Pov. Claire
Ik word wakker en ik voel me buitengewoon goed. Als ik om me heen kijk ben ik gewoon in mijn eigen kamer. Wat een opluchting! Als ik naar beneden ga zie ik mijn ouders weer. Gisteren... Alles lijkt me vergeten te zijn. Alleen ik weet wat ik wil weten. Ik ben thuis en veilig. Ik ga met hoofdpijn naar beneden. Waar ik een dikke knuffel krijg van mijn ouders. Mijn moeder ziet vast mijn hoofdpijn want ze pakt een glas met een parasetemol. Ik slik hem door met een slok water erachteraan. Het is maandag, dus ik zou naar school moeten, maar ik heb echt zo geen zin! En ik ben zo ziek! Maar ja, ik had belooft Lise en Michelle te helpen. Ze hadden nieuws voor mij wat ik blijkbaar dus niet mag missen. En ik ben echt nieuwsgierig!
Mijn moeder bracht me naar school, toen ik de auto uit wilde stappen gooide ze nog een doosje met parasetemollen er in. Daarna liet ze mij gaan. Ik gaf haar een kus en ik liep de school binnen. Ik werd verwelkomt door Lise en Michelle en werd daarna gelijk de les in gesleurd.
In de les zie ik Michelle en Lise naast elkaar zitten. Ik zucht en kijk rond. Nog een plekje naast Nathan. Is wel te doen. Na een kwartier handvaardigheid ven ik het wel zat. We kregen echt zo'n saaie tekenopdracht. We moesten iets tekenen wat emotie bevat. Lise en Michelle hadden bijvoorbeeld blijdschap gekregen. En ik en Nathan...zucht. Verliefdheid. We hebben na een halfuur nog steeds niets. Ik sta best goed voor handvaardigheid en ik wil dat graag zo houden. Dus ik begin maar met wat te schetsen. Ik heb een meisje en een jongen getekend. Mijn schets is simpel. Na wat bijwerkingen tekent Nathan de schaduwen. Daarna kleuren we samen. Het eindresultaat is zeker niet slecht.
Hij kijkt me aan en ik bloos. Ik bloos. Wtf... Ik bloos nooit. Nadat Nathan en ik een 9 kregen voor onze tekening gingen we naar de volgende les. In de pauze had ik door dat ik geen geld mee had voor wat eten. Ugh, kut. Ik krijg opeens een berichtje binnen. Hij komt er inderdaad aan met een broodje gezond. Ik bedank hem en ga lekker eten. Na de pauze komen er weer oersaaie lessen aan. Verveelt laat ik alles langs me heen vliegen.
Na school komt Nathan naar me toe. Hij frunnikt zenuwachtig aan zijn jas. 'ehm, Claire?', vraagt hij zenuwachtig. 'ja?', vraag ik vragend. Hij kijkt me doordringend aan en zegt: 'zou je misschien met mij naar de film willen vanavond?'. Ik bloos en kijk hem aan in zijn twinkelende ogen. Ik wil "ja graag" zeggen. Maar ik krijg er geen enkele woordje uit. Ik knik blozend.
Met een goed gevoel loop ik naar huis. Maar dan sta ik stil. KUT! HET GROOTSTE DILEMMA EVER. WAT THE HECK TREK IK AAN. Een sexy jurkje kan echt niet. Een film! Me helemaal opdoen met kleurrijke kleuren lijk ik net een kleuter. Ik moet.... Dan heb ik het. Ik trek een lichtblauwe skinny aan met een witte blouse. Mijn make-up houd ik simpel.
Als ik beneden kom vraagt me moeder waarom ik me zo heb opgedoft. Want meestal als ik thuiskom ga ik huiswerk maken in mijn onesy. Ik vertel haar over mijn date met Nathan. Zoals mijn moeder is, ze gaat gelijk hyper doen. Waar ik dus niet zo'n zin in heb. Ik pak mijn telefoon en vertel Michelle en Lise over mijn date.
Als het dan eindelijk 16:45 is. Hoor ik de bel gaan. Ik spring op en ren zo wat naar de deur. Zo als ik al verwacht had staat Nathan er. Ik glimlach en hij glimlacht terug. Hij neemt me mee naar zijn auto. Uit eindelijk komen we uit bij de Bios. Hand in hand gaan we naar binnen. We gaan naar Matchmaker. Een film van de makers van Gooische Vrouwen. Hand in hand zitten we in de zaal.
Als het richting het einde loopt, word er gekust. Ik zie dat Nathan me aankijkt. Ineens voelt het alles om me heen als niets. Het is doodstil. Hij blijft mij aan kijken, en ik hem. Zijn blik gaat naar mijn lippen. En de mijne naar die van hem. Hij komt dichterbij. En ik ook. Zijn lippen proeven de mijne. En die van mij die van hem. Het is iets magisch. Onze kus veranderd in een heftige zoen. We gaan steeds verder en verder. Dan als we elkaar bijna afgelikt hadden, staat iedereen op en is de film afgelopen.
Samen lopen we hand in hand naar een restaurantje. Het was zo magisch daarnet. Ik voel me zo speciaal! Als we allebei ons eten ophebben en Nathan betaald heeft. Neemt hij me ergens mee naartoe. Waar we uitkomen... Het is werkelijk prachtig.Wat ik voor me zie is een prachtig strandje met allerlei rozenblaadjes op het zand. Daar zitten we dan. Hand in hand, kijkend naar de zonsondergang. Dit voelt magisch. Ik voel me magisch! Als de zon is onder gegaan vraagt Nathan iets bijzonders. 'zou je verkering met me willen'. Het klinkt 's een sprookje. Maar er is één probleem. Ik heb nog nooit een échte relatie gehad. Ik schrik ervan. Ik ren keihard weg. De jongen waar ik misschien wel van houd, laat ik achter.
JE LEEST
Badboy vs Goodgirl
Teen Fiction(Voltooid) Een verhaal vol onverwachte drama, relaties en break-ups! En natuurlijk hele leuke badboys... ________________________________________ Pov. Claire Ik friemel aan de losse eindjes van mijn handtas tot ik aan de beurt ben. Nog maar een per...