Entah kenapa aku dengan Euiyoung semakin rapat hari demi hari. Kalau boleh setiap hari nak jumpa lepak pe semua.
Aku nak habiskan masa aku bersama Euiyoung sepuasnya sebelum aku pulang kembali ke Canada.
“ Jacob, hari tu awak kata nak jumpa dengan abang saya kan? ” aku mengangguk. Aku nak sangat jumpa dia. Nak tahu apa sebenarnya terjadi dengan Colly.
“ aah. Kenapa awak tanya? ” dia memusingkan badannya menghadap tepat pada muka aku.
Cantik.
“ abang saya dah ada dekat rumah sekarang ni. Dia baru balik dari Canada semalam. Nak jumpa tak? ” confirm mamat ni broken balik awal.
“ mestilah nak. Saya nak selesaikan masalah ni secepat yang mungkin. Bila boleh jumpa dia? ” tak sabor ni nak jumpa bakal abang ipar.
“sekarang? ” peh biar betul dia ni.
“ betul ni boleh jumpa sekarang? ” dia mengangguk.
“ kajja kita pergi sekarang. ” dia memegang tangan ku dan menarik aku bangun dari bangku tersebut.
Semasa berjalan ke rumah Euiyoung, kami melalui satu jalan yang sangat lawa. Ternyata bunga cherry blossom baru merkah , ada sesetengah yang sedang gugur dan jatuh ke tanah.
Euiyoung berjalan dihadapan aku, dari belakang pun dah lawa apatah lagi tengok muka dia. Aku mengeluarkan handphone aku. Tak mampu iPhone X. Samsung A8 je mampu ni.
Aku menangkap gambarnya .
Tetiba dia menoleh ke belakang memandang aku. Dan aku ter snap gambar tersebut. Sumpah lawa.
Ada sebab aku tangkap gambar dia, sebab aku takut aku takkan pulang ke Korea semula. Aku takut aku akan rindukan dia.
“ Euiyoung ah! ” dia pusing dan yes aku peluk dia.
“ kenapa awak peluk saya Bae Joon Young? ”
Sebab aku tak dapat nak tahan perasaan aku terhadap kau , Lee Euiyoung.
TBC
💕
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Kısa Hikayewhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018