🎈twenty-four

84 15 8
                                    

“ palli palli!! Emergency!! ” 4 orang nurse dan 2 orang doktor yang sedang menolak katil tersebut ke bilik kecemasan.

“ doktor Kim tolong sediakan 2 packet darah. Pesakit banyak kehilangan darah. Dan buka cepat bilik bedah !! ”

Aku tak sangka Jacob dapat selamatkan aku tapi diri dia sendiri tak selamat. Aku masih mengengam tangannya, aku tak mahu lepaskan dia.

Sampai dihadapan pintu bilik bedah tersebut aku terpaksa lepaskan tangannya. Kenapa ni harus berlaku?

“ Euiyoung ah ” aku menoleh ke arah suara yang memanggil aku.

Jun oppa dan Euijin berlari ke arah aku. Aku hanya mampu menangis. Jun memeluk aku, itu sahaja yang boleh meredakan aku.

“ gwenchanayo Nonna ah . Jacob hyung akan okay. ” euijin tersenyum ke arah aku .

“ betul kata euijin tu. Dah-dah jangan nangis-nangis tak lawa dah. Habis cair make up kau dekat atas jacket aku. ” sempat dia perli aku. Aku memukul bahunya sekuat yang mungkin.

“ argh sakitlah pig ”

“ jom nonna, euijin bawak nonna balik rumah mandi, tukar baju dulu. Okay? Jun hyung akan tunggu dekat sini ” aku mengelengkan kepala. Aku taknak aku nak duduk sini.

“ jomlah nonna, taklah nanti Jacob hyung nampak Nonna kotor macam ni dengan darah pe semua ” dia menghulurkan tangannya sambil mengangguk.

“ okay. Jun oppa janji eh dia dah keluar je dari bilik bedah tu. Terus call Euiyoung tau! ”

“ ye ye aku call kau nanti. Chill ”

Aku harap kau baik-baik saja, Jacob.

TBC

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now