Ik kijk voor me uit naar de spiegel terwijl Lilly mijn haar aan het doen is. De vreemde jongen van vannacht krijg ik mijn hoofd niet uit. Hij had iets wat ik niet kan plaatsen wat me aantrok. Ik bedacht me later pas dat ik hem zijn naam niet eens gevraagd heb. Ik neem aan dat ik hem bij het bekendmaken van de paren zal zien.
'We zijn klaar', haalt Noor haar stem me uit mijn gedachten. Ik kijk in de spiegel en zie dat ze fantastisch hun werk hebben gedaan 'prachtig', complimenteer ik ze wat ze laten blozen. 'Ben je benieuwd naar je blood mate?', vraagt Lilly opgewekt. Ik haal nonchalant mijn schouders op. 'Een beetje', antwoord ik naar waarheid. 'Dit is de laatste dag dat je alleen geslapen hebt. Dat is fantastisch toch?'. Mijn ogen worden zo groot als schotels. Wat zei ze nou net?
'Wat bedoel je met laatste dag?', vraag ik aan Noor. 'Hebben ze dat je niet vertelt? Na de bekendmaking krijg je een gezamenlijke kamer waar jij en je mate samen slapen', antwoord Noor opgewekt. Dit meen je toch niet? Voor ik verder kan vragen vliegt de deur open en staat Stacy in de deur opening. 'Ga je mee Lolet. De bekendmaking gaat beginnen', zegt ze opgewekt
Nadat ik nog snel Lilly en Noor heb bedankt heeft Stacy me meegenomen de gang op. We lopen nu samen door de enorme gangen heen opweg naar de zaal. Ik begin steeds zenuwachtiger te worden. Wat als die jongen wat bij me probeert vannacht wat ik helemaal niet wil? Ergens ga ik nu hope dat het die jongen van vannacht is waaraan ik word gekoppeld want hij leekt me geen type die iets tegen mijn wil in bij me zou doen.
Ik en Stacy eindigen weer bij de zelfde enorme deur als bij het bloedprikken. 'Ik zit in de zaal', zegt Stacy opgewekt. Verdere instructies krijg ik niet want de twee grote deuren worden al geopend door de zelfde heren. 'De Robijn', word er geroepen. Het geklapt begint weer. Langzaam begin ik eraan te wennen. Stacy laat me los en ik laat mijn hakken langzaam over het rode tapijt heen gaat.
Zodra ik de zaal in kom laat ik mijn blik over de mensen heen gaan. Er staan twee rijen met die grote stoelen dit keer. Op de achterste zitten alle tien jongens en op de voorste rijd van de stoelen zitten de tien meiden. Mijn oog valt op de witharige jongen die dit keer is gekleed in een net blauw pak. Zodra zijn blik de mijne vangt geeft hij me een knipoog. Ik rol mijn ogen.
'Lolet wat zie je er weer prachtig uit', zegt de presentator. 'Bedankt', glimlach ik en ga zitten op de laatste lege stoel. Ik zit tussen De Diamant en De Smaracht. De Diamant kijkt me met een arrogante blik aan die ik totaal negeer. 'We zijn hier vandaag voor misschien wel het spannendste deel van The Blood Mate; de bekendmaking van de paren. U heeft gister allemaal kunnen zien hoe het bloed van onze deelnemers is afgenomen. Onze deskundige hebben uren gezwoegd en op de basis van de deelnemers hun bloed zijn de Blood Mate paren gemaakt', legt de presentator uit. Hij begint nog verdere dingen uit te leggen maar ik volg het niet meer.
'Dan beginnen we met ons prachtstuk van dit jaar Het Diamantenpaar. Iris wil jij naast mij plaats nemen?', zegt de presentator. De Diamant die schijnbaar Iris heet staat op en loopt naar de presentator die op een soort verhoging staat met kaartjes in zijn hand. 'De gelukkige jongeman die zich een paar mag noemen met deze prachtige dame is... tromgeroffel', rekt de presentator het moment.
'Troy James Walters!'. Iedereen begint te klappen. Ik kijk achter me en de witharige jongen staat op. Een teleurgesteld voel bekruipt me. Hij loopt naar de presentator en Iris toe. Hij maakt een korte buiging naar Iris en kust haar hand. Ze krijgen beide een blauwe bloemenkrans om en de presentator houd er nog een soort verhaaltje bij. Dan gaan ze samen op de bank zitten die aan de andere kant van de presentator staat.
'Dan gaan we door naar Het Bloedpaar. Lolet zou je me willen komen verwelkomen hier?', zegt de presentator. Ik sta op en loop naar hem toe. Ik ga op de zelfde plek staan waar Iris net stond en gun hem en de camera's een glimlach. 'Ben je zenuwachtig?', vraagt de presentator me. 'Eerder benieuwd', antwoord ik. Hij knikt goedkeurend.
'De gelukkige jongeman die deze prachtige dame zijn Blood Mate mag noemen is...', weer komt er tromgeroffel. 'Sebastiaan Liams!' Schreeuwt de presentator. Er begint weer een enorm geklap. Ik kijk naar de jongens. Een bruinharige jongen staat op en komt aangelopen. Hij maakt niet zoals Troy een buiging maar pakt gelijk mijn hand en geeft er een kus op.
Ik gun hem een glimlach. 'Ben je verbaast Sebastiaan?', vraagt de presentator. 'Ik ben eerder vereerd dat ik deze prachtige dame mijn Blood Mate mag noemen'. Slijmbal. Er komen twee jongen meisjes naar ons toegelopen met een rode bloemenkrans in hun handen. Een meisje gaat voor me staan en maakt een