9-Jezerní město

387 40 0
                                    

Šla jsem stezkou elfů, která vedla přímo do Esgarothu. Jakmile jsem se ocitla u Lesní řeky, zaplatila jsem jednomu pánovi, aby mě po řece přeplavil do města. Představil se mi jako Bard. Byl to asi třiceti pěti letý rybář s hnědými vlasy po ramena a též hnědými oči.

,,Co Vás přivádí do Jezerního města, slečno?" prohodil Bard po chvíli cesty.
,,Angora. Prý roste jenom tady."
,,Jistě. Roste na úpatí Osamělé hory," odpověděl Bard.
,,Znáte někoho, kdo s tou bylinkou obchoduje?" zeptala jsem se.
,,Ano. Jedna žena jménem Seina. Je to má dobrá přítelkyně. Řekněte jí, že Vás posílám já a možná Vám dá slevu."
,,Moc Vám děkuji," řekla jsem.
,,Nemáte zač, slečno. Smím se zeptat k čemu ji potřebujete?" otázal se Bard.
,,Můj otec je nemocný. Doufám, že ho ta rostlina vyléčí," odpověděla jsem.
,,To je mi moc líto," řekl upřímně Bard
,,Mě taky umřela žena.... Ale dala mi tři překrásné děti."
,,Jak se jmenují?" optala jsem se ho vzápětí.
,,Mám dvě dcery. Sigrid a Tildu. A syn se jmenuje Bain."
,,Musejí to být zlatíčka," poznamenala jsem a zasněně se zamyslela.

Náhle mi v hlavě probleskla jakási vidina. Chovala jsem v náručí malinké děťátko a radostně jsem mu zpívala.
Smutně jsem se usmála. Chtěla jsem mít děti. Ale jak si v téhle hrozné době můžu najít manžela? A navíc jsem se už do někoho zamilovala...
,,To jsou," odpověděl Bard. ,,Ale občas mám starosti, abych je vůbec uživil."
Pokývala jsem hlavou, jakože rozumím. Než jsem stačila něco říct, objevilo se před námi Jezerní město. Bylo postaveno na dřevěných kůlech uprostřed Dlouhého jezera. A v dáli se tyčila Osamělá hora. Tam přebýval drak Šmak. Byl vždy popisován jako ten nejmocnější, největší a nejchamtivější drak celé Středozemě. Noc co noc, měsíc co měsíc, rok co rok žárlivě střežil svůj vydobytý domov pod Osamělou Horou, kde dřímal na ohromném množství zlatých mincí a nejrůznějších drahokamů. Šmak nikdy neopouštěl svůj poklad, a tak někteří lidé pochybovali, jestli vůbec existuje.

Když mě Bard dovezl do přístavu, poděkovala jsem mu a rychle šla najít paní, která prodávala Angoru.

Kapitola je věnována LegolasuvKamarad.

Lesní tajemstvíKde žijí příběhy. Začni objevovat