Hari ini... hari mula bekerja,ziyad melangkah malas.Tubuhnya sengal dah tiga hari mereka berkubu dalam kapal KD SERI HANG NADIM.Ops gerhana bermula minggu lepas sudah berakhir,Ziyad menarik nafas lega.Dalam kepalanya Ziyad merancang berbulan madu dengan isteri kesayangannya..hmm...bukan pertama kali,tapi yang entah kali ke berapa,tak terkira.Ziyad Senggeh sendiri.. berangannnn!!!!! Agaknya kemana kepala otak biru Ziyad tu haih...
Ziyad termenung dikabin kapal,kepalanya asyik terbayang lenggok Mal,senyuman Mal,dan segalanya-galanya tentang Mal.Baru tiga hari,ziyad dah macam kucing nak beranak...resah kesana sini.Tuan Jamal yang perasan dengan keadaan Ziyad,cuma mampu menggelengkan kepala.Ziyad antara pegawainya yang terbaik.Tapi kalau bab cinta....Ziyad memang jadi sengal...tak boleh nak buat apa,semua orang pernah muda.
"Leftenan komander Mohd Ziyad,awak masuk bilik saya sekarang"!!!!tegas Tuan Jamal,komander Kapal.Ziyad tersentak,melangkah laju ke bilik kapten." Aduhaiiii...apa pulak orang tua ni nak" bisik hati Ziyad.."Janganlah dia suruh duty lagi mampus keras aku malam ni...alahaiii sayang abanggg,matilah abanggg"bisik hati Ziyad lagi...huhuhu.
Ziyad melangkah masuk bilik CO kapal,Komander Mohd Jamal Bin Yunus.Hampir separuh dari hidupnya mengenali Tuan Jamal yang merupakan sahabat karib abangnya Zarul.
Ziyad memberi tabik hormat pada Tuan Jamal.Tuan Jamal meminta Ziyad duduk di sofa penjuru,dibiliknya."Kamu ada masalah yad,abang tengok kamu termenung,cuba cerita kat abang,mungkin abang boleh tolong"?ujar Tuan Jamal santai,dia sudah biasa membahasakan dirinya abang bila berbual secara peribadi dengan Ziyad.
Ziyad tersengih-sengih,Dalam hati Tuhan saja yang tahu,rasa macam nak minta balik rumah "rindu kot..."!!!jerit hati ziyad.Tuan Jamal memahami,"macam ni lah yad,abang bagi awak off esok,tapi sehari sahaja,sebab lusa,arahan dari pegawai memerintah,OPS Pasir akan dimulakan,kamu pun tau yad,arahan tu dah dikeluarkan,sepatutnya abang tak boleh bagi kamu cuti,tapi tak apalah,lagipunpegawai lain pun abang dah bagi off semalam,esok turn kamu,"ujar Tuan Jamal lagi.Ziyad melangkah masuk ke dalam rumahnya,setelah Salam bersambut.Laju kakinya melangkah masuk ke bilik tidur.Isterinya yang sedang terbaring,masih memakai uniform misinya dipeluk erat.Mal tersenyum,bangun dari perbaringan dan duduk di birai katil.ziyad terkejut dengan tindakan Mal juga bangun duduk tegak disebelah isterinya,"kenapa ni sayang?soal Ziyad penuh tanda tanya." Nak Salam,belum Salam lagi ni"ujar Mal dengan senyuman manis,buat Ziyad rasa macam Nak ajak Mal berzumba sekarang juga.Ziyad tersengih,namun Mal boleh membacanya,"Abang jangan nak macam-macam,pergi mandi,badan dah bau diesel..busuk"bisik Mal kecuping telinga Ziyad,Kemudian bangun melarikan diri ke bilik air.Mal ketawa besar bila Ziyad termangu-mangu di birai katil,mungkin mencerna apa yang dibisikkan Mal tadi."Eh sayang,masa bila abang kena diesel,abang dok dalam pejabat kot"!!!jerit Ziyad..."Tak pa sayang...nak lari yaa,malam ni abang tak bagi sayang tidur,malam ni kita zumba dan Honeymoon ya sayang,memang sayang kena denda kaw- kaw- punya tau"!! Sambung Ziyad dengan nada sengalnya...habis lah kau Mal.
Selesai makan malam,Ziyad bersantai didepan TV,Mal minta masuk ke bilik untuk mandi.Mata Ziyad pulak asyik merenung ke pintu bilik tidur.Apalah yang dibuat isterinya lama sangat...haih.Uwais pulak diambil abang Zarul dua hari lepas,hmmm...bagi peluang kot.Pintu bilik terbuka,Mal melangkah keluar,membulat mata Ziyad melihat Mal mengenakan seluar tidur paras pangkal paha bercorak Harimau bintang,dengan baju corak yang sama,jarang kot,hingga menampakkan gunung berkembarnya.Ziyad menelan air liur nya...perittt... berpeluh seluruh tubuh...dalam hati berbisik" malam ni...ada yang kena gulai,sampai kepagi" Tak terasa kaki Ziyad melangkah menghampiri isterinya yang sedang berdiri ditepi meja makan,terkelip-kelip memandang wajah Ziyad,yang serius menghampiri nya...tapi..belum sempat Ziyad memeluk tubuh isterinya,telefon Ziyad berdering diruang tamu.
Ziyad berpusing dan melangkah ke ruang tamu...
"Assalamualaikum Tuan selamat malam,Ya saya Leftenan komander Mohd Ziyad,ada apa Tuan..ya baik ,saya faham,terima kasih Tuan"jawab Ziyad,kemudian merenung isterinya,yang termangu-mangu.."Abang kena melapor malam ni kat kapal,ada Ops pasir,seminggu sayang,abang kena berkubu kat kapal"ujar Ziyad sambil menundukkan wajahnya.Sambil memeluk pinggang isterinya,ziyad merenung tubuh seksi isterinya.. kemudian Ziyad tersenyum dan berbisik"sebelum abang berkubu di kapal,abang nak berhoneymoon dengan sayang dekat kubu kita,tak boleh zumba pun tak pa,kita disco ja...cepat sikit,mana boleh tahan,bila tengok sayang dah macam ayam golek versi chubby.." bisik Ziyad sambil mengucup pipi Mal,terus mencempung tubuh Mal kebilik tidur mereka.Mal yang masih mencerna apa yang dibisikkan Ziyad,terjerit kecil bila Ziyad merebahkan tubuhnya ke katil,dan terdiam bila Ziyad mula membawanya ke pelukan,seterusnya belayar di lautan biru...dikubu yang diciptakan Ziyad untuk Honeymoon mereka yang entah untuk kali ke berapa...Haiii...all reader hope you all suka... hehehe..tk banyak idea... walaupun bukan yang terbaik.. jadilah yea...buat ubat rindu' anda semua...hope happy....happy reading.......muahhhhh.😁😁😁
YOU ARE READING
aduhaiii misiku sayang....
Romanceperjalanan hidup seorang gadis yang bernama nuramalina, dikahwinkan dengan abang angkatnya atas amanah bapa angkatnya....dalam USIA 19 tahun.namun pada malam pertama mereka wafi melafazkan satu sumpah " aku syed Muhammad wafi bin syed Muhammad wazir...