{007}

607 11 0
                                    

>Bibi

BZZZ BZZZ BZZZ BZZZZ

Ik sla mijn wekker uit en kijk hoelaat het is, bleegh kwart over 7, ik stap vermoeid mijn bed uit en loop naar de badkamer, ik gooi wat water door mijn gezicht en kijk in de spiegel, ik schrik van mezelf.. Dikke rode ogen en wallen, Meeh. Ik kam mijn haren uit en doe ze in een hoge knot. Ik doe mijn makeup met extra veel concealer, maar het werkt niet echt.. Ik doe een lichte spijkerbroek aan met een wit shirt met een donkerblauw vest van Hollister aan. Ik pak mijn schooltas en loop naar beneden, me ouders zijn al weg, zoals altijd.. Ik pak wat te eten en denk na over hoe ik het Lieke en de rest ga vertellen.. Waarschijnlijk moet ik het vandaag ook in de klas vertellen.. Eerst vertel ik het Lieke. Als ik mijn eten op heb loop ik naar boven om mijn tanden te poetsen. Om 8 uur pak ik mijn Allstars en doe ze aan, ik pak me jas en me schooltas en loop naar buiten, ik sluit alles af en spring op de fiets naar de brug waar Lieke al staat, we fietsen samen naar school. Lieke.. Ik moet je iets vertellen en het is nogal serieus.. Ze kijkt me bezorgd en nieuwsgierig aan.. We gaan verhuizen naar Curacao.. Iets na de zomervakantie.. Ze kijkt me verdrietig aan, maar! Waarom! Ik kan je hier niet missen!.. Ik leg alles uit tot dat we op school komen, we zetten onze fiets in de fietsenstaling en lopen naar binnen, ik pak Lieke aan haar arm en knuffel haar, er lopen tranen over onze wangen... Hoe ga je dit Rein vertellen?... Ik haal mijn schouders op en loop het lokaal in.. In de mentorles vertel ik dat dit mijn laatste week op school is en na school fiets ik naar Rein.

Ik bel zenuwachtig aan.. Ik wacht even en dan doet Chrisje open, ze begroet me en zegt dat Rein op zijn kamer is, ik knik en loop nerveus naar boven.. Ik klop voorzichtig op zijn deur.. BINNEN! Roept hij, ik open de deur en loop naar binnen, Heey. Heey! Wat doe jij nou hier!? Zegt hij blij en hij staat op van zijn bed en geeft me een kus.. Jezus wat ga ik dit missen.. Rein ik moet je iets belangrijks vertellen... We gaan verhuizen naar Curacao.. Na de zomervakantie.. Voor mijn vaders werk.. Ik sla mijn ogen neer en er rolt een traan over mijn wang.. Rein loopt naar me toe en tilt mijn kin op.. Ik kijk in zijn waterige ogen.. Ik val in zijn armen..  Rein ik wil niet weg!.. Hij streelt troostend over mijn rug.. Aangezien Rein een stuk groter is als ik geeft hij een kus op mijn hoofd.. Ik wil ook niet dat jij weg gaat.. Maar hoe zit het dan met ons? Maken we het dan uit of wil je een afstandrelatie.. Ik kijk hem met waterige ogen aan. Rein ik wil je niet kwijt.. We kunnen bij elkaar langs komen in vakanties.. toch? Rein kijkt me een beetje moeilijk aan maar knikt toch.. Ik heb er alles voor over echt.. Na een tijdje ga ik weer weg, Rein loopt met me mee naar mijn fiets die buiten staat en geeft me nog een knuffel en een kus, Het komt allemaal goed schatje, ik geef ons niet zomaar op, we vinden wel een oplossing! Ik hou van je! Ik knik en fiets weg, Rein zwaait me uit. Als ik weer thuis ben val ik huilend op bed.. Jezus waarom moeten we nou perse weg?

>Lieke

Als ik thuis ben vertel ik mama dat Bibi gaat verhuizen naar de vakantie, ze komt naar me toe en knuffeld me.. Ze troost me en na een tijdje loop ik naar boven, ik bel Daan op om te vertellen wat Bibi heeft verteld, hij is geschrokken en vind het zelf ook erg, hij steld me gerust en we praten nog even en dan hangen we op. Ik denk na over de vakantie.. We gaan het gewoon superleuk hebben en dan komt het vast wel goed!.. Hoop ik..

>Rein

Als ik Bibi uitgezwaaid heb loop ik weer terug naar binnen.. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. Ik loop naar mijn kamer en laat mijn hoofd in mijn handen vallen.. Ik ga met mijn handen door mijn haar.. Er rolt een traan over mijn wang. Ik veeg hem weg en pak mijn telefoon, ik zie dat Bibi ook al verteld heeft in de groepschat dat ze weggaat.. Mijn ogen worden weer waterig maar ik knipper mijn tranen weg. Rein!! ETEN!!! Roept mam vanaf beneden, ik heb totaal geen honger maar probeer wat te eten, ik krijg geen hap door mijn keel. Ik prak met mijn vork een beetje door mijn eten en denk alleen maar aan Bibi.. Ik kan haar niet los laten.. Ik loop naar de keuken en gooi mijn eten weg, iemand legt een hand op mijn schouder, ik draai me om. Mam, ik kijk haar aan en glimlach moeilijk.. Ik wil weglopen maar mama houd me tegen, Rein? Vertel me wat er aan de hand is.. Ik kijk der aan met waterige ogen.. Bibi gaat verhuizen naar Curacao na de zomervakantie..  Ik kijk naar beneden, mama knuffeld me en troost me.. Ik voel dat er een traan over mijn wang loopt.. Mam veegt hem weg en geeft een kus op mijn voorhoofd, ik loop naar boven en val op bed. Ik val al snel in slaap..

Unexpected.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu