{014}

496 11 1
                                    

>Owen

We zitten al een tijdje bij de tent en praten wat, de meiden besluiten te gaan koken dus de jongens gaan douche, ik loop naast Rein, Daan en Nils lopen een stuk voor ons. Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig wat er nou precies gebeurd is tussen Rein en Bibi.. Ik vraag het aan Rein en hij legt het hele verhaal uit, hij is nogal.. Tja.. Hoe noem je dat? Schuldig? Verdrietig? Jullie snappen me wel. Ik stap onder de douche in het hokje en was mijn korte haren. Ik droog me af en trek schone kleren aan, ik pak mijn handdoek en andere spullen van het haakje af en loop het hokje uit, zo te horen staat Rein nog te douchen, ik pleur mijn spullen bij de wastafels neer en doe mijn haar. Ik roep door het douchehok dat ik vast terug ga, ik hoor 2x "YOO" Rein en Daan. Ze zijn altijd de sloomste van de groep. Ik neem mijn spullen en loop het hok uit, ik let even niet op en bots op tegen iemand, mijn spullen vallen uit mijn handen en ik buk meteen naar beneden, als ik al mijn spullen heb opgepakt zie ik dat er een meisje voor me staat, ze kijkt me.. Ja.. Hoe zeg je dat..? Verlegen, schattig? Je snapt me wel. aan. Ik glimlach naar haar en steek mijn hand uit, "Owen" Zeg ik met een glimlach. Ze glimlacht lief terug "Maud, sorry dat ik tegen je opliep, ik was er even niet bij met me gedachte.." Zegt ze sip. Ik vraag me af wat er mis is.. Ze glimlacht naar me, nouja, zover het glimlachen is, het is meer zon lach van: Ik doe alsof alles goed met me gaat en niemand die het ziet. Daar trap ik niet in. "Gaat het wel?" Vraag ik lief, ze probeerd ja te knikken maar het lukt haar niet. Haar hoofd valt naar beneden en ik zie tranen over haar wangen stromen.. "Hey, niet huilen! Ik moet nu terug naar mijn vrienden maar heb je vanavond tijd? Om half 9 op het strand?" Ze knikt en geeft me een knuffel, een bom ontploft in mijn buik. Wat The Fuck was dat?! Ik kan niet verliefd op haar worden, ik heb Jessie. Ik glimlach en loop snel weg. Jezus. Wat was dat? Dat heb ik nog nooit gevoelt.. Zelfs niet bij Jessie.. Forget it Owen! Denk ik in mezelf. Forget it please..

>Anne

We staan een beetje in de nouja wat je kan noemen 'Keuken' te fucken, we proberen pannekoeken te maken maar het wil niet bepaald lukken.. Toen Bibi het proberen was de ene kant totaal aangebrand en de andere kant volledig beslag.. Hoe? Geen idee. Ik probeer het voor de laatste keer en EINDELIJK! Het lukt! Ik leg hem op Nils bord en hij valt meteen aan. "Ik had zon honger!" Na een tijdje heeft iedereen een pannekoek en zegt Owen dat hij even naar het strand gaat om uit te waaien, we maken met zijn alle een kampvuurtje op de plaats en ik kruip naast Nils, hij heeft zijn gitaar onder zijn arm geslagen -Like always- hij pingelt er wat op. Owen is weg, en Rein en Bibi zitten ongemakkelijk naast elkaar. Lieke en Daan, waren 'zogenaamd al moe' Aha, niemand die het gelooft, iedereen weet dat ze samen in hun tent te flikflooien pff haha. Ik val met mijn hoofd op Nils' schouder en luister rustig naar Nils' gepingel. Het word al laat en kruipen allemaal in onze tent. Morgen weer een nieuwe dag. Ik voel twee armen om mijn middel en kijk achter me, Nils ligt achter me, ik kijk in zijn hazelnoot bruine ogen en geef hem een kus, "Weltruste Nilsje" Hij glimlacht en neemt me steviger beet.

>Maud

Ik zit in het zand, te kijken naar de zonsondergang, denkend aan Matthijs.. Hoe kon hij? Ik voel de tranen terug komen en veeg ze snel weg als ik merk dat Owen naast me komt zitten. "Dus kleintje, vertel maar eens waarom jij zo sip bent" -Kleintje serieus Owen?! Zo groot is het verschil nou ook weer niet dusja.. Moet ik eerlijk zijn? Oke oke, hij is bijna 20 cm groter als ik.. maar sst! verder aub..- Ik glimlach naar hem. "Ik ben hier pas een dag, en mijn vriendje.. nouja, ex-vriendje heeft het uitgemaakt.. Hij heeft een ander meisje ontmoet op zijn vakantie en was me zat.." Zeg ik met neergeslagen ogen. Starend naar de zonsondergang zegt Owen na een tijd van stilte "Klootzak" Ik grinnik, achja ik kan er mee leven. Owen kijkt me aan, "Je bent leuk Maud, misschien kunnen we elkaar beter leren kennen" Omg, zei hij dat nou echt? Ik voel een vlinderbom ontploffen. "Jij bent ook leuk, lijkt me leuk:)'' Zeg ik met een verlegen glimlach. Na nog een tijdje gepraat te hebben lopen Owen en ik terug naar de camping en Owen geeft een teder kusje op mijn wang. Ik geef hem een knuffel en loop mijn tent in. Omg, dit had ik niet aan zien komen. hij is zo leuk!

Unexpected.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu