21. door jou

306 4 0
                                    

POV SHAY

Ik liep de school in samen met Maddy en ik was letterlijk een zombie. Ik heb heel de nacht liggen piekeren om Luca. Ik weet niet wat hij met me doet, maar ik vind het fijn. Ik heb een basic outfit aangetrokken, want ik voel me niet echt top.

 Ik heb een basic outfit aangetrokken, want ik voel me niet echt top

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

OUTFIT SHAY

Me haar heb ik in een lage knot en geen make-up op. Maddy -daarintegen- is super hyper en praat zowat de oren van me lijf. Zodra we op het schoolplein zijn rent ze opgewonden naar het clubje. Ik loop er vermoeid heen, omdat het super vroeg is. 'Zo jij ziet eruit alsof je een marathon netflix heb gekeken.' zegt Finn lachend. Ik steek me middvinger op en geef hem daarna een knuffel. Ik geef dan iedereen een knuffel. 'Waar zijn Luca en Miki?' vraag ik aan Vincent. 'Smoking.' zegt die terwijl hij op zijn mobiel zit. 'We gaan daar heen tot dalijk!' gilt Maddy en ze trekt me mee.

Als we bij het rokershok aankomen zien we dat er veel barbiepoppen om hun heen staan. Ik rol me ogen en Maddy lacht om me actie. We lopen er heen en Maddy valt gelijk me broer om zijn hals. 'Goedemorgen schoonheid.' zegt Luca met een glimlach en hij trekt me in een knuffel. Ik zet daarna me hand op zijn borst om hem even weg te duwen en aan te kijken met een blik van are-u-kidding-me. Hij kijkt me vragend aan. 'Wat is hier mooi aan?' vraag ik hopeloos, terwijl ik bij het woord "hier" naar me gezicht wijs. 'Voor mij ben je altijd mooi shaytje.' zegt hij lachend en wow, deze lach is zo aantrekkelijk. Hij rookt weer verder en we praten nog wat. Opeens voel ik twee armen om me nek die me naar achter trekken.

Ik draai me snel om en zie Noa lachend staan. 'HEE GIRL.' gilt ze. 'HEEEEE.' zeg ik lachend terug. 'Waar was je al die tijd?' vroeg ik nieuwschierig. 'Ik was um... bij me tante.' zegt ze terwijl ze Luca aan kijkt. 'Was het leuk?' vraag ik en ze knik gelijk. Iets te snel als je het mij vraagt. Ik loop weer naar Luca en ga voor hem staan. Hij blaast de rook in me gezicht uit en lacht. Ik trek een walgelijk gezicht en trek de sigaret uit zijn mond. Ik gooi hem op de grond en stamp hem uit. 'Hé!' zegt die met een pruillip. Ik pak kauwgom uit me tas en stop hem in zijn mond, wat me een bijt in me vingers oplever. 'Auw, Genoeg gerookt voor vandaag.' zeg ik
streng en tik hem op zijn neus. Hij heeft een speelse grijns op zijn gezicht en ik snap gelijk wat die bedoeld.

'Je hebt 4 seconde voorsprong.' zegt die grijnzend. Ik wacht geen seconde en begin de school in te rennen. Ik stop midden in de menigte en kijk om me heen. Ik zie Luca achter me en ren een lokaal in, die ik vervolgens op slot draai. Ik plof op de tafel neer en hijg. Ik zal het even uitleggen. Ik en Luca hebben afgesproken als iemand pijn heb dat je een kieteldood krijgt en daar zit ik niet op te wachten, want ik haat de kieteldood. Ik hoor gerommel en kijk richting de deur. Ik loop naar de deur en kijk uit het raampje.

Niemand.

Opeens voel ik 2 handen bij me heupen, die me vervolgens omdraait en tegen de deur aanduwt. Ik slaak een gil en kijk recht in twee bekende ogen. Hoe is hij hier binnen gekomen. 'Van mij kom je niet af babe.' zegt hij hees. Hij geeft me een knipoog en bijt op zijn lip. 'Geef me nou maar een kieteldood.' zeg ik treurig. Hij schud zijn hoofd en brengt ze hoofd dichter bij mij, waardoor onze lippen nog maar een paar cm van elkaar af zijn. 'Ik wil de regel veranderen.' zegt die hees en hij likt ze lippen af. Ik bijt in me lip en slik. 'W-wat dan?' komt er moeilijk uit me keel. 'Als iemand pijn heeft dan moet de ander je kussen.' zegt die terwijl zijn lippen heel licht de mijne raken. 'Oke afgesproken.' zeg ik en meteen drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik sla me armen om zijn nek en laat me helemaal meegaan in de zoen. Er ontploft een vlinderbom in me buik. Ik ben verliefd op deze jongen. Maar het is niet wederzijds, het is alleen lust.. Ik trek me terug en kijk hem aan. 'I-ik moest geen ja zeggen.' zeg ik zacht terwijl ik me tas om me schouder sla. Ik maak het slot open en doe de deur open. 'Shay wacht.' zegt Luca zacht. Ik negeer het en loop het lokaal uit.

