“ euiyounggg!! Ada orang tekan loceng rumah. ” aku terus bergegas ke pintu setelah dengar suara Jacob menjerit dari ruang tamu.
“ oh bae jinyoung , kenapa datang? Bukan haritu kamu dah balik ke? ” dia tersengih sambil mengarukan tengkuknya.
“ ada hal nak jumpa dengan Jacob hyung. Boleh baejin masuk? ” aku mengangguk.
“ eh jinyoung kau buat apa dekat sini? ” jacob terus bertanya kepada jinyoung yang sudah selamat duduk di atas sofa.
“ adalah . Euiyoung nonna, boleh tak kami berdua nak berborak secara privasi? ” aku hanya mengangguk. Apa yang dorang nak berborak sampai aku tak boleh nak duduk sekali?
Aku memasang telinga aku dan dengar perbualan mereka.
“ hyung, mommy suruh kau balik Canada buat rawatan dekat sana sampai kau boleh berjalan. ” tak boleh jadi ni. Aku taknak dia balik Canada.
“ tak nak lah. Aku nak duduk sini lagipun aku boleh teman euiyoung. Kau tahu kan aku sayang dia? Takkan aku nak tinggalkan dia. ” aku terharu dengan apa dia cakap.
“ tapi hyung-- ”
“ gwenchana. Kau selalulah datang jenguk aku. Aku tak kesah la. Janji ada orang nak jaga aku sampai bila-bila. ”
“ aku faham, kalau mommy bising macam mana? ”
“ kau suruh je dia call aku. Pandai-pandailah aku jawab dengan dia. Dia fikir dekat Canada je ke ada tempat rawatan? Korea pun adalah dey ”
“ hahah. Yela hyung. Nanti kalau dapat surat perkahwinan aku dengan Jasmine jangan lupa datang tau! ”
“ ye young, aku akan datang jangan risau. ” aku dah habis dengar apa yang dorang borakkan. Aku rasa lega.
“ euiyoung ah, sinilah turun! ” aku terus bergegas turun ke bawah.
“ Nonna, jaga hyung baik-baik. Kalau dia sakitkan hati nonna call je baejin tahu lah apa yang baejin akan buat. ” aku hanya tergelak dengan gelagatnya sama seperti budak berumur 5 tahun.
“ kami dah balikkk!! ” bertuah punya jantan.
“ korang berdua takyah makan malam untuk harini. Biar korang kebulur. ” memang betul aku marah dekat dorang ni.
“ alaaa Nonna miannn. Euijin janji lepasni kitaorang keluar kitaorang ajak hyung dengan Nonna sekali. Jangan la marah ” ni aku lemah ni dia buat aegyo si euijin ni.
“ yela yela, kali ni je aku maafkan kau kalau tak jangan harap ” dia tersenyum maka terserlah dia punya eye smile.
“ ssup bruh , kau bila nak comeback baejin? ” dia terus bertanya kepada baejin.
“ bulan depan. Kau datang ah nanti. Jangan risau nanti korang semua dapat ticket free dari aku. ” dia cakap dengan sungguh angkuh.
“ ni ah best friend hee ” euijin terus memeluk baejin dengan seerat yang mungkin. Mula la baejin buat muka jijik dia.
“ jun oh jun , kau ni aku perasan ah asyik dengan phone je. Ada cinta hati baru keee? ” Jacob saja memerli Jun.
“ hee adalah ” dia terus beredar dan meninggalkan kami berempat dengan tanda tanya.
“ dah gila agaknya ” kami bercakap dengan serentak.
Skip
Jacob's POV
Bila aku fikirkan semula, aku tak patut bunuh diri. Takkanlah sebab lumpuh ni aku tak boleh nak menjalani hidup aku.
Aku menyuruh adik aku untuk menghantar email kepada doktor tersebut untuk membatalkan proses kematian aku.
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Short Storywhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018