Part 12

302 12 0
                                    

Dahlia sudah keluar dari hospital. Kebetulan mak dan ayahnya juga ada. Terubat juga kerinduan Dahlia kepada orang tua nya. Adam memehati saja gelagat Dahlia dengan kedua orang tuanya. Dahlia seperti gadis yang sangat penyayang tetapi susah untuk didapati sayangnya itu. Adam tetap berusaha untuk dapatkannya.
"Eh Dahlia siapa mereka berdua ni? Ayah jarang tengok kamu berkawan dengan lelaki." Ayah Dahlia menunjuk kepada Adam dan Farhan.
"Nama saya Adam pakcik dan ni kawan saya Farhan. Kami bekerja sama tempat. Saya baru kenal dengan Dahlia." Adam bersalam dengan ayah Dahlia.
"Manis namanya. Kamu kena bersabar kawan dengan Dahlia. Slow2 dapatkan hati dia. Jangan terlampau memaksa." Mak Dahlia berbisik kepada Adam. Mak nya tahu Adam pasti ada hati kepada Dahlia.
"Kami meminta diri dulu Dahlia. Mira dan Ros jaga diri baik2. Dan tolong tengok2 kan Dahlia ni ye. Adam dan Farhan pon. Kena sabar sikit dengan Dahlia. Dia memang degil. Kami balik dulu." Kat Ayah Dahlia.

Tiba juga hari graduasi. Dahlia telah dapat anugerah cemerlang antara siswi dan pasangannya adalah Fiqri. Dahlia tidak pandang langsung pada Fiqri. Fiqri mula menyesal tentang perbuatannya terhadap Dahlia. Dia ingin meminta maaf tetapi tidak dilayan oleh Dahlia. Fiqri ternampak Dahlia bersama seorang lelaki yang tidak dikenalinya. Fiqri sebenarnya mula gila bayang terhadap Dahlia.

Dahlia tidak sangka Adam sanggup datang pada hari graduasi nya. Adam datang dengan sejambak bunga ros untuk diberi kepada Dahlia. Sudah lama mereka berkenal tetapi Adam tahu hati Dahlia tidak dapat ditawan lagi. Jadi dia mengawal hatinya setenang habis. Dahlia tersenyum malu apabila ingin bergambar dengan Adam. Dahlia tahu Adam suka kan dia tetapi hatinya masih tidak boleh terbuka untuk Adam. Dia ingin melihat sejauh mana Adam inginkannya kerana Adam bukan seperti lelaki lain yang dia kenal. Adam seperti ada perancangan sendiri. Lagipun Dahlia berasa selesa apabila dekat dengan Adam.

Pahit Manis (Completed)Where stories live. Discover now