Uçmuş bunlar

279 18 6
                                    

Sabah ,dün geceki yaşadıklarımız aklımıza gelince gülmeden edemedik . Kahvaltımızı yaptıktan sonra dışarı çıktık. Bizim kafeterya'ya gidip Ersin beyle konuştuk , işimize son verildi. Bizimkiler aradı. Durumu anlattık onlara da .İş arayışına girdiğimizi bugün buluşamayacağımızı söyledik. Anlayışla karşıladılar. Sokaklarda turlamaya başladık iş için. Birkaç mağazaya girdik olmadı.Birkaç kaffe'ye girdik. Orda da saçma sapan tipler karşımıza çıktı. Baştan aşağı süzmeler ,evlilik,bekarlık sormalar sanırsın izdivaç programına çıkaracaklar .

Akşama kadar aradık durduk ümidi kestik. Eve geldik.Çay koyduk .Oturduk balkona içtik.

" Ya Mira koskoca Kadıköy'de bir iş bulamadık"

"Kuzum barlara bakalım dedim istemedin ben ne yapayım ?"

"Ya orası it kopuk doludur"

"Bize ne it kopuktan .Hem bu barlara hep kötü insanlar gelmiyor ki ,iyi ve dertli insanlarda geliyor. Yani kendimizden kıyas et. Hem bara içmeye gidiyoruz da ,çalışmaya niye gitmeyelim ki?"

"Bilemedim Mira yaa "

"Bilinecek bir şey yok yarın gidip bir de barlara gidelim, bakalım."

"Peki, peki"

Telefonum çaldı . Arayan okuldan Gezi düzenlemeleri yapan arkadaşımız Onaydı.

" Alo .Miracım .Nasılsın?"

"İyiyim Onay sen nasılsın ?"

"İyiyim bende tatlım yaa bu hafta sonu birkaç kişi toplanıp Kapadokya'ya gideceğiz. Ne dersin ? Bir arkadaşın daha vardı Asya'ydı değil mi ? Ha ona da söyle numarası bende olsaydı onu da arayacaktım "

"Ha Asya yanımda bir saniye" telefonu elimle kapadım . Asya'ya döndüm . "Asya, Pazartesi günü Onay ve okuldan birkaç kişi daha Kapadokya 'ya geziye gidiyorlar bizi de davet ediyorlar ne dersin gider miyiz?"

" Bilmem ki .Hem iş bakacağız yarın ona göre bir şey söyleyelim bence"

"Peki tamam." Telefona döndüm. " Alo Onay .E e biz sana yarın akşam kesin kararımızı söylesek ,iş bakacaktık ona göre bilgi veririz."

"Tamam o zaman bekliyorum telefonunuzu . Görüşürüz selam söyle Asya'ya da"

"Onunda selamı var hadi Görüşürüz" dedim ve kapattık.

"Gitsek güzel olurdu aslında şu iş olmazsa belki de gideriz kafa dağıtırız ya "

"Aynen hem de çok güzel olur "

Çayımızı yudumlamaya devam ettik. Kapı zili çaldı . Asya gitti açtı .Uğurla birlikte yanıma geldiler .Merhabalaştık.

" Hoş geldin Uğur"

"Hoş buldum Mira. Merak ettim sizi gelip bir haber alayım dedim"

"Nasıl yalan söylememize ve bizim yüzümüzden dayak yemene rağmen gelebiliyorsun ? Kızgın falan değil misin bize ?"

"Kızgın değilim ,değer veriyoruz size .Oturup düşününce yalan söylemek zorunda kaldığınızı anladım. O restoranda ki ilk kavgamız yüzünden daha sonra tekrar bir mevzu çıkmasın diye yapmış olabilirler dedik. Zaten o gece de kaşınan bizdik . Sizin bir suçunuz yoktu kızlar . Kıskandırma gibi bir harekette bulunsaydınız yani bunu siz planlasaydınız size kızardık. Bu gereksiz konuyu kapatalım aramızda kırgınlık olmasın diye konuşmak için geldim ."

" Bizi anlamanıza sevindik. Sizinle konuşmayı düşünüyorduk ama bir türlü fırsatımız olmadı"

"Anladım .Sizi üzüyorlar mı yine?"

Miranın DefteriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin