- 37 -
4 yıl önce,
Duvarları baştan aşağı mor renkle boyalı mutfaktan yine o en sevilen koku yayılıyordu evin dört bir yanına.
Pencereden içeriye yeşil çamın gövdesinin izin verdiği kadar güneş ışığının parçaları dökülüyordu.
Nisan ayının sonlarıydı.
Hava güneşli fakat esen rüzgarın getirmiş olduğu sersemlikle serindi.
Tezgahın üzerinde yuvarlak halkalardan oluşan tabakların içine konulmuş vanilyalı kurabiyeler vardı.
Kimisi arı kimisi uğur böceği şeklinde suratlarda bir gülümseme bırakmaya sebebiyet veriyordu.
Pattie memnun bir şekilde gülümseyerek tabakları eline almadan önce üzerine krem rengi hırkasını giymeyi ihmal etmemişti.
Mutfağın bahçeye açılan arka kapısından adım atarak beyaz taşlarla döşenmiş minik patikada sevdiği adamın yanına doğru yürüdü.
Çalıların ve sarmaşık güllerin etrafını sardığı çardaktan oğul ve babanın sesi yükseliyordu.
Huzurun sesi diye düşündü Pattie.
Patika bittiğinde çıplak ayaklarını yeni sulanmış yeşil çimlere bastı.
Yeşilliğin altında kalan toprağın gücünü hissedebiliyordu.
Tam çardağın yanında durdu ve onu görmemeleri için ferah kokulu çalının onu kapatmasına izin verdi.
Şimdi sesleri daha net ve anlaşılırdı.
Gülümseyerek ve içindeki büyük korkuyla hayatının önemli iki erkeğini dinledi.
"Ama baba." dedi Justin'in yeni yetme sesi.
Sesinde ergenliğin vermiş olduğu ilk değişim kırıntıları ve bir kızdan ilk kez etkilenmiş olmanın heyecanı vardı.
Jeremy güldü. Aynı zamanda başını iki yana sallıyordu.
Eninde sonunda zamanın geleceğini bilmiş olmanın korkusu vardı ondada.
Eninde sonunda aşık olacak diye düşündü Jeremy.
Eninde sonunda aşık olacak ve katil olacak.
Katil mi? Bu melek yüzlü çocuk nasıl olur da katil olurdu?
Anne ve babanın aynı duyguyla içleri ürperdi.
Nasıl olmuştu da böyle bir şeye göz yummuşlardı.
Justin "Gülmeyeceğine söz vermiştin." derken iki kolunu çaprazlama birbirine bağlamıştı.
Pattie daha fazla dayanamayarak saklandığı yerden önce tabağı uzattı daha sonra gülerek başını çıkardı.
"Vanilya kokusunu alan tek ben miyim bakalım beyler?"
Yüzünde munzur bir ifade vardı.
Justin'in büzüşmüş şeftali rengi dudakları düzeldi ve yerini büyük bir gülümseme eşliğinde sevinç çığlığına bıraktı.
"Aman tanrım. Bütün uğur böceklerini istiyorum." dedi Jeremy.
Pattie ayrı olduğu ama hala sevgi duyduğu bu güçlü adama cevap verdi.
"Hayır hayır. Uğur böcekleri benim erkeğime ait."