14

2K 108 4
                                    

Vandaag was de dag! Mijn lieve zus Latifah gaat trouwen.
We zijn al klaar met alles. Mijn haar was mooi in model, mijn make-up zat goed en mijn jurk was schitterend.

Over een kleine halfuurtje zouden de familie komen. Latifah zat al in de henna en wachtte ongeduldig af op Mounir.

'TOUTT TOUTT' ze waren aangekomen. Latifah schrok zich rot en werd helemaal nerveus. 'Rustig aan woeshoem, ik ken dat gevoel. Zodra hij komt ga je je beter voelen.' Latifah keek me al wat geruststellender aan.
Daar kwamen ze. De deur werd open gedaan en de hele familie kwam naar binnen. Diep vanbinnen deed het me pijn om me ex-familie te zien, net alsof ik hertrouwde of een flashback kreeg van mijn eigen bruiloft... ach ja. Het is nou eenmaal zo en alles gebeurt met een reden.

Onze ouders groette mekaar en Mounir kwam richting Latifah.
Als laatste kwam Soufiane binnenlopen. 'Hey Kenza' zei hij rustig. 'Salam' zei ik kortaf. 'Hoe is het met je?' 'Ja prima Hamdoulilah en met jou?' 'Uh ja...goed. Je ziet er prachtig uit' 'dankjwel' zei ik blozend. 'Je doet me denken aan onze bruiloft' ik werd stiekem rood en voelde een warm gevoel vanbinnen. Ik grinnikte het maar af en zei dat ik moest vertrekken. 'Wacht, wat is er met je lip gebeurt?'.
'Oh niks hoor....' stamelde ik. 'Nee nee iemand heeft je geslagen.' En hij plaatste zijn vinger op mijn lip. 'Nee kreeg gister een elleboog tegen me lip aan, van een meid. Misschien ken je d'r wel.....' 'Huh waar heb je het over? Ik volg het ff niet meer.' 'Noor misschien een bekende'.

Hij keek me geblokkeerd aan en stond daar met een mond vol tanden.

Flashback
Perspectief Noor
Ik en Souf zijn al een paar maanden samen, alleen heb ik stiekem iets gedaan wat ik nooit had mogen doen. O ja, vergeten te zeggen. Ik ben Noor. 22 jaar, half Marokkaans-Nederlands. Ik en Souf waren een tijdje en hadden niks tekort. We deden alles samen. Hij kwam vaak bij me slapen, we gingen vaak dingen doen en waren letterlijk altijd samen. Totdat ik iets supers dom deed. Ik ben namelijk vreemdgegaan en terwijl dat gebeurde werd ik gefilmd. Souf is er via via achtergekomen. Maar niks scheidt ons van mekaar. Wij horen bij elkaar, en ik zal er alles aan doen om Souf weer bij me te krijgen. En die Kenza, ja die mag de pot op. Ik zal er alles aan doen om hun uit elkaar te krijgen.

Nadat Souf mij heeft vertelt wie het was en wat er allemaal gebeurde in het verleden begreep ik het. Maar alsnog, dat zij hierachter zat kan gewoon niet.

Ach ja, het kan me eigenlijk niet veel meer schelen. Souf en ik zijn niet meer samen. Als zij hem wilt hebben, dan kan dat🤷🏻‍♀️
We zijn ondertussen al vertrokken met de stoet. Lala en Mounir trouwen toevallig ook in de zaal waar ik getrouwd ben geweest.

02:00
Na flink te hebben gedanst, gegeten, gelachen en natuurlijk genoten was het tijd om te gaan. Latifah ging nu ook het huis uit, een pijnlijke moment voor ons allen.

Maar ze is in goede handen. We reden allemaal naar huis. Me ouders en ik richting mijn huisje. 'Kenza, moet ik je brengen.'
Ik dacht heel even na want mijn ouders gingen samen naar huis en als ze mij naar huis moesten brengen dan moesten ze omrijden.
Ik stapte toch maar in.

Onderweg was het stil. We wisselde geen woord af. Af en toe zag hem naar mij kijken, maar ik keek strikt voor me uit.

Aangekomen voor mijn huis verbrak Souf de stilte.
'Kenza, ik mis je'.

Ik wist niet wat ik moest zeggen en keek hem maar aan.
'Ik werk, ben echt gestopt met alles. Vergeef me, ik wil weer samen met je zijn.'

Onze gezichten kwamen dichter bij elkaar, zonder dat ik het doorhad plantte hij zijn lippen op de mijne.


-

Ik weet niet wat je wiltWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu