"Huargh!!!! Hari ni last day kat Busan!!! Tak sabarnya nak balik!!!" Jihoon dengan bangganya mendepangkan tangan sambil mengeliat di balkoni hotel. Angin sejuk yang menderpa ke arahnya sedikit sebanyak membuatkan dia menggigil.
"Masuklah Jihoon,sejuk kat luar tu pagi-pagi macam ni.. Dahlah kau tu hanya bertuala je.." Jisung dah mula membebel macam mak cik janda anak sepuluh. Dia masuk ke bilik Guanlin dan Jihoon untuk membangunkan mereka berdua. Jihoon sudahpun bangun. Tinggal nak banggunkan Guanlin je lagi.
"Bangun Guanlin....Bangun baby shark.. Kang eomma shark ni mengamuk baru tahu.." Jisung menepuk-nepuk bontot Guanlin. Guanlin langsung tak bergerak sedikitpun. Tidur mati agaknya. "Guanlin..Guanlin? Pengsan ke? Takpe.. Eomma buat cpu ye? Huu haa huu haaa.."
"Eih hyung! CPR ke CPU?" Sampuk Jihoon. Jisung blank seketika. " Eh entahlah.. CPU tu bukan yang nama ubat eih?" Jisung mengaru kepalanya yang gatal.
CPU- Central Processing Unit ( ada kat laptop hampa semua )
CPR- Cardiopulmonary Resuscitation (Bantuan pernafasan)
Saje nak kongsi pengetahuan 😀
"Euw takyahlah buat CPR!! Saya bangun!" Mata Guanlin terbuka 100.1% apabila mendengar Jisung hendak membuat cpr padanya. Dia taknak first kiss dia diragut oleh Jisung.
"Hah.. Bangun pun anak mak,lepas ni pergi mandi ye.. Manager ambik kita pukul 9 pastu buat rehearsal then concert pastu kita balik yeayyyy!!!!" Jisung melompat macam budak kecil. Guanlin hanya mampu mengutuk Jisung di dalam hatinya.
"Woi hyung! Nak join aku mandi tak?" Tanya Guanlin kepada Jihoon yang masih berada di balkoni. "Euw.." Jisung terasa hendak muntah. Dia berlalu ke biliknya meninggalkan Jihoon dan Guanlin.
"Wuishh taknak ah.. Kang bakal wife aku marah.. Ye tak ye?" Jihoon menolak. "Ceh.." Guanlin pun menutup pintu bilik mandi. Malas dia hendak melayan Jihoon yang terlebih makan santan dalam kari semalam.
Seonho membuka matanya dan..
"Aik? Asal aku tidur kat atas lantai ni?" Seonho mendongak ke atas katil. Bibi masih lagi tidur nyenyak. "Aku jatuh dari katil ke? Ack!! Nauzubillah!!" Pinggang Seonho terasa sakit akibat terjatuh dari katil semalam.
Dia bangun sambil memegang pinggangnya. "Kuat betul Bibi tidur.. Aduh yaiii.." Seonho baring semula di sebelah Bibi. Seonho membelai pipi Bibi. "Wuish! Asal panas sangat ni?!" Seonho terkejut. "Bibi.. Bangun Bibi... Bibi.. Bibi!!!!" Seonho panik bagai nak rak. Dia terjatuh lagi dari katil.
Terus dia pecut ke arah handphonenya. Dia cuba call kepada Guanlin namun tidak diangkat. "Ala... Angkatlah!!!" Namun tidak juga dijawab. Guanlin dan semua member Wanna One sedang mengadakan konsert fanmeeting mereka.
"Aduh!!! Macam mana ni?? Aku bukannya pandai drive.. Kereta pun takde.." Seonho gelisah. Dia pergi ke arah Bibi lagi. "Bibi!!" Badan budak kecik itu digoncang lembut namun tiada sebarang reaksi. Dia mendail lagi sekali.
YOU ARE READING
Appa | Wanna One
Hayran KurguApabila 11 orang Baby Tua jaga seorang Baby girl 🌸 "Macam mana kita nak jaga dia kalau diri kita sendiri pun tak boleh nak jaga?" Start: 11 Nov 2k17 End: 31 Dec 2k17