Ik loop naar het lokaal waar ik les heb en plof neer naast Maddy. 'Wat is er?' vraagt ze bezorgd. Ik wuif het weg en glimlach zwak. Luca komt binnen lopen en we hebben even oogcontact maar ik kijk weg. Ugh, waarom heb ik nou gevoelens hebben voor   Luca. 'Oke dames en heren, zoals jullie weten gaat deze school elk jaar op schooluitje. Dit wordt morgen beproken in de aula dus we verwachten alle leerlingen daar, en nu verder met het maken van engelsopdrachten.' zegt Mvr. Tinqu. Ik zucht en sla me schrift open. Ik lig half te slapen want de les is zo saai en duurt zo lang. Ik schrik wakker van een klap op me tafel. 'Als mijn les niet interessant genoeg is kan je je nu gaan melden.' zegt Mvr. Tinqu streng.

Geloof me melden is het minst wat mij boeit at this moment.

Ik sta op en pak me tas op. Ik knipoog naar Maddy en loop de klas uit. Als ik richting de conciërge loop hoor ik twee stemmen. Ik verstop me achter het muurtje en kijk stiekem. Fuck, Luca en Jace. Ik hoor ze allebij harder praten en loop voorzichtig naar hun toe. Ik ga achter Luca staan en pak zijn arm vast en zijn hand, die als vuist was geknepen. Hij kalmeert en neemt me vingers tussen de zijne.

'Zozo, daar is ons liefste prinsesje

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Zozo, daar is ons liefste prinsesje.' zegt jace met een vieze grijns. Ik hoor Luca grommen waardoor ik hem steviger vastpak. 'Jace wat wil je.' zeg ik zuchtend. 'Je leven tot een hell maken schat, dat had je toch wel door.' zegt die met een knipoog. Ugh, ik haat hem. 'Laat haar met rust ze heeft hier niks mee te maken.' sist Luca naar hem. Waar mee te maken? Wat is hier aan de hand? 'Door haar ben ik alles kwijt kneus.' sist Jace nu kwaad naar Luca.

Hij is door mij alles kwijt?! Wat denkt hij wel niet.

'Alles kwijt? Jij? laat me niet lachen.' zeg ik boos/lachend tegelijk. 'Door JOU ben ik mijn beste vriendin kwijt. Door JOU had ik anorexia. Door JOU heb ik dingen gedaan die ik nooit zou doen. Door JOU is mijn leven al verpest. Door JOU is me hart gebroken. Dus zeg nooit. Maar dan ook nooit meer dat IK jou leven heb verpest.' roep ik boos naar Jace en kijk hem bespugelijk aan. 'Tja, jij laat je makkelijk beïnvloeden schat.' zegt hij lachend. En dan verlies ik mezelf. Ik loop naar hem toe en sla hem met een vlakke hand tegen zijn wang.

Als ik hem wil aanvallen wordt ik tegen gehouden door twee armen die om me middel geslagen worden en me naar achter trekken. 'Dat ik ooit van jou gehouden heb!' gil ik keihard en steek me middelvinger op naar Jace die me met een grijns aankijkt. Ik wordt meegenomen naar een lokaal.

Ik draai me woest om en zie dat Luca me aankijkt. 'Ik moest je daar weghalen voordat je ontplofde, en ik zelf ook.' zegt die glimlachend. Ik glimlach zwak terug. 'Gaat het?' vraagt die bezorgd. Ik kijk hem aan en schud me hoofd. Ik sla me armen om hem heen en de tranen stromen langs me wangen.

Ik weet niet waarom ik huil.

Ja oke, Jace gaf mij de schuld en ik kreeg bevestiging. Bevestiging dat alles bij hem nep was maar bij mij echt, ik ben gewoon dom.

'Hij is het niet waard Shay.' zegt Luca geruststellend. 'Dankje..' fluister ik. 'Voorwat?' vraagt die zacht. 'Dat je er na alles nog voor me bent en dat je me altijd blij maakt.' zeg ik zacht met snikjes er doorheen. Hij knuffelt me steviger en geeft een kus op me voorhoofd. Ik heb geprobeerd om niet voor hem te vallen maar ik ben al te diep gevallen..

wow, dit duurde lang iknow maar ik heb t ook druk! Hou wel van jullie

bewerkt

If I could Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu