal af door me gedachten.
Waarom zoende die me die nacht? Waarom Miranda? Ben ik echt dik? Wilt die me daarom niet? Heeft die met me gevoelens gespeeld? Was dit echt? Hadden we eigenlijk wel iets? Ben ik gebruikt?
Ik wordt aangestoten door Maddy en schrik op uit me gedachtes. Ik kijk haar vragend aan en ze knikt naar voren. 'Mevrouw Queni? Wat is u antwoord.' zegt Mevrouw Deli. Ik kijk rond de klas en slik. 'Ze zat waarschijnlijk aan eten te denken.' hoor ik Miranda zeggen. Ik rol me ogen en sta op. Ik pak me tas en loop naar voren. 'Mevrouw Queni waar gaat u heen?' roept mevrouw Deli nu boos. 'Ik ben allergisch voor goedkope meisjes die op een peen lijken.' zeg ik met een walgelijke blik op Miranda gericht. Haar hoofd is nu goudwaard. In me ooghoek zie ik Luca en de klas grinniken. 'Ik ben teminste niet dik.' zegt ze arrogant. 'Ik ook niet dus i dont know were u talking about girl.' zeg ik zelfverzekerd.
Ik loop weg en loop naar me kluisje. Ugh, ik haat drama. Ik gooi me tas tegen de kluisje en ga met me rug tegen het kluisje aanzitten. Ik sluit ke ogen en adem diep in en uit. Ik voel me zo erg gebruikt. Ik houdt me tranen in en leg me hoofd op me knieeën. 'Problems in paradise honey?' hoor ik een bekende stem zeggen en ik kijk op.
Of me dag niet al erg genoeg was.....
Dit was weer een hoofdstuk. Sorry dat ik niet zo veel upload maar heb het druk. Wie zou het zijn? Wie denk jij dat het is? Btw, dit liedje vindt ik leuk en vond er ook wel bij passen. Tot het volgende hoofdstuk!
bewerkt
JE LEEST
If I could
RomanceShayenne zag het niet zitten om te verhuizen naar een ander land. Totdat ze in de ogen van Luca keek en wist dat dit niet een saai schooljaar zou worden...