Tak pasal-pasal aku kena halau dengan mommy suruh ambik abang aku balik Canada. Confirm abang aku taknak. Yela dia nak duduk dengan euiyoung Nonna.
Aku tak tahu betul ke tak apa yang aku perlu buat ni. Aku takut benda ni akan kasi kesan sampingan terhadap Jacob dan euiyoung.
Aku merengus kasar, dan teruskan perjalanan aku ke dalam pesawat yang akan membawa aku ke Korea semula.
Lee Euiyoung's POV
Harini aku tinggal berdua je dengan si Jacob ni. Jun dengan euijin tu keluar tak ajak aku bahabi betul. Lepastu tak kejutkan aku.
Aku siapkan sarapan untuk Jacob, aku fikir apa yang aku boleh masak untuk harini. Aku membuka pintu peti ais. Tinggal kimchi, telur dan sausage. Hmmm
Buat nasi goreng kimchi ah. Dah lama tak makan. Lepastu goreng telur dan rebus sausage.
Tangan aku terus mencapai apa yang perlu aku buat. Memotong dan sebagainya. Aku reti masak pun sebab omma ajar. Kalau tak harommmm.
Setelah 45 minit bertungkus lumus menyiapkan sarapan dan akhirnya siap juga. Aku tak sangka pulak nasi goreng kimchi aku ni jadi.
Aku terus ke bilik Jacob. Hee Jacob duduk serumah dengan aku. Betapa susahnya aku nak pujuk si ketua sangyeon tu. Siap bertekak lagi.
Aku menolak pintu bilik tersebut dan dia masih tidur lagi. Aku mendekati katilnya dan duduk di birai katil tersebut.
Entah kenapa setiap kali aku memandangnya aku rasa sebak. Perlahan-lahan aku menyentuh bibirnya.
“ seronok sentuh bibir saya? ” kuajar betul. Aku dah agak dah.
“ hehe terkejut tau saya ” aku hanya tersengih.
“ bau sedap semacam. Awak masak apa? ”
“ saya masak nasi goreng kimchi. Awak tak kesah kan? ” dia mengeleng.
“ pernah ke saya tolak apa yang awak masak? ” dia fikir game soal menyoal ke?
“ dah jom. Meh sini saya papah awak ke kerusi roda tu. ” aku membangunkan tubuh badannya dengan perlahan-lahan.
Dan meletakkannya di atas kerusi roda tersebut. Aku tak suka betul bila Jacob ni asyik tenung aku.
“ cantik ” apa dia kata tadi?
Jacob's POV
“ cantik ” omg aku terlepas cakap.
“ ye apa Jacob? ” aku mengelengkan kepala.
Dia hanya tersenyum dan terus menolak aku keluar dari bilik itu. Sampai saja di meja makan semua sudah tersedia.
“ kyaa buka mulut awak. Makan tak lah awak kurus nanti ” aku mengangga mulut aku dan Dia menyuapkan nasi tersebut.
“ euiyoung ah, awak tak bosan ke macam ni hari-hari? ” dia meletakkan pinggan tersebut dan memandang aku.
“ apa yang bosannya? Okaylah tu at least saya tak keseorangan. Ada orang berborak dengan saya ” dia mengambil semula pinggan tersebut dan menyuapkan nasi ke dalam mulut aku.
“ kalau lah suatu hari nanti saya dah tiada di dunia ni, saya taknak awak sedih tau. Yela mana tahu saya tak hidup lama. ” dia merenung aku tajam. Scary
“ jangan. Cakap. Macam. Tu. Lagi. ” Wow dia marahlah.
“ chill saya gurau je. ” dia mengangguk.
Aku dah buat research untuk kematian aku selepas ni. Lagi 2 hari aku akan tinggalkan dunia ni. Aku dah tak sanggup nak hidup macam ni lagi. Macam menyusahkan hidup orang.
Maafkan aku, Lee Euiyoung.
End POV
Ting tong..
“ sabar jap! ” euiyoung terus ke pintu utama.
“ ye encik, nak jumpa siapa ye? ”
“ saya nak jumpa dengan encik Bae Joon Young boleh? Dia ada dekat rumah tak? ” dia memandang pelik dengan lelaki tersebut.
“ dia tak-”
“ biarkan dia masuk euiyoung. Saya ada benda nak bincang dengan dia. ” euiyoung hanya mengangguk dengan jawapannya.
Dia membenarkan lelaki tersebut masuk ke dalam rumah. Dan Jacob memberi arahan kepada euiyoung untuk ke biliknya sendiri.
Euiyoung terus melangkah ke biliknya.
“ baiklah encik bae, nak cuma nak persetujuan dari encik sahaja mengenai pengambilan suntikan ini ”
“ saya setuju .”
“ baiklah, maka encik akan ke Sweden? ”
“ yup, jangan risau saya akan ke sana. Lebih mudah urusan tersebut akan berjalan ” lelaki tersebut hanya mengangguk.
TBC
❤😂
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Storie breviwhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018