22

2.3K 99 8
                                    

Met een opgefokte kop rukte ik me uit de armen van Souf. 'Het is echt niet wat je denkt' 'oh echt?! Wat moet dit dan voorstellen? Weetje... laat me gewoon even met rust, ik heb echt geen zin in deze bullshit en kleine meisjes die niks anders te doen hebben, dan zich bemoeien met andermans leven! Gestoorde ex heb je wel.'

Ik  pakte mijn handtas en ging richting de nagelsalon, mijn dag was gelijk al verpest maar ik moet wel onfleek eruit zien als ik jarig ben dus....
Zoals gewoonlijk heb ik weer een nieuwe set gezet. Ik kijk goedkeurend naar mijn nagels en betaal tevreden.

Ik keek op mijn telefoon en zag 7 gemiste oproepen van Souf. Ik zat te peinzen of ik terug moest bellen of beter niet. Ik besloot het toch maar niet te doen en gewoon naar huis te lopen. Ik deed mijn oortjes in en  liep richting huis, wat toch maar 10 min duurden.
Aangekomen in mijn straat zag ik een witte Mercedes voor de deur, hmm raar. Deze auto komt me niet bekend voor. Het zal vast iemand anders zijn.

Ik stopte de sleutel in de sleutelgat en hoorde geroezemoes vanuit de woonkamer. Het klonk als een vrouwenstem die me bekend voorkwam, alleen wist ik niet van wie. Er ging op dat moment van alles door me hoofd, zeker toen in een handtas in de gang zag staan met een jas. Ik twijfelde geen moment en stormde naar binnen.

Ik keek voor me uit en zag tot mijn verbazing Latifah. Opgelucht zuchtte ik het uit, terwijl de twee me super scheef aankeken. 'Oh, jij hier'
'Ook fijn je te zien' zegt Latifah. Ik buig me naar voren en groet haar, Souf negeer ik totaal en gun hem geen blik.

Diep van binnen heb ik een spijtgevoel waarom ik zo doe, hij kan er niks aan doen en heeft eigenlijk ook niks verkeerds gedaan, het is alleen dat hij een gestoorde ex heeft. Ach ja, ik praat straks wel met hem.

'Blijf je eten Tifah?'
'Nee man, wou je even gedag zeggen omdat ik toch hier in de buurt was, Mounir is ook al thuis.'
'Oké' zeg ik kortaf
'Is er iets?'
'Nee heb gewoon veel aan me hoofd, ik zeg het je later wel. Heb wat last van hoofdpijn enzo...'
'Oke schat, zijn gewoon de hormonen. Komt allemaal wel goed hoor.
'In sha Allah'

Ze geeft me een dikke kus en vertrekt naar huis.

Ik loop met moeite de trap op. Inmiddels al 6 maanden zwanger, maar het wordt met de dag erger. 
Ik zit aan mijn make-up tafel en veeg mijn make-up af. Mijn haar kam ik ook door. Ondertussen leg ik ook al een warme pijama klaar die ik zo ga dragen.

'Zal ik een warme bad nemen of douchen?' Denk ik in mezelf.
Ik neem een bad, vanochtend heb ik toch al gedoucht.

Ik laat het water warm lopen en ga erin.
Na een dikke half uur te liggen dobberen in het water, kom ik eruit. Ik droog me af en trek mijn lingerie setje aan. Simpel zwarte ondergoed en een wijde shirt van Souf.
Intussen smeer ik mijn buikje in met olie, totdat ik twee armen langs mijn heupen voel. Ik draai me om en zie souf me intens en lang aankijken.

'Is er iets?' Vraagt hij rustig.
'Nee nee, ben gewoon erg moe en wil slapen' antwoord ik terug.
'Wil je er even tussen uit? Weekje Spanje ofzo?'
'Nee schat, het is gewoon de stress en vermoeidheid enzo. Komt heus wel goed hoor, ben gewoon met de verkeerde been uit bed gestapt.'

'Ghair in sha Allah' zegt hij nog.

Ik doe mijn haar in een slordige staart en kom liggen op bed. Souf komt er ook bij en kijkt me de hele tijd al aan, waardoor ik me super ongemakkelijk bij voel.
'Wat kijk je?' Vraag ik lacherig. 'Niks hoor, ik mag toch kijken naar mijn mooie zwangere vrouwtje of niet soms..'
'Serieus moest "zwangere" er echt bij?'
'Jaa, dat maakt jouw mooier. Onze baby'tje gaat sowieso mooi zijn.'
'Yes, dat komt door de mama' zeg ik zelfverzekerd.

'Hmm, dat zeker'

Hij zet zijn koude handen op mijn buik, waardoor ik koude rillingen krijg.

'Ik hou echt veel van je. Van jou ga ik nooit genoeg krijgen. Verlang nu al naar onze geschenkje, en zie ons nu al over een paar jaar met een groot gezin. Prachtige dochtertjes en zoontjes die samen spelen, en wij die over een paar jaar nog altijd evenveel van mekaar houden zoals nu. Genietend van het leven.'

Ik kijk hem aan en zeg 'in sha Allah. Ik hou ook van jou'.








Ik sta op een punt in mijn leven waar ik altijd van heb kunnen dromen. Ruzie's zijn er altijd. Dat gebeurt nou eenmaal als je veel om mekaar geeft, er zullen altijd mensen zijn die onze huwelijk kapot willen maken. Maar Alhamdoulilah, ik dank God voor alles, voor alle tegenslagen in het leven en alle mooie momenten in het leven die ik koester met heel mijn hart.

X stem, volg me en reageeeeer!!!

Ik weet niet wat je wiltWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu