Part 17. (Ending)

459 12 5
                                    

Fiqri telah didakwa menculik dan cubaan membunuh. Fiqri akan digantung mati. Dahlia berada di mahkamah itu memandang Fiqri dengan simpati. Fiqri pergi ke arah Dahlia.
"Maafkan aku Dahlia. Semuanya aku buat, menyakitkan hati kau." Fiqri melutut di depan Dahlia dengan tangan di gari.
"Aku dah maafkan kau Fiqri. Dari awal lagi." Dahlia teresak2. Fiqri di bawa ke penjara dan menunggu hari digantung.

Dahlia memandu keretanya ke hospital. Dia berjalan ke arah wad Adam. Adam didapati cedera ringan oleh tembakan itu. Adam perlu berehat untuk memulihkan lukanya. Dahlia melihat Adam sedang tidur. Dia bersyukur Adam tidak apa2. Adam terjaga apabila terdengar ada seseorang memasuki wad itu.
"Dahlia." Sebut Adam dengan suara lemah.
"Awak mesti laparkan. Saya ada bawa bekal yang saya masak." Dahlia membuka bekal itu satu demi satu. Dahlia menyuap Adam.
"Cepat sehat ya sayang. Boleh saya jaga awak sepenuhnya." Kata Dahlia.
"Tunggu ya sayang. Sepatutnya tarikh nikah kita minggu ni." Adam senyum.
"Ni semua salah Dahlia." Dahlia mula tunduk.
"Eh. Bukan salah awak sayang. Tuhan uji kita. Dia sebaik2 perancang." Adam memujuk Dahlia. Pintu wad dibuka dari luar. Seorang doktor masuk.
"Doktor Adam. Awak boleh keluar esok." Kata Doktor itu.
"Betul ke? Terima kasih doktor." Adam bersyukur.

Tiba hari pernikahan Dahlia dan Adam. Dahlia bersyukur segala kesah pahit dan manis yang dia lalui telah pon berlalu. Dia berjanji dia akan menjaga Adam. Adam memeluk Dahlia dari belakang.
"Terima kasih jadi isteri abang." Kata Adam.
"Terima kasih juga telah menjadi perlindung dan kekuatan Dahlia sehingga syurga Insya Allah." Kata Dahlia.
 
-tamat-
 
Kisah ni berdasarkan kisah aku tetapi bukan 100% nya betul. Ada rekaan sdn bhd aku sendiri. Maaf dengan kekurangan kata2 dan jalan cerita.

Pahit Manis (Completed)Where stories live. Discover now