🎈nineteen

79 18 0
                                    

Euiyoung 'S POV

Aku terkejut bila Jacob memeluk aku bila dia memanggil aku tadi. Kenapa Jacob ni tetiba macam ni?

“ kenapa awak peluk saya Jacob? ” dia lagi mengeratkan pelukkan tersebut.

“ saya takut lepasni saya tak dapat jumpa awak lagi. Saya takut bila saya jauh saya akan rindukan awak ” aku memandang anak matanya.

Jacob, kenapa kau buat aku risau ?

“ baejoon ah, apa awak cakap ni? Janganlah macam-macam. ” aku dapat rasakan jantung aku bergedup dengan laju seperti jantungnya juga.

“ saya mintak maaf kalau saya tak kembali semula pada suatu hari nanti. Saya harap awak dapat terima hakikat. ” aku dah mula keliru dengan apa yang dia cuba sampaikan.

“ dahlah baejoon. Awak ni merepek je tauu!  Jom kita dah nak sampai rumah saya dah. Sikit lagi ” dia hanya mengangguk dan tersenyum.

Jacob's POV

Lee family's house

“Jun oppa!! Euijin ah!! Kita ada tetamu turun ruang tamu sekarang ” aku terus mengambil tempat duduk di sofa. Memang sah dia anak orang kaya.

Euiyoung ke dapur untuk membuat air. Aku terdengar suara yang sedang bergaduh di atas. Ni aku pening ni dekat rumah bebudak nak gaduh dekat sini pun nak gaduh?

“ bagi aku masuk dulu la hyung!! ”

“ aku dulu la lahanet ”

“ takde takde!!  Euijin sampai dulu so euijin masuk dulu! ”

“ aku lagi tua dari kau. Aku masuk dulu ”

Sah selalu gaduh dua ekor manusia tu.

Euiyoung dengan jahatnya menekan punat lift tersebut. Dan lift tersebut terus ke ground floor. Terkekek-kekek si euiyoung gelakkan dua beradik tersebut.

“ LEE EUIYOUNG!!!!!! ” hambek kau dua-dua menjerit boleh bergegar satu rumah.

Mereka berdua terus turun menggunakan tangga. Dengan perasaan yang marah. Hentak-hentak kaki pulak tu. Dua-dua muka masam.

Euijin yang nampak aku dekat ruang tamu terus bertukar ceria ,berlari ke arah aku dan terus memeluk aku. Rindu sangatlah tu.

Aku pusing ke arah abang euiyoung.

Kejap. Sebentar.

“ Jun? Kau yang satu sekolah dengan aku waktu dekat Canada kan? ” aku meneliti mukanya.

“ jap kau budak yang suka main guitar dekat sekolah dulu. Jacob Bae Joon Young, yang adik kau kepala kecik Bae Jin Young tu en? ” aku mengangguk.

Apa lagi terus berpelukan ah. Kawan baik tu. Kau apa tau?

TBC

💕

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now