“ tapi malangnya dia lumpuh. Cuma pergelangan tangan dan kepala sahaja pesakit boleh bergerak buat sementara ini ” aku terus terduduk dengan apa yang doktor tersebut bagitahu kami sebentar tadi.
Jun memapah aku untuk bangun. Dia tahu aku lemah jika seseorang yang aku sayang sakit atau tercedera.
“ young ah, pandang aku ” aku mendongakkan kepala aku dan memandang tepat pada matanya.
“ aku nak kau tahu yang kau tak salah dalam hal ni. Sikit pun bukan salah kau. Kalau kau nak tahu ni disebabkan ex fiance Jacob merangkap ex fiance aku. Lori yang langgar Jacob tu semua rancangan dia.
Kau jagalah dia dengan tabah. Aku tahu kau boleh jaga dia. Jangan risau aku akan ada sentiasa dengan kau. Kau pergilah tengok dia dekat dalam wad tu.
Mesti dia tengah tunggu kau. Aku bagitahu satu rahsia dekat kau. Jacob sayang dekat kau sangat-sangat. ” serta- merta air mata aku mengalir.
Aku tak kuat hendak menghadapi semua ni. Kenapa mesti berlaku?
“ Euiyoung nonna, masuklah. Jacob hyung dah sedar dia nak jumpa nonna ” jun terus meleraikan pelukkan.
“ pergilah. Lap air mata tu. Senyum ” aku mengangguk dan mengagahkan diri untuk masuk ke dalam wad tersebut.
Perlahan-lahan aku menolak pintu tersebut. Terpancar satu susuk tubuh yang terbaring kulai . Aku mula sebak. Kepalanya pusing ke arah aku dan tersenyun.
“ hi Jacob ” aku terus pergi ke katilnya.
“ hi euiyoung , maaf saya tak boleh duduk. ”
“ gwenchanayo. Maafkan saya Jacob disebabkan saya awak jadi macam ni. ” dia tergelak.
“ kenapa awak gelak? ”
“ yela, lawak sangat. Lumpuh pun kita mesti teruskan hidup. Awak janganlah sedih-sedih. Saya okay je ” dia masih tersenyum.
“ okaylah sebagai balasan saya akan jaga awak sampai bila-bila ” entah kenapa aku jadi macam ni.
“ betul ni? ” aku mengangguk.
“ baiklah saya akan pegang janji awak tu ”
“ jacob ah, saya nak bagitahu awak something ni ”
“ em, apa dia ” matanya mula bersinar-sinar.
“ saranghae ” dia agak terkejut.
“ nado saranghae. Sini jap dekatkan muka awak dengan saya ” aku mengikut saja arahan nya.
Bibirku dicium .
The End
Jangan mimpi nak habis dah.
Ada lagi. ❤
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Short Storywhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018