"خرج آسر برفقة أحمد توجها الى المسجد...قابلا مالك هناك ...سلم عليه سلاما حارا ...ثم صلا ...واعادا ادراجهما الى المنزل ...بينما كانت سمية قد استيقظت ...اغتسلت ثم هبطت لاسفل ...لتجد امها فى المطبخ ..."
سمية : السلام هعليكم
مها : نموسيتك كحلى ...ايه اللى مصحيكى متاخر كده ..
سمية : معرفش ...راحت عليا نومة
مها : طيب يلا تعالى ساعدينى يا اما روحى ساعدى شروق عندنا ضيوف ..
سمية : مين ؟؟
مها : خليل وأميرة ونغم ...اكيد واحشينك ...
سمية : يااااه عمو خليل ...اخيرا ..
مها : وحد كمان ...بس ده مفاجأة ...
سمية :معنديش فضول اسال ههههه"دق جرس المنزل ...."
مها : يا شروق ..شروق ...شوفى مين ....هى راحت فين ...شررروق
سمية : انا هروح اشوف ..>ه اكيد عمو خليل ..."فتحت سمية الباب لتجد عائلة طالما شاركتها حياتها ..ودفئها ...انه خليل وعائلته ...تعجب خليل وتفاجأ ..."
خليل : سمية ؟؟...
أميرة : ههههه كنت متاكدة من ردة الفعل ....حمد لله على سلامتك يا سمسمة وحشتينا"وسلمت سمية على أميرة ونغم ايضا...ودخلوا جميعهم ...وجائت مها ..بينما اكتفى خليل بمراقبتها ....حتى لاحظت .."
سمية : شكلى اتغير صح ؟؟؟
خليل "بنظرة ذات معنى ": انتى اتغيرتى جدا جدا ....
سمية "فهمت قصده " : مفيش حد بيفضل على حال واحد يا عمو ....
نغم : بس يا ترى امريكا احسن ولا هنا ..اكيد امريكا
سمية : المكان باللى فيه يا نغم ز...على اى وضع هنا احسن بكتيييير ..
اوى من غيرك ويا عينىى خليل كل لما يروح الجامعة لا المستشفى يقول الله يمسيكى بالخير يا سمية ..
أميرة : والله عندك حق يا سمية ....البيت وحش
اوى من غيرك ويا عينىى خليل كل لما يروح الجامعة لا المستشفى يقول الله يمسيكى بالخير يا سمية ....ههههه لحد لما فى يوم قولتله الححمد لله انها اتجوزت ..ولا كنت هخاف منها
سمية : هتخافى من ايه يا طنط بس ...لو روحتى الكلية بأى هتعملى ايه
أميرة : هههه الحمد لله مبيدينيش فرصة .
خليل : هو أحمد اتاخر ليه كده ...
مها : لا متاخرش ولا حاجة دقايق ويكونوا هنا ...
نغم : هى رهف فين ؟؟؟
مها : فوق قومى صحيها ...
نغم : ماشى عن اذنكم" رن جرس الباب...."
مها : قومى افتحى يا سمية ...شروق تلاقيها فى المطبخ ومش سامعة...
سمية : حاضر عن اذنكم .." فتحت سمية الباب...لتتصنم بوقفتها ...توقف الزمن ..نظرت له بعتاب شديد وغضب...لم تنتبه لحديثه ولا لتنبيه والدها لها ..ولا لدخول مالك المنزل ...لم تنتبه .....رأت آخر ما حدث بينهما ...احست بصفعه وجهها.... تركتهم وصعدت مسرعة الى غرفتها ....اغلقتها عليها ..وارتمت باكية على السرير ....دخل عليها اخوها مسرعا ...امسكها بكلتا يديه .."
مالك "بخضة ": فى ايه مالك ....ايه اللى حصل ...
سمية "تبكى بشدة ": ايه اللى جابه ازاى له عين ييجى هنا....
مالك : مين ده ...آسر ....ده زوجك ..
سمية "ارتمت باحضان اخيها " : لا لا لا ...خللوه يمشى ...مش عايزة اشوفه ...
أنت تقرأ
قلب ليس من حقه الحب
Romanceرومانسيه الابطال :قصه قلب ليس من حقه الحب الابطال سمية :بنت محترمة جدا متدينة ,غامضة شوية هادية,متوسطة الجمال فى سنة خامسة طب حلمها تتخصص جراحة قلب لكن ياترى حلمها هيتحقق ولا لا آسر:شاب مخلص كلية هندسة بترول وبيعمل ماجستير فى امريكا عاش حياته بين م...