🎈 twelve

114 22 0
                                    

Tak faham betul kenapa aku asyik terjumpa dengan dia haa? Ey geram betul aku. Mata aku terus tertancap pada guitar yang baru aku beri dekat dia tadi.

Lepastu dahlah malang betul hidup aku ni duduk sebelah dia. Maknae ni dah berborak dengan adik perempuan ni. Eish.

“ so, kita tak berkenalan dengan lebih mendalam lagi. Sekali lagi, nama saya Lee Euiyoung ” dia menghulurkan tangan untuk berjambat tangan aku menyambut tangannya dan berjambat tangan.

“ Bae Joon Young or awak boleh panggil saya Jacob ” dari tadi dia tersenyum-senyum. Nasib baik cantik. Apa aku cakap tadi? Cantik eh?

“awak selalunya busking dekat mana? ” memang patut dia tahu aku busking dekat mana sebab nanti dia akan ikut aku.

“hongdae, Gangnam, myeongdong and itaewon. Tapi kebanyakkan saya buat dekat Gangnam ” dia mengangguk lagi.

“ Hyung suka busking? Serious ah? ” menyelit pulak budak ni.

“ ye Jacob hyung suka busking. Suara dia memang best. Dia selalu duet dengan Kevin hyung ” ni lagi seekor menyampuk.

“ kenapa euijin nak ikut ke ?” mata dia terus bertukar macam ada cahaya.

“ BETUL NI HYUNG?! ” sah dah giler. Menjerit tetiba.

“ ye betul. Nanti ikut nonna kamu . Dia tahu dekat mana hyung akan busking. Dah-dah makan cepat. Makanan pun dah sampai ” aku terus menyuruh budak-budak dan euiyoung di sebelah aku makan.

Cantik.

Tanpa aku sedar aku mengukir senyuman.

TBC

💕

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now