İyi veya Kötü?

6 2 0
                                    

Dünyada kötülüğün bu kadar çok olması, iyiliğin azlığından… Kötülerin kötülük yapmakta gösterdikleri iştiyakı*1, iyilerin iyilik yapmak için yeterince gösterememesinden… Çirkinliğin bu kadar her yeri kuşatmış olması, güzelliği yaşatmak için gösterdiğimiz gayretin, arzunun, ısrarın çirkinliği geriletecek kadar güçlü hale gelememesinden… Hakkın hukukun bunca sahipsizliği, hakkaniyeti*2 temel önceliği, vazgeçilmezi, olmazsa olmazı sayanların sayısının gün geçtikçe azalıyor olmasından… Ahlaksızlığın ahlakı hiçe sayması, yeryüzünde insan olmanın faziletine *3 sırt çevirmenin artık sıradan bir alışkanlık haline gelmesinden… İnsanlığının iyi kötü farkında olanlar, kaybettikleri her savaşı insanlıklarını yeterince tahkim edememiş oldukları için kaybediyor. Bizler yeterince sağlam durmadığımız için ayağımızı bastığımız zemin çatırdıyor. Ve bizler, bulunduğumuz yeri insanlığımızla yeterince aydınlatamadığımız için, dünyayı bir uçtan bir uca karanlıklar ele geçiriyor..

*1 Güçlü istek
*2 hak ve adalete uygunluk, doğruluk, dürüstlük.
*3 erdem (ahlakın övdüğü ve ahlaklı olmanın gerektirdiği doğruluk, yardımseverlik, yiğitlik, bilgelik, alçakgönüllülük, iyi yüreklilik, ölçülülük gibi niteliklerin ortak adı)

Sana İthafenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin