H9|✨

5.9K 180 63
                                    

Vijf dagen later (*vrijdag)

Pov. Claire

Ik was het helemaal vergeten!!! Serieus, hoe kan ik dat nou weer vergeten! Het is vakantie!!!!!!!!! Oké, maar een weekje. Het enige wat ik hoef te doen is vandaag overleven! Ik sta veel te vrolijk op. Ik douche later wel. Want ik hoor iets vanaf beneden. Ik heb eigenlijk geen zin. Maar toch loop ik naar beneden. Ik hoor mijn vader en mijn moeder schreeuwen. Hé? Wat gaat er gebeuren? Ik ben bang, nee geshockeerd. Dat is een beter woord denk ik. Ik verschuil me zo achter de trap dat ik ze goed kan horen. Maar dat ze mij niet zien. Ik spits mijn oren.

'we moeten het haar vertellen Lisanne'

'ze gaat me haten! Ik kan dit niet'

'we moeten wel!'

'maar Herold!'

'het kan zo niet langer, ze is in het land! Ze komt er vroeg of laat toch achter, het is beter dat ze het van ons hoort dan van haar'

Hé? Ik snap er helemaal niets van. Welke haar? Ik weet dat ik vroeger een ongeluk gehad heb. Ik verloor mijn geheugen, maar mijn ouders hadden me alles verteld. En ik herrinderde alles toch? Ik heb zo het vermoeden dat ze wat voor me achterhouden. Misschien komt dat doordat me vader zei: 'We moeten het haar vertellen Lisanne'. Hij noemt haar trouwens nooit Lisanne. Behalve als er écht iets ergs aan de hand is.

Ik heb hier nu geen zin in. Niets mag mijn vakantie verpesten! Ik trek snel mijn kleding aan en ik haast me naar school. Reece wacht buiten in zijn auto. Op wie? Geen idee. Maar ik besluit toch gewoon op hem af te lopen. Benieuwd naar wat hij aan het doen is.

'op wie wacht je verrotte meloen', vraag ik grinnikend. 'op jou! Jezus wat doe jij er lang over. Stap snel in of we zijn te laat!'. Hij zegt het soort van dwingend, dus ik stap maar gewoon in. Onderweg heeft hij blijkbaar niets te zeggen. Het enige wat hij doet is zijn hand steeds op mijn bovenbeen leggen. Ik duw zijn hand steeds weg. Die verrotte meloen toch ook. Hij is raar. Knap en raar.

Op school aangekomen krijg ik te horen dat iedereen maar twee lessen heeft vandaag. Een geweldige start van m'n vakantie! TE vrolijk ga ik de school binnen. Een beetje eng, want meestal ben ik meer een soort spook.

........................................................................

De bel gaat en ik ga naar de les. Ik heb hem met Lise. Wel fijn, heb ik tenminste iemand om naast te zitten. We praten nog wat over jongens enzo. Maar dan ineens vertelt ze me dat ze verliefd is! Ik flip echt totaal. 'OMG LISE! WAT GEWELDIG!', schreew ik door het lokaal. Iedereen kijkt me geamuseerd aan. Maar de leraar kijkt me zo dodelijk aan. Het voelt alsof ik levend verbrand word. Hij zegt dat ik moet gaan zitten. Gelukkig stuurt hij me er niet uit. Dat zou echt een hel zijn. Mijn vakantie! Naar de klote. Ik hoop dat het me een beetje meevalt vandaag.

Na de eerste les gehad te hebben krijg ik mijn extra keuze vak! Echt leuk! Ik heb drie keuzevakken. Italiaans, Koken en sport. Ik kijk op mijn rooster en ik zie dat ik ga koken. Serieus, ik vind het leuk. Het motiveert me omdat ik later een goede moeder wil worden, ééntje die wél kan koken. In tegenstelling tot de mijne. Mijn vader kan het ook niet zo heel erg goed. Daarom kook ik altijd. Ik vind het écht leuk.

Terwijl mevrouw Van Der Meeuw oftewel Meeuwtje de groepen heeft verdeeld moeten we een taart gaan maken. Niet heel moeilijk. Ik zit met Reece, wat nogal een uitdaging is.

Terwijl ik de cake in de oven heb gedaan klopt Reece de slagroom op. Als we geheel klaar zijn met de cake schreeuwt Reece naar mij. 'CAKEFASE!', en hij duwt de cake waar wij al 2 UUR mee bezig zijn geweest in mijn gezicht. Woedend kijk ik hem aan. Meeuwtje oftewel mevrouw Van Der Meeuw kijkt streng onze kant op. 'jullie! NABLIJVEN!'. Nee! Niet op mijn vakantie middag!!! Nathan die ook met ons les had kijkt me medelevend aan. Hij doet iets wat ik nooit had gedacht. Hij pakt een stukje taart van de vloer en hij smijt het naar mevrouw Van Der Meeuw. Ze kijkt hem woedend aan. 'HOE DURF JE MENEER HOLLIN! JIJ OOK, NABLIJVEN!!!', schreeuwt ze woest.

Ik wenk Nathan hierheen. Al snel volgt hij. 'waar ben je mee bezig!?' vraag ik niet begrijpend. 'ik laat jou echt niet alleen met die eikel, daar zijn we vrienden voor'. Het laatste doet me pijn. Ik vind hem zo aardig, écht, hij is leuk! Owh nee, ben ik verliefd? Nee, tuurlijk niet...

Na de les moeten ik, Reece en Nathan het lokaal schoonmaken. Dat is nogal vervelend. Want sommige hier kunnen echt niet koken! We zijn gedwongen om hier 3 uur te zijn, dus tot 13:00, daar gaat mijn vakantie. Nou, oké ik had in die drie uur ook gewoon met Lise en Michelle iets kunnen doen. Maar nee hoor, de verrotte meloen moest alles verpesten. Ik zucht.

Na al het schrobben kijk ik op mijn telefoon. 'we zijn vrij jongens!', zeg ik. Omdat ik zie dat het 14:58 is. 'nee, hoor nog twee minuten', zegt Reece zwoel. 'eikel', mompel ik.

Na twee eindeloze minuten zien we éíndelijk de schoonmaakster. Hij danst met een koptelefoon op en met een dweil in zijn hand rond. Het is raar. Enorm raar. Ik moest er heel even van bijkomen. Maar dan uiteindelijk komt hij weer langs ons van ons lijden te verlossen.

HÉ!? HIJ LOOPT GEWOON DOOR. We kloppen op de ramen. Schreeuwen in het rond. Maar het heeft geen zin. Al snel gaan alle lichten uit en zijn we helemaal alleen. Wat een lijden...

Badboy vs GoodgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu