🎈twenty-eight

86 16 8
                                    

“ Bae jinyoung! Turun bawah sekejap” haish apa mommy nak.

Oh lupa aku dah balik Canada hehe. Aku tinggalkan Jacob hyung bukan aku yang tinggal. Dia yang suruh aku balik sorang-sorang. Sebenarnya tak sorang-sorang dengan Jasmine la

Aku dengan malasnya aku bangun dari katil empuk dan terus turun menuruni tangga yang berpusing-pusing ni.

Dan akhirnya sampai juga di ruang tamu. Aku terus merebahkan diri di atas sofa. Sambil menunggu mommy buat air.

Ppapp...

“ sakitlah mommy! ” mommy ni en gatal do asyik-asyik nak pukul bontot aku je.

“ ada mommy kesah? ” aku mencebik.

“ ada apa mommy panggil young turun? ” dia menghirup tea hijau yang dibuat tadi dan meletakkan di atas meja semula.

“ abang kamu tu taknak balik ke sini semula ke? ” aku dah agak dah dia tanya soalan ni.

“ entahlah mommy. Dia selesa duduk sana. ” dia mengeluh.

“ pujuklah dia balik sini young, apa salahnya dia duduk sini. Dekat Korea tu bukan ada tempat yang boleh jaga makan minum pakaian dia. ” tapi en aku pelik asal dia taknak pergi sendiri?

“ Apa kata mommy je yang pergi Korea ajak abang balik. Ada je yang jaga dia. Ramai tau. Tulah lain kali jenguk juga abang dekat Korea. ” mula ah tu masam muka. Macam cuka. Magho ni magho.

“ lagipun mommy suruh dia balik sini ada sebab ” mommy tetiba tersenyum kecil.

Apa mommy sedang fikirkan?

TBC

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now