Part 5

335 13 0
                                    

Dahlia membuka matanya dan ingin bangun tetapi kepala dia sakit sangat. Dia terbaring di atas katil dan dia seperti di sebuah klinik. Tiba2 satu suara menegurnya.
"Awak kena rehat banyak. Sebab blood pressure awak rendah." Kata lelaki itu.
"Saya kat mana ni? Awak siapa?" Soal Dahlia dengan keliru.
"Tadi kan saya terlanggar awak lepastu tangan awak berdarah. Awak pon pengsan." Kata lelaki tu.
"Oh ye. Saya Adam. Dr. Adam. Awak kat klinik saya. Sebab awak pengsan tadi jadi saya pon buat check up." Sambung Adam.
"Oh. Okay. Saya nak balik. Nanti kawan2 saya risau" Dahlia segera turun dari katil.
"Biar saya hantarkan" kata Adam.
"Tak apa lah. Saya dah menyusahkan doktor. Berapa ye saya kena bayar?" Kata Dahlia.
"Eh. Tak apa. Saya ikhlas. Lagi pon awak jatuh sebab saya. Biar saya hantar kan awak. Sebab awak perlukan rehat yang cukup." Adam cuba memujuk Dahlia.
"Kalau macam tu baik lah." Dahlia akur juga.

Di asrama.

"Mira. Mana dahlia ni? Dah maghrib ni. Dia tak balik2 lagi. Call dia pon tak angkat. Asyik mail box je." Ros dengan cemas mundar mandir dalam bilik itu.
"Insya Allah. Kita doa banyak2. Dia akan selamat." Yakin Mira kepada Ros.
Tiba2 telefon Ros berbunyi.
"Hah Dahlia call. Hello Dahlia. Kat mana? Hah? Turun bawah. Sekarang? Okay2. Kita orang pergi sekarang." Ros dengan segera memberitahu Mira. Dahlia suruh mereka turun ke bawah.

Pahit Manis (Completed)Where stories live. Discover now