" Jacob hyung, jom buat cover lagu lagi tengah bosan ni hehe " asal bosan panggil aku asal nak buat cover lagu panggil aku.
" nak buat cover lagu apa giler? " tak sekarang ni kan aku tengah busy edit lagu si Kevin ni menyemak nak buat cover.
" lagu pape jela " ni yang buat aku rasa macam nak tendang orang.
" malas ah. Aku nak masak. Kanak-kanak ribena sekalian! Nak makan apa? Tulis dekat kertas " dah nak masuk makan tengah Hari baiklah aku tanya awal-awal.
Sebab en budak-budak ni banyak songeh ni taknak tu taknak. Serabut kepala otak aku.
“ nah hyung ni semua makanan yang kitaorang nak untuk makan tengah hari ” haknyeon menyerahkan kertas A4 yang dilipat dan memberi kepada aku.
Aku dapat rasakan mesti banyak sangat makanan yang dorang nak makan. Perlahan-lahan aku membuka.
“ laahhh ni je ke korang nak makan? Jjajangmyeon and ikan sweet sour? ” mereka hanya mengangguk. Pelik betul aku dengan budak-budak ni harini. Tapi lantaklah.
Aku terus menuju ke dapur ,mengeluarkan bahan-bahan yang diperlukan untuk masak. Dan terus memulakan acara memasak.
Sambil aku tengah memotong bawang, halia dan lain-lain tetiba ada seorang manusia datang terpacak depan aku.
“ hyung ada apa-apa aku boleh tolong? ” younghoon bertanya kepada aku.
“ ada kau tolong panaskan kuali dan minyak. Lepastu dah panaskan goreng isi ikan yang aku dah perap tu ” dia terus beredar dan membuat segala yang aku suruh tadi.
“ JACOB ! ADA ORANG CALL DARI KEDAI ALAT MUSIK ” aku terdengar suara hyunjae dari ruang tamu. Aku terus membasuh tangan dan bergegas ke ruang tamu.
Hyunjae terus menghulurkan telefon tersebut kepada aku. “ yeoboseyo? ”
“ ye, saya Jacob yang beli guitar hari tu. Ada apa-apa masalah ke? ”
“ boleh tak encik jual semula guitar tersebut? ”
“ ENGKO KATA APA TADI? JUAL BALIK? ”
TBC
💕
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Cerita Pendekwhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018