Part 6

326 14 1
                                    

Ros dan Mira melangkah dengan laju sekali. Seperti Dahlia dalam kesusahan. Ros dan Mira tiba di depan sebuah kereta yang Dahlia berdiri bersama seorang lelaki.
"Dahlia kau okay tak ni?" Tanya Ros.
"Aku okay." Jawab Dahlia lemah.
"Tapi kenapa tangan kau berbalut tu?" Tanya Mira pula.
"Tadi saya terlanggar dia di taman. Tangan dia luka dan dia pengsan. Jadi saya sudah rawat dia. Btw saya Adam. Dr. Adam. Dahlia ni dalam keadaan lemah pastikan dia rehat secukupnya. Tekanan darah nya sangat rendah." Celah Adam.
"Kan aku dah kata. Kau degil lah Dahlia. Nasib baik ada Dr. Adam ni. Kalau tak aku tak tahu jadi apa." Marah Mira.
"Aku okay je lah." Dahlia dengan perasaan yang tidak suka dibebel berjalan ke arah asrama.
"Haih. Dahlia2." Keluh Mira.
"Dr. Adam. Maaf lah. Kawan kami tu tengah serabut sebenarnya. Tapi terima kasih banyak2 sebab tolong hantar dia. Kami risau sangat2. Berapa ye untuk kos dia?" Ros cuba menenangkan keadaan.
"Eh tak ape. Saya ikhlas. Lagi pon saya tebus kesalahan saya sebab terlanggar dia dan punca pada tu tangan dia luka. Awak berdua kena pantau dia sebab keadaan dia sangat lemah. Boleh saya minta number phone dia?" Tanya Adam.
"Ermm itu kami tak berani bagi lah. Sebab dia tak suka kami bagi nombor nya kepada orang sembarangan tapi doktor ambik nombor saya ni dulu." Mira memberi nombor nya kepada Adam.

Di dalam bilik asrama.

Dahlia mula memikirkan kata2 Fiqri dan dia mengeluh.
"Hah! Apa dikeluhkan tu?" Sergah Mira yang membuka pintu.
"Hish kau ni. Buat terkejut aku je." Marah Dahlia.
"Tak payah lah fikir pasal laki tu. Dia memang tak ada perasaan pon Dahlia." Ros mencelah.
"Betul kata Ros. Eh doktor tadi tu pon boleh tahan juga." Senyum Mira seperti kerang busuk.
"Cerita pasal doktor tu. Dia nak nombor phone kau Dahlia. Boleh tak aku bagi?" Kata Ros.
"Bagi je lah." Kata Dahlia dengan lemah dan dia mula tertidur.

Pahit Manis (Completed)Where stories live. Discover now