🎈 twenty-two

84 16 1
                                    

Tinggal lagi 3 hari. Aku nak jumpa dengan Euiyoung ah. Marilah kita ke rumahnya.

Sebenarnya aku dah ada dekat depan rumah dia. Kebetulan aku tengah jalan-jalan dekat myeondong ni. Lepastu kaki aku ni gatal sangat nak pergi rumah orang.

Aku terus menekan loceng rumah Euiyoung.

Dan gate rumah tersebut terbuka. Apa lagi masuk ah kan. Orang dah bukakan gate.

“ Hello! ” aku menyapa euijin. Sah budak ni baru bangun tido. Rambut serabai , air liur basi melekat dekat baju , tahi mata. Ew

“ oh hyung! Kenapa datang rumah? Ada hal pape ke? ” aku mengangguk.

“ nak jumpa dengan hyung kamu and nonna kamu hehe ” dia punya mata still tak nampak sebab dari tadi terpejam je mata.

“ masuk ah dulu hyung, euijin panggilkan nonna dengan hyung jap dorang still membuta lagi. ” mana taknya dorang masih membuta. Pukul 830 pagi dah terpacak dekat rumah orang.

Euijin menaiki tangga tersebut satu persatu dengan kelajuan yang sungguh membuatkan aku rasa macam nak sepak je bontot budak tu. Lembab sangat.

“ HYUNG NONNA IREONAAAAAAAA!!!! ” dik, abang tau adik boleh high note tapi salah timing bruh.

“ apa kau nak setan? ” haa sudah Jun dah keluar.

“ tu Jacob hyung datang. ”

Selang beberapa minit Jun sudah turun dari biliknya. Dah siap mandi bhai.

“ kau datang rumah aku pepagi buat apa gila? ” dia Buat muka menyampah.

“ aku nak bagitahu kau yang flight kita lagi 3 hari and masa flight tu pukul 2:30 pagi. Kau okay en ” dia terkejut tang 2:30 pagi je.

“ awal duhh. Tapi tak apa flight orang bayarkan. Aku sanggup ” ni lah di namakan haiwan pink bernama babi.

Aku memandang tajam ke arahnya “ chill bruh chill. Aku gurau , janji adik dan parents kau selamat ”

“ weh euiyoung mana? ” Jun buat muka tak percaya.

“ sejak bila kau ambik berat pasal adik aku? ” dia mengecilkan mata. Ey seram betul aku dengan mamat ni.

“ sejak bila kau nak? ” tak pasal-pasal muka aku kena baling dengan bantal.

“ yela-yela sejak aku kenal dia lah. ” aku mengeluh.

“ dia tengah mandi tu siap-siap. Dekat rumah pun dia nak berlawa tau kau apa tahu ”

“ Jacob, aku nak tanya kau something ni ”

“ apa dia? Sejak bila kau reti mintak kebenaran nak tanya Jun? ” aku buat muka tak percaya.

“ kau still sayangkan Colly ke? ” soalan paling bodoh aku pernah dengar.

“ dah enam tahun bruh. Aku dah move on sepenuhnya. Nak cari cinta hati baru ” dia mengelengkan kepala.

“ maksudnya kau suka adik aku? ” soalan cumpas.

Aku tak tahu nak jawab apa.

TBC

[✔] Guitar • Jacob •Where stories live. Discover now