bab 32 aduhaii

5.6K 181 35
                                    

Sayup terdengar azan subuh berkumandang,Ziyad melangkah longlai menuju ke bilik air,namun tiba-tiba suara serak-serak basah Ziyad mengiringi laungan azan subuh, jeritannya mengejut isteri tercinta yang masih bermimpi indah.Mal yang masih mamai meraba- raba birai katil untuk menghampiri Ziyad,tanpa sedar tubuhnya tidak berbalut sehelai benang pun.Ziyad yang masih menahan sakit,merenung tajam kearah isterinya,manakan tidak,makin sakit dibuatnya hanya tuhan yang tahu bila bahagian sulitnya mengeras." Sayang kenapa la seksi sangat ni,tak kesian kat abang ke,dah lah abang tengah darurat ni"ujar ziyad dengan suara tertahan menahan senak bebola ping Pong yang membengkak.Mal menundukkan wajahnya,baru terasa tubuhnya tanpa sehelai benang,dengan perlahan Mal bangun menuju ke almari pakaian,menyarung sehelai baju kelawar.
" Sayang abang rasa sayang kena panggil emak kesini,hanya emak yang tahu sebab apa bola ping Pong abang jadi lagu ni,sayang panggilkan emak,tapi jangan bising,takut mak membebel,habis satu taman dengar kalau emak berleter,malu abang kalau dah jadi lagu tu"tukas Ziyad dengan mata yang terpejam,sungguh dia senak saat ini...
Mak melangkah keluar dari bilik menuju ke ruang bilik depan,namun langkahnya terhenti saat bertembung dengan emak mertuanya di depan ruang tamu." Emakkk...,"!!panggil Mal perlahan,takut emak mertuanya terkejut.Emak mertuanya merenung Mal dengan dahi yang berkerut" awat panggil mak seropa orang dok dalam kelambu,Ziyad balun sampai sora tak dak ka?"soal mak mertua dengan nada yang agak tinggi.Mal tersengih macam kerang busuk,dengan mak mertuanya jangan dibawa loyag buruk,sat gi habih semua dia balas,tak tinggal satu pun,bisik hati Mal."Mak,yad panggil,dia suruh mak masuk bilik,tengok dia jadi apa tak tau,cek tak tau nak habag,mak pi tengok sendiri nak"ujar Mal lagi...
Mak lang aka mak mertua Mal,merenung Mal,agak lama.." Sat gi mak pi,la Ni mak nk solat dulu,dah pukul berapa ni Mal Oii,hang suruh dia tunggu sat" tukas mak Ziyad sebelum melangkah,"Hang pi mandi Mal Oii,aku duduk sebelah pun bau semacam dah kat hang,pi mandi dulu,pasai Ziyad sat kita pikiag"tegas emak mertuanya,membuatkan Mal termangu-mangu,sambil menghidu bau badan sendiri...adehhh...tengit kot.
Mal merenung Ziyad yang terkinja-kinja menahan sengal bila diurut oleh emaknya.siap bertungku lagi untuk surutkan bengkak.Dan bila Ziyad berjalan terkengkang- kengkang membuat Mal hendak ketawa,tapi ditahankan,takut Ziyad berkecil hati.Bila emak mertuanya membebel pasal Ziyad melanggar pantang,Ziyad cuma mampu diam dan menahan telinga." Hang kena pantang tak boleh bersama dengan bini hang dua minggu yad,kalau tak surut juga,kena pantang lagi"tegas emaknya dengan serius membuat Ziyad tertunduk dan membisu."Mak dah cakap,tapi hang buat juga,nindia..habuan hang,sedap dak,tu pasai mak suruh hang pantang,hang tengok jadi apa,silap haribulan tak surut...dia jadi labuh sampai ke lutut,hang mau ka?tukas maknya lagi sambil tangan menampar perlahan bahu Ziyad.
Kepala otak Ziyad cuba mencerna apa yang dikatakan emaknya tadi.Dan merenung wajah tua emaknya.."Emak betui ka,boleh labuh sampai kelutut ni?" Soal Ziyad polos.Soalan Ziyad membuat  Mal merenung emak mertuanya,dan senyuman senget diberikan oleh mak mertuanya,"Hmmm..mak rasa kalau orang ketegag macam hang,boleh jadi juga macamtu"jawab emaknya selamba membuat Ziyad terpinga-pinga,bila Mal ketawa kecil sambil menundukkan wajahnya...Ziyad membulatkan matanya,faham lah dia, yang emak dan isterinya sedang mengenakannya...dan dia cuma mampu terdiam,nak membalas bukan waktunya." Tunggu sayang,abang sihat nanti...tahulah nasib sayang" bisik hati Ziyad dan matanya merenung wajah isterinya yang sedang tersenyum sumbing,seolah mengerti isihati Ziyad.Mal pula terasa kejung melihat renungan tajam Mr Ziyad,penuh aura yang menakutkan sanubari.....dan hatinya pun berbisik"Adehhh...habis lah dia..."...

To be continued....ya...belum edit ni,sis tibai tulis jer...hari ni Free...Dan sis juga nk Free dari segalanya..stress...selamat membaca...sorry kalau merapu sikit...otak dh wengggggg...😂😂😂

aduhaiii misiku sayang....Where stories live. Discover now