-03:00 Dinsdag ochtend
'Tringgg tring'. Ik wordt door de ringtone verstoord uit mijn slaap, met gespleten ogen kijk ik naast me. Soufiane waakt ondertussen ook en kijkt naar zijn telefoon. 'Wie belt er nou om 3uur s'nachts?' vroeg ik vermoeid. Hij negeerde mijn vraag en nam op. 'Ewa broer, hoezo bel je me?'....
'Kifehs, ik heb die shit niet voor niks gehaald, 2 ton of die deal is niet afgesproken.....Van Antwerpen of Maastricht? Oké ik kom eraan'...Na 5 min haakte hij af. Slaperig draaide ik me om en vroeg wie hem belde. Hij negeerde alweer mijn vraag. Hij stond op in zijn boxer shorts en liep richting de kast. Daar pakte hij een trainingspak en trok hem aan. 'Hallo ik praat met je! Wie belde je en waar ga je naartoe?'
Geïrriteerd liep hij mijn kant op en trok me bij me haren. 'Luister, bemoei je niet met mijn zaken ja. Ik heb dingen te doen en jij maakt dat allemaal alsmaar moeilijker. Ik moet wat doen en als iemand aanbelt doe je niet open, of ik laat je zien.'Boos liep hij de kamer uit en sloeg de deur hard dicht. Met tranen in mijn ogen keek ik uit het raam en zag hoe hij de straat uitscheurde.
Pfff... waarom doet hij zo? De ene keer alles goed tussen ons en nu is hij opeens weer weg. Ik keek op mijn telefoon en zag dat het al tijd was voor de ochtend gebed. Ik liep richting de badkamer waar ik de wassing deed.
Ik keek in de spiegel en zag een jonge vermoeide dame voor zich. Uitgeput, en niet weet wat ze wilt.
Ik trek mijn abaya aan en leg mijn gebedskleed neer.
Ik verricht het gebed. Tijdens het neerknielen viel er een last van mijn schouders af. Ik kon het meer houden en barstte uit in tranen.Ik huilde en huilde alsmaar door. Zonder adem te kunnen nemen. Ik werd lichtjes in mijn hoofd en voel me niet goed. Ik werd er zo moe van, zo uitgeput dat ik huilend in slaap viel.
-06:00
Ik werd wakker door mijn wekker. Ik stond op en nam een heerlijke douche. Ik deed mijn dagelijkse routine zowel onder de douche als buiten. Mijn haar liet ik vandaag los. Ik deed werkte mijn donkere wallen wat bij met concealer, omdat ik er anders echt uitzie als een zombie.Na 1uurtje was het tijd om te vertrekken. Ik vertrok richting de bushalte, aangezien Soufiane de auto heeft genomen en de mijne in beslag is genomen.
Ik wachtte op de bus terwijl ik mijn oortjes in had en luisterde naar muziek.
-12:00
'Hey lieverd, je ziet er vermoeid uit.' Ik bukte naar voor en groette Amira, mijn beste vriendin. 'Kom vandaag anders bij mij chillen, Soufian is er toch niet.' 'Oh, ewa dat wordt een girls night out!' Riep Amira uitbundig.De les was begonnen. Amira en ik namen afscheid en liepen naar onze les.
[Oh ja.. voor de mensen die het nog niets wisten, ik ben 19 en zit nu op mijn laatste jaar op de middelbaar.]
3 lange uren gingen voorbij. Ik wachtte op Amira en zo gingen we samen naar huis. Onderweg vertelde ik haar over Soufian. Ze weet dat we veel tegenslagen hebben. 'Lieveschat, waarom doe je jezelf dit aan? Je bent nog zo jong en altijd is er iets. Ik wil dat je gelukkig bent.'
'Ik weet het maar ja.....'
We liepen naar binnen, Amira gaf ik een pijama en zelf trok ik er ook eentje aan. We lachte en praatte nog wat bij. We hadden enorm honger dus bestelde 2 kapsalon's.
Na 10min was het eten al bezorgt.Tijdens het eten vertelde ik haar over Souf. 'Ik weet het allemaal niet meer. Ik hou zielsveel van Souf maar hij doet altijd zo anders tegen mij. De ene keer kunnen we super gezellig doen. En de andere keer loopt het uit tot heftige ruzies... waardoor ik vaak me twijfels heb.'
Niet wetend dat Souf terug was gekomen en aan de deur mee stond te luisteren.
Ik keek om en hoorde geluid. Tot me verbazing zag ik Soufian voor me. 'Uhh, hey' kwam er ongemakkelijk uit. 'Hey... ben je met iemand?'
'Ja, Amira.'
'Oh oké, doe haar de groetjes.' Hij liep de trap op en ging naar onze slaapkamer toe.Met mijn handen in mijn haren keek ik geschrokken naar Amira. 'Shit, hij heeft me gehoord.'
JE LEEST
Ik weet niet wat je wilt
RomanceIk hou van je, maar haat je tegelijkertijd... Hoe is het om op jonge leeftijd getrouwd te zijn met de liefde van je leven, maar achteraf toch niet degene lijkt te zijn wie je dacht dat het was? Ik neem je mee in het verhaal van Kenza. Een zachtaardi...