الفصل ٣٨..٣٩

24K 413 3
                                    

" ذهب الى امريكا ليحضر مؤتمرا علميا فاخذ زوجته بناءا على طلبها لتلد هناك ...فهى تريد ان يحمل ابنها الجنسية...تمت ولادتها بنجاح ثم جاء موعد خروجهما ....تفاجأ كثيرا عندما رآها ...لقد تغيرت ..اين نظارتها الطبية ...لاحظت زوجته ..."

نرمين : خير يا حبيبى فى ايه ؟؟؟
محمد : بشبه على الدكتورة اللى واقفة هناك ؟؟
نرمين : مين ....
محمد : تقريبا دى سمية ....
نرمين "بضيق " : امممم خطيبتك الاولانية .....
محمد : هههههه قصدك التانية يا حبيبتى ....المهم تعالى نشوفها ...
ننرمين "بعصبية بسيطة " : لا مش هتروح يا محمد ....قال نروح قال
محمد : يا حبيبة قلبى متنسيش انها سبب اننا رجعنا لبعض وبعدين احنا فى غربة من واجبنا كده ...عشان خاطرى ...
نرمين : اوووف ....طيب طيب ...يلا

"تمسكت بذراعه بشدة ...كاانها ملكته للابد ...هى فقط ....لن يستطيع احد اخذه منها ....اقتربوا منها ..."

محمد : دكتورة سمية .....
سمية " متفاجئة " : م ..دكتور محمد ؟؟؟؟
نرمين : ازيك يا دكتورة ...انا نرمين مرات محمد ...
سمية "بارتباك " : الحمد.. لله ...تشرفنا ...اهلا وسهلا ..
محمد : خير انتى بتشتغلى هنا ؟؟؟؟
سمية "بابتسامة ": لا...انا بكمل دراستى ...مين البيبى الصغنن ده ...ابنكم ؟؟؟
محمد "بابتسامه يقبل راس طفله " : ايوة ..ده أسامة ..
نرمين "بتاكيد " : ابننا ...وانتى يا دكتورة هنا لوحدك ...
سمية "وقد فهمت ما ترمى اليه فهى تريد ان تطمئن متزوجة او بعيدة عن زوجها ..فاجابتها بصراحة ..وبثقة مصحوبة بابتسامة " : اطمنى يا مدام نرمين .....حمد لله على سلامتك ..باين على البيبى انه لسة مولود ...ربنا يخليه ليكم ....
نرمين : مش يلا يا محمد انا تعبانة ...فرصة سعيدة يا دكتورة
محمد : اتفضلى رقمى ياا سمية ...لو احتجتى اى حاجة انا موجود هنا لمدة اسبوعين كمان ..لحد لما نرمين ترتاح ونقدر نسافر ...هتحتاجى اى حاجة منى دلوقتى
سمية : جزاكم الله خيرا ....توصلوا بالسلامة ان شاء الله ...فرصة سعيدة يا مدام نرمين ...
نرمين : وانا اسعد ...يلا بأى يا محمد ...
محمد : حاضر يا نرمين ....مع السلامة يا سمية ...
سمية : فى رعاية الله ....

" انتهى من مناقشة مشرف رسالته سريعا وتم تحديد موعد المناقشة قرر ان يمر عليها ليصطحبها فميرنا مشغولة اليوم وستمكث مع والدها الليلة ...وصل الى المشفى ...ليراها تقف بجوار اثنين زوج وزوجة معهم طفلهم ..انتظر حتى انتهت من حديثها معهم ...فتحرك آسر باتجاها ...فقابل الاثنان واقترب منهم ...وسمع حديثهما بصدمة ..."

نرمين : لو احتجتى حاجة يا سمية اتصلى ...انا موجود ....ما كنت تقولها تعالى اقعدى معانا يا سمية
محمد : انا كنت بكلمها عادى جدا غيرتك هى اللى اوحتلك بكده ..
نرمين : لا والله ...ما انت لما صدقت تعرف انها مش متجوزة ...وهى لما صدقت تشوفك وهات يا ابتسامات
محمد "بعصبية " : عيب الكلام ده ...انا سبتها عشان خاطرك ...واطمنى السبب اللى خلانا نسيب بعض ...مش هيخليها ترتبط باى حد ...
نرمين : يا سلام...افهم من كلامك ده ايه ...
محمد : لما نروح ...هحكيلك ان شاء الله ....

قلب ليس من حقه الحبحيث تعيش القصص. اكتشف الآن