Dahlia masih mengurungkan diri sejak petang itu. Dia sedaya upaya membina kekuatan dirinya. Ros dan Mira berkali2 mengetuk pintunya untuk makan. Telefonnya dari tadi berbunyi menandakan ada panggilan. Dahlia berupaya untuk bangun dan menunaikan solat Maghrib. Mira dan Ros risau dengan keadaan Dahlia.
"Kita nak buat apa ni Mira? Jantan tu memang tak guna lah. Dulu kata tak minat nak layan perempuan sebab nak fokus masa depan. Sekali mengatal jugak dengan betina." Kata Ros dengan geram.
"Aku memang dah agak perangai dia macam tu. Itu semua alasan tak nak Dahlia suka dia berterusan. "Kata Mira.
"Aku ada idea." Kata Mira dengan sengih.
"Apa?" Tanya Ros dengan bingung.
"Kejap lagi kita bincang." Kata Mira.Di klinik Adam. Adam terpaksa tutup klinik awal kerana dia ada hal dengan Farhan. Hal itu tidak lah penting tetapi jika diikutkan kerja nya tiada masa untuk berbincang. Adam menuju ke tempat makan yang dia dan Farhan selalu pergi. Adam melihat Farhan ada di situ.
"Hah Adam. Ni semua pelan aku." Farhan dengan semangat tunjuk pelannya. Tiba2 telefon Adam berbunyi. Muka Adam seperti ada masalah. Adam terus mengambil kunci keretanya.
"Farhan jom." Adam terus mengajak Farhan.
"Pergi mana woi? Aku baru nak tunjuk pelan2 aku nii." Farhan pelik.
"Jom je ikut. Ni pon antara satu akan masuk dalam pelan kau." Adam menarik tangan Farhan.Di asrama.
Ros dan Mira mengetuk bilik Dahlia untuk memujuk Dahlia.
"Dahlia. Buka lah pintu. Jangan buat kita orang risau." Kata Mira. Tiba2 terdengar bunyi pintu terbuka. Dahlia keluar dengan mata sembab dan longlai. Tiba2 Dahlia pengsan di depan pintu.
"Ya Allah Dahlia. Bangun weyh. Nak bersujud jangan kat sini. Kat sejadah sana tu." Ros boleh membuat lawak.
"Ros call Dr. Adam." Mira teringat Dr. Adam.
YOU ARE READING
Pahit Manis (Completed)
Romance"Antara suka dan cinta tidak tahu mana satu perasan yang wujud untuk lelaki yang dekati aku. Aku rasa seperti di himpit dengan perasaan rimas. Hanya satu lelaki yang aku kejar tetapi tidak pernah pandang diri aku walaupun dia tahu aku kejarkan dia"...