Mal perlahan membuka matanya.tubuhnya terasa amat letih.Puas menangis hingga tertidur.Kesalnya pada ziyad tak kunjung padam.Bila merenung tubuh ziyad yang lena disebelahnya,buatkan mal makin bengang dan rasa macam nak tolak ja ziyad biar jatuh katil.Bukan benci tapi geram dengan sikap ziyad.Bila dikenang kejadian ziyad ditangkap khalwat,rasa macam nak siat-siat jer ehem ziyad,biar dogol terus senang,baru ziyad faham bahasa kot.Namun rasa sayangnya pafa ziyad tak pernah kurang,biarpun ziyad ada kekurangan.Bagi mal cintanya ikhlas,sampai mata dia terus bersama ziyad.lelaki yang menerima buruk dan baiknya fengan terbuka...Mal tersenyum sendiri,sambil mengusap perlahan perutnya.Dia redha andai allah tidak memberi rezekinya kearah itu,andai ada dia terima dan bersyukur.Sekarang ini tumpuannya cuma pada Uwais.Rindu pula pada uwais.Mal bangun perlahan menuju kebilik air.tubuhnya lemah,banyak benda yang membuat mal beberapa hari kurang menjamah makanan.seleranya mati,tambahan pula dengan kes ziyad.
"Sayangg dah bangun,sayang ok tak ni"?soal ziyad,namun Mal tetap membisu.Ziyad bangun untuk memeluk Mal,namun Mal menghulurkan sekeping kertas:..1-tiada sentuhan dan pelukkan selama 1 minggu,2-tiada perbualan atau apa sahaja percakapan,hanya gunakan nota untuk berhubung 3-tidur asing-asing 4-urus diri sendiri.{hukuman berkuatkuasa sekarang,sehingga cukup 1 minggu} Dari-isterimu,tu pun kalau masih lagi rasa Mal ni isteri la...ziyad tergamam membaca nota dari isterinya.cuba memprotes namun Mal cuma mengeleng,dan menghulur sekeping lagi nota"kalau tak suka,kita berpisah"! Ringkas,namun buat ziyad terduduk disofa.Mati la dia,sehari tak bercakap dengan Mal dia dah macam orang tak siuman inikan pula seminggu.sehari tak peluk Mal,dia takkan boleh tidur,inikan pula seminggu.Nampaknya isterinya memang marah sungguh.memang ziyad tahu,dari dulu,Mal kalau marah dia akan membisu,takkan berbual sehingga marahnya reda.
Ziyad merenung tubuh Mal yang sedang memasak,mujurlah Mal masih mahu memasak dan membasuh bajunya,cuma uniformnya Mal suruh dia urus sendiri,haih...memang parah kali ni Mal merajuk...Ziyad rindukan suasana rumahtangganya dulu,riuh rendah dengan suara Mal menjerit bila pagi-pagi ziyad akan mengusik Mal mandi bilik air.Sentuhan Mal lagi la dia rindu,Arghhh...ziyad menjerit geram didalam bilik air.Kesal tapi apa boleh buat,salahnya tak peka pada rajuk dan cemburu isterinya.Tak peka bahawa najwa mengambil kesempatan meruntuhkan rumahtangganya,kini....inilah padahnya....selesai seminggu belum tentu Mal akan layannya seperti biasa.
Ziyad keluar dari bilik air melihatMal cuma memakai lingrie tipis berwarna hitam,dadanya montok dibusungkan depan cermin,..cara mal seolah-olah sengaja mengundang nafsunya yang memang tengah mencanak,namun bila diingat,tiada sentuhan...dan dia akan kehilangan Mal,ziyad keluar dari bilik,terus masuk kebilik kerja...cuba melupakan,dan menahan rasanya meskipun sakit hanya tuhan yang tahu...."Alahaiii misiku sayang,isteriku sorang...kenapa la abang diuji...kesian la kat abang,jangan la diuji abang lagi,abang tak sanggup"ziyad berbisik sayu,matanya dipejam meredakan rasa yang timbul bila melihat Mal berbaju seksi....
Mal tahu,ziyad menahan rasa,memang dia sengaja,supaya selepas ini ziyad tahu dan ingat sampai bila-bila,rasa sakit yang amat sakit, bila hatinya disakiti.Biar ziyad belajar menghargai pendapat nya sebagai isteri.,Mal tak boleh lupa bila,ziyad mengatakan Mal terlalu buruk sangka pada Najwa,tapi bila dah kena tangkap basah,baru nak percaya yang Najwa tu ada niat tak baik.selama ni ziyad buat bodoh jer bila Mal komplen pasal Najwa.Dah terantuk baru terngadah....degill....sampai ketua la,kalau dibiarkan...sekarang ni Mal nak uji dan hukum ziyad,biar jadi pengajaran sampai bila-bila.
YOU ARE READING
aduhaiii misiku sayang....
Romanceperjalanan hidup seorang gadis yang bernama nuramalina, dikahwinkan dengan abang angkatnya atas amanah bapa angkatnya....dalam USIA 19 tahun.namun pada malam pertama mereka wafi melafazkan satu sumpah " aku syed Muhammad wafi bin syed Muhammad wazir...