POV LUCA
Ik rijd met volle vaart op de snelweg. Ik ben best wel zenuwachtig want ik heb zo een meeting, met Jace. Onze vaders willen dat we samen gaan werken maar, dat gaat sowieso niet goed lopen. Ik voel een hand zacht in me been knijpen en kijk snel naar Shay, die naast me zit. 'Waar dacht je aan?' vraagt ze lief. Ik glimlach en pak haar hand vast waarna ik me weer op de weg concentreer.
'Ik heb dalijk een meeting.' zeg ik simpel met een klein irritatie puntje er door heen. Ze grinnikt. 'Waar je, neem ik aan, geen zin in heb?' vraagt ze lachend. Ik zucht en frons. 'Je moest eens weten..' mompel ik terwijl ik op de rem druk voor het stoplicht. 'Babe?' vraag ik na een tijdje. Wanneer we voor de basis staan. 'Hmh?' antwoord ze. Ik kuch en leun tegen me auto aan. Ze komt tussen me benen staan en slaat haar armen om me heen waarna ze me vragend aankijkt. 'Die meeting, is met Jace..' zeg ik spijtig. Ik zie de schrik en pijn in haar ogen, waar ik al bang voor was. Ik haat het om haar zo te zien.
POV SHAY
Ik slik. Jace. Jace's vader. Jace's gang. Ik wist wel dat het te mooi was om waar te zijn. 'Hey, ik laat hem je geen pijn doen oké? Als die je een keer aanraakt is die dood.' zegt hij terwijl hij me kin zachtjes vastpak en een kus op me lippen geef. Ik haal bibberend adem en herstel mezelf. 'Waarom?' vraag ik zacht. Hij sluit ze ogen even en kijkt me daarna aan. 'Me vader.' mompelt die.
Ik kijk hem aan en druk me lippen tegen de zijne. 'Laten we naar binnen gaan, anders komen we te laat.' mompel ik tegen zijn lippen waardoor hij glimlacht. Hij pakt me hand en leidt me naar binnen. 'Ah mijn zoon.' zegt ze vader als hij ons ziet. 'En Shay.' voegt die toe waarna hij zijn zoon streng aan kijkt. 'We waren uiteten en ik vroeg of ze mee wou.' legt Luca zijn vader uit. Op dat moment komt Jace zijn vader, Marco. De gang van hem en Jace zelf binnen lopen. 'Ziezo, onze Shay.' zegt Marco met een grijns. Luca gaat voor me staan en kijkt boos naar Marco. 'Hallo meneer.' antwoord ik kil en ik kijk naar de gang.
Ik zie een meisje zwakjes naar me glimlachen, Megan. Ik glimlach zwakjes terug. Megan is degene die net als mij bij hun zat, ze heeft me geholpen. 'Zullen we maar beginnen.' zegt Luca's vader zakelijk en loopt met de rest de zaal in. Ik houd Luca tegen. 'Zorg dat ze Megan niks aan doen.' fluister ik met doelend een blik op het meisje die stilletjes en onzeker achter de rest aanloopt. Hij knikt en geeft een geruststellende blik. 'Ga naar de chillroom oké? Ik kom je halen als het klaar is.' zegt die waarna hij de zaal in loopt.
Ik loop naar de chillroom en zie Maddy en Danielle zitten. 'Hey.' zeg ik zacht. Ze draaien hun hoofd om en glimlachen.
'Kom hier.' zegt Maddy wanneer ze me hoofd ziet, die op janken staat. Ik loop naar de bank toe waar Maddy en Danielle zitten en plof tussen hun in waarna ik begin te huilen. 'Z-ze hebben M-megan nogsteeds.' zeg ik snikkend.POV LUCA
Ik kijk rond de tafel wanneer me ogen blijven hangen op het meisje dat Shay aanwees. Ze ziet er zwak uit, misschien ook omdat ze een blauwoog heeft. Woede borrelt op zodra ik Jace zijn stem hoor praten. 'We moeten elkaar niet doden, want we moeten die andere gang eerst doden.' zegt die simpel. Ik rol me ogen en kijk me vader aan. 'We kunnen ze heus wel zelf aan, ik hoef geen hulp van jou.' zeg ik tegen Jace die me woedend aankijkt. 'Wapenstilstand dan maar.' zegt Jace vader vastbesloten.
Ik kijk het meisje weer aan. 'Hoe heet jij?' vraag ik aan haar. Iedereen kijkt me vreemd aan en het meisje kijkt achter zich. 'I-ik?' vraagt ze zacht. Ik knik en wacht op haar antwoord. 'Megan.' zegt ze stil en ze kijkt me niet aan. Ik leun achterover en kijk naar Jace vader. 'Alleen als ik haar in me team krijg.' zeg ik vastbesloten. 'Wat nee!' roept Jace kwaad en gromt. Ik grijns. Lekker voor je tyfus kind. Zal je leren meisjes te gebruiken. 'Oke deal.' zegt Jace zijn vader zakelijk en steekt zijn hand uit. 'Deal.' zegt mijn vader en schud zijn hand. We nemen afscheid van hun gang en ik loop naar Megan. 'Bedankt.' zegt ze zacht. Ik glimlach geruststellend. 'Geen dank, kom dan laat ik je de meiden zien. Ik denk wel dat je blij bent als je ze ziet.' zeg ik en loop naar de chillroom.
POV SHAY
Als ik de deur open hoor ga schiet me blik naar Luca. En Megan? Ik kijk verbaasd en spring op. Ik ren naar haar toen en begin te huilen in haar armen. 'Omg, ik ben zo blij dat je nog leeft. Het spijt me zo dat ik je niet kwam halen. Ik ben een slechte vriendin.' zeg ik snikkend. Ze kijkt me huilend en lachend aan. 'Je kon er niks aan doen, ik ben tenminste blij dat ik daar weg ben. Het is daar vreselijk.' snikt ze en ik knuffel haar hard. 'Wacht? je bent weg daar?' vraag ik verward. Ze kijkt me aan en knikt.
'L-Luca heeft een deal gesloten met hun, hij ging er akkoord mee als ik bij jullie kwam.' zegt ze met een glimlach waarna ik dankbaar kijk naar Luca. Hij knipoogt en voelt in zijn zak. 'Deze moet ik even nemen.' mompelt die en loopt de kamer uit. Ik draai me weer om naar Megan en kijk haar lief aan. Ik ben zo blij dat ze er is. Het enige wat ik wou is dat Luca haar in de gaten hield maar hij heeft haar gewoon, hoe zeg je dat, afgepakt. Ik stel haar voor aan de rest en we praten nog wat bij, vooral over Jace en wat ze allemaal nog heeft meegemaakt. Ik haat Jace, ik haat zijn gang, ik haat hun.
Luca en de jongens komen binnenlopen met pizza dozen en zetten ze neer op de tafel die voor de bank staat. 'PIZZAAAA.' gilt Maddy en ze bespringt zowat de dozen. Me broer kijkt lachend naar haar en schud zijn hoofd. 'Serieus? Ananas.' zegt Vincent en hij trekt een vies gezicht. 'Die is van mij.' zegt Finn en hij pakt hem af. Ik sta op en loop naar Luca die op de stoel zit met zijn pizza. Ik maak een teken dat ik op zijn schoot wil en hij houd ze armen open.
Ik glimlach en kruip op zijn schoot waarna ik een hap neem van zijn pizza. 'Hey, eet je eigen pizza.' zegt die verontwaardigd. 'Sorry poepje.' zeg ik lief en geef hem een kus op zijn neus. Hij zucht en zet zijn pizzadoos op de leuning. Hij neemt een hap en kijk me aan. 'Alleen omdat je zo schattig ben vergeef ik je.' zegt die simpel en hij neemt nog een hap waarna hij uitgebreid begint te kauwen terwijl die lacht. Ik rol me ogen en trek een vies gezicht. Ik hou zo erg van die jongen. 'Bedankt voor alles, wat je vandaag heb gedaan, ik ben je echt dankbaar.' zeg ik en geef hem een kus op zijn wang. 'Voor jou zou ik alles doen babe, ik hou zo veel van je.' zegt die met een glimlach en hij plaatst een kus op me lippen. Ik pak een pizza punt en eet hem op.
Ik kijk naar me vrienden, waar zou ik zijn zonder hun. Ik bedoel, Noa is eindelijk weer terug. Finn, Vincent en de rest zijn gewoon geweldig. Ik heb me oude vriendin terug. Ik heb Maddy leren kennen, mijn beste vriendin en ik heb een geweldig vriendje. Ik kijk nog even snel naar Megan die geniet van haar pizza.
Nadat we nog een film hebben gekeken met ze allen gaan we naar huis. Luca zet me thuis af waarna ik gelijk naar boven loop, me pyjama aandoe en in slaap val.
MEGAN
Dit was weer een hoofdstuk. Wie is Megan eigenlijk? En hoort dit misschien bij een plan?
bewerkt
JE LEEST
If I could
RomanceShayenne zag het niet zitten om te verhuizen naar een ander land. Totdat ze in de ogen van Luca keek en wist dat dit niet een saai schooljaar zou worden...