Kapitel 1

21 0 0
                                    


Jeg vågnede op fra mit dagdrømmeri, da endnu et blink fra kameraet lyste mit ansigt op. Jeg lavede en ny position, og et blink ramte min bare hud igen. Sådan var hverdagen, når man hed Anna Cruise, og var model for Calvin Klein og Victoria Secret.

"Fint for i dag, tag hjem og se noget Netflix," grinede Nick, som var min professionelle fotograf.

"Det skal du ikke sige to gange til mig," svarede jeg med en hovedrysten mod ham. Jeg tog mine højhælede sko af, satte mig til rette i makeupstolen, og tog min mobil, der lå på bordet foran mig. Jeg havde fået en masse snaps fra venner og bekendte, og et par mails angående nogle modeljobs, men jeg orkede ikke at åbne nogen af delene. Ann, som var min makeup stylist, rensede min makeup af og min naturlige hud kom til syne i spejlbilledet. Jeg sad i nogle sekunder og beundrede mit nøgne ansigt, men løsrev hurtigt øjnene, da Ann begyndte at tale til mig.

"Så er du jo klar til Netflix," grinede hun med sin sukkersøde latter.

"Jep! Tak for i dag alle sammen, vi ses på onsdag!" Råbte jeg ud over studiet.

Da jeg satte mig i sofaen efter en lang taxatur hjem, ramte trætheden mig som en bombe i ansigtet. Jeg kiggede på klokken, og den viste 22:47 på displayet. Jeg viklede mig ud af mit tøj og tog bare et tæppe over mig. Jeg orkede ikke at gå ind i min seng i aften. Men lige så snart jeg havde lagt mig godt tilrette, kom alle tankerne flyvene som fugle, med kurs mod mit ansigt. Og det var ikke nogen overraskelse, for hver aften, når jeg skulle til at lukke øjnene, kom de. Tankerne om at jeg ikke havde spist aftensmad, om afhængigheden af at sulte sig selv. Tankerne om det lave selvværd. Min mave var også hurtig til at protestere, at den manglede noget indhold, så den kunne fungere igen.

Sådan lå jeg og tænkte i flere timer, indtil mine øjenlåg endelig besluttede sig for at falde i, uden at åbne igen de næste mange timer.



- Jeg ved godt det var et kort kapitel, men vi skal lige igang ;) Jeg håber I kunne lide kapitlet. I må gerne kommentere eller stemme! 

Perfekt uperfekt (D.T fanfic)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang