Hari INI aku melangkah lagi satu fasa dalam hidupku. Aku akan meninggalkan keluarga Ku.tawaran ke kolej jururawat kerajaan.aku ditempatkan di sungai petani. Allhamdulilah lega, tak jauh dari rumah, tapi bapak tetap tak bagi aku merempit... Aduhaii...patah nafsu aku nak pi sana.bodek mak aku lagi tak jalan siap warning nak kahwin kan
aku..huh...ingat Best ke kahwin...hmmm
"Err...mak kahwin best ke? Dengan bendul nya Ku Tanya mak, mak dengan suci murninya sekeh kepalaku...sakit tau...maryam dengan Maliki pulun gelak kat kak depa yang comel macam apam seri ayu....hahaha ...
Diam tak diam dah sebulan aku Kat kolej, dok Kat asrama....entah bila aku nak kurus, asal malam aku tibai megi.mak pula kirim serunding, laju ka rakan aku ajak megi,huh.....
Mak suruh aku balik bila cuti nanti.mak cakap Ada kawan bapak nak pinang aku untuk anak dia.anak dia tua 3 tahun dari aku..sapa pun aku tak tau.walaupun aku rasa terkilan namun aku redha, mungkin ditetapkan allah jodohku dengan dia. Aku bukanlah cantik pun kulit cerah orang melayu tulin.badan chubby sikitla ...sebab tinggi aku150 jer hahaha...rupa tak dak cun melecun...orang biasa sahaja.... Pure Malay...
Baku balik kampong masa cuti, sampai dirumah aku cari skuter aku lah..hahaha...lepaih Gian...pi lepak kat umah mak lang aku,sembang dengan abang zubir... Ziyad pun ada...ziyad pernah ajak aku couple masa aku sekolah dulu, tapi aku tolak. Ziyad banyak diam. Tapi hensem LA...hahaha...kulit ziyad gelap sikit la ni maklumlah dh jadi pegawai askar laut...err maksud aku tentera laut...ziyad minta tukag pi Sabah hujung bulan ni.mak lang suruh kahwin dia tak nak. Pasai pa aku tak tau.
Malam balik rumah aku siang nya aku tengok khemah terpacak. Baru aku ingat rupanya esok aku bertunang.
Riuh rendah rumahku dengan suara jiran Dan adik beradik mak Dan bapak...rupanya aku akan dinikahkan terus bertunang coma 2 jam sahaja. Keluarga bakal mertuaku keturunan syed, dIA mengambil aku jadi anak angkat masa aku umur 5 tahun...kerana persahabatan dIA dengan bapak...hmm..isterinya sharifah aminah uhhh baik orangnya debab cam aku jugak... hahaha.suami aku ada Kakak..Dan seorang adik...Punya berpeluh tunggu depa mai, Hailaaa... Dalam lepas zohor baru depa sampai. Aku intai pengantin lelaki ya Allah......!!!!!!
YOU ARE READING
aduhaiii misiku sayang....
Romansaperjalanan hidup seorang gadis yang bernama nuramalina, dikahwinkan dengan abang angkatnya atas amanah bapa angkatnya....dalam USIA 19 tahun.namun pada malam pertama mereka wafi melafazkan satu sumpah " aku syed Muhammad wafi bin syed Muhammad wazir...