🎈eight

143 30 6
                                    

Sekarang ni aku duduk dekat bangku taman berdekatan dengan dorm. Lepastu aku termenung.

Aku sedang memikirkan kenapa aku kasi free je dekat si Euiyoung tu? Agaknya dah gila aku ni. Angau.

Tetiba aku dengar loceng aiskrim bangali. Kring kring kring

Aku terus berlari ke arah motorsikal tu. “ bangla! Kasi satu aiskrim chocolate double tau ” dia mengeleng-gelengkan kepala tanda faham.

Dia menghulurkan aiskrim tu kepada aku. Weh bangla ni kasi aku free woi aiskrim. Naise naise. Jimat duit

Semasa aku bersiar-siar di taman, aku menghayati pemandangan ,kanak-kanak berlari. Comel je geram je aku tengok dorang.

Kedebukk...

“ mian saya tak sengaja terlanggar awak ” dia mengibas habuk-habuk di bontotnya. Nak tahu kenapa dia kibas habuk dekat bontot dia ? Sebab dia jatuh terduduk lah bengap.

Aku menghulurkan tangan dan menolong perempuan tersebut bangun. Berat nak mati banyak betul dosa.

“ okay tak? ” acah-acah simpati jap.

“ okay. Sakit sikit je. ” dia tersengih. Aku mengangguk dan terus beredar. Takde mood lepas guitar kena ambik dengan Euiyoung.

“ jakkaman! ” aku menoleh ke belakang dan buat muka apa-kau-nak-setan

“ Bae Joon Young majayo? ” aku teragak-agak untuk mengangguk.

“ finally, jumpa pun awak , Joon Young . Tahu tak betapa susahnya saya nak cari awak. ” aku tak faham langsung situasi ni. Apa benda ni?

“ awak siapa ye Kak? Saya tak kenal awak ” terus perempuan tu speechless.

“ don't you remember me Jacob Bae? I'm your assistant at Canada 6 years ago. ” jap biar aku ingat balik.

“ Oh yeah!  Jasmine Kwon right?! ” dan dia mengangguk.

“ what are you doing at here Jasmine? ” dia menarik aku dan suruh aku duduk dahulu.

“ actually your parents are searching for you. ” jap bukan parents aku tahu ke yang aku datang Korea?

“ what happened to my parents? ” riak mukanya terus bertukar muram.

Tak mungkin...

TBC

Author nak tanya ni.

Sebenarnya kan author dah otw nak habis type untuk fanfic ni. So korang nak author terus update sekali gus semua atau setiap hari 2/3 ?

😁❤

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now