Part 2

428 19 0
                                    

"Apa? Kau putus lagi?" Mira menepuk dahi kerana Dahlia putus kan hubungannya lagi.

"Aku bukan apa Mira. Aku rimas. Asyik ajak kahwin je. Aku ni tak fikir lagi semua tu. Lagi pun aku still.." Mira terus menyampuk kata2 Dahlia.

"Still tunggu Fiqri tu. Budak yang tak reti dengan hiburan tu? Handsome but langsung tak pandang kau pon Dahlia. Padahal dia tahu je kau suka dia." Mira menghebus nafas berat.

"Aku sanggup tunggu dia Mira." Kata Dahlia.

"Sudah lah kau." Mira berlalu pergi meninggalkan Dahlia.

Di fakulti Robotik.

"Fiqri. Aku dengar cerita Dahlia dah putus dgn si Khairul tu" Rosdi menepuk bahu Fiqri.

"Jadi kau nak aku buat apa?" Fiqri hanya fokus melakukan pembaikan pada robotnya.

"Haih kau ni. Tak nak Dahlia tu bagi aku." Rosdi menepuk2 dadanya.

"Ambik je lah. Aku bukan ada apa2 dengan dia." Fiqri masih fokus dengan kerjanya.

"Eh Rosdi. Jangan lah. Kau pon satu Fiqri. Dahlia tu still tunggu kau. Sampai sekarang. Dia tak give up. Kenapa lah kau susah sangat nak kan dia." Nyampuk Khairi pula.

"Aku tak nak! Faham tak! Tak nak! Dia tu mempermainkan banyak hati lelaki. Kalau dia dengan aku benda sama juga yang akan berlaku!" Fiqri mula rimas dengan soalan2 tentang Dahlia oleh kawan2nya.

Khairi dan Rosdi tiba2 ternampak bayang seorang perempuan di pintu fakulti.

"Dahlia?!" Rosdi terkejut dengan kehadiran Dahlia.

Pahit Manis (Completed)Where stories live. Discover now