bab14 aduhaii suamiku

9.7K 248 26
                                    

Sayup terdengar azan subuh.aku melihat ziyad masih tidur nyenyak.pagi ni pagi indah,hari raya aidilfitri,hari kemenangan buat umat islam.semalam ziyad tidur lewat,menolong abang zarul dan sepupunya sham membakar lemang.aku pula membantu mak lang aka mak mertua ku membalut ketupat,sampai sudah tak jadi ketupat jantan....frust punya pasal aku dok nganga ja laaa...cuma tolong tengok api dapur kayu takut ketupat hangit.

Aku bangunkan ziyad,ziyad ni time pagi dia jadi galak sikit,last subuh tinggal ujung aku kena mandi sekali lagi,nak marah pun,buang karan ja..bukan dia dengar.habis sangat kalau dia boring aku bebel dia ugut"bebel lagi ..abang kurung dalam bilik,pastu abang denda sehari berkurung kat bilik,duduk dalam bilik,sayang tahukan apa abang buat"!ugut ziyad dengan selamba badak.
Selepas solat aidilfiri,rumah ziyad dikujungi ramai.rakan-rakan dari kampong yang tahu ziyad balik berpusu-pusu datang beraya.beberapa orang pengawai tentera yang sekampong dengan kami datang bertandang termasuklah anas tunang najwa.najwa dan anas berbual dengan ziyad. Tak lama kemudian sebuah kereta audi hitam berhenti dilaman rumah ziyad.rupa nya sharifah wahidah dan keluarga kecilnya.ziyad menyambut namun wajahnya berubah,bila lihat wafi turun dari kereta.aku tersenyum pada wafi.takkanlah nak masam muka...haihhh...
Wafi sama macam dulu,cuma aku tengok badannya agak kurus.ziyad menarik tubuhku rapat,sampai dah rasa kena penyek...erkkkk,ziyad dan cemburu macam isi dengan kuku,tapi aku suka.sambil berbual ziyad tak pernah jauh dari aku,kadangkala diusap tapak tangannya ke lenganku.mata memandang kearah lawan bualnya sapa lagi kalau bukan wafi dan anas.
Masa aku kat dapur,najwa datang menegur...namun aku rasa dia mengejek..."heiii...you...dah lama kan you kahwin dengan yad kan,why masih kosong...maksud i...you tak pregnent lagi,setahu i ziyad memang nak anak sangat-sangat,you ada masalah ke?kalau i dah lama ziyad ada zuriat dengan i,tapi apa boleh buat..dia nak you yang mandul jadi isteri dia...hmmm tapi tengoklah,anak pun dia tak dapat"!ejek najwa kemudian ketawa,namun ketawanya terhenti bila ada suara garau menjawab"bukan dia yang mandul,tapi i yang tak nak anak lagi,i nak habiskan kursus baru fikir pasal baby,yang you sibuk hal rumahtangga i dan mal kenapa?berambus!!!!...jangan nak provok isteri i"!!! Jerit ziyad sampai semua orang terkejut....aku sendiri rasa macam nak pecah gegendang.aduhaiii suamiku,datang baran nya macam kerbau naik minyak....hmmmm

Selepas makan tengahari nanti kami akan bertolak kerumahku,maklumlah bapak sikit uzur.dua adikku pulak sibuk dengan peperiksaan kolej masing-masing,walaupun cuti raya.tadi sempat berbual dengan bekas kakak iparku,katanya wafi masih lagi tunggu aku,dia tak mahu orang lain,dan dia percaya ada jodoh aku dan dia.aku pula rasa seram sejuk.aku sayang dan cinta ziyad,janganlah diuji yang bukan-bukan...aku tak sanggup.

Malam tu aku dan ziyad bermalam dirumahku.sambil lepak kat pangkin,minum kopi dan biskut raya.ziyad memelukku erat."best lepak kat sini,sejuk sayang,rasa cam nak ajak masuk bilik, then sambung ataih katil,peluk-memeluk"bisik ziyad sambil mengucup lembut bahuku."gatai sungguh la,laki sapa tak tau aihh"gumam ku."laki sapa lagi aihh...laki sayang la,awattt lupa ka"! Tukas ziyad kemudian mengucup lembut pipiku."jom masuk bilik no excuse,dah lama abang puasa,bil air tertunggak lama dah ni,asyik mengelat jaa.."bisik ziyad kemudian menarik tangan ku masuk kedalam rumah.dah lah gelap,nasib baik bilik tidur kami kat bawah....hai lah ziyad...datang sengal dia..tak terlayan isterimu ini.... Baru pagi semalam buat hubungan intim,malam ni pun aku tak dapat rehat....pasrah jer lah dapat suami terlajak aktif....

aduhaiii misiku sayang....Where stories live. Discover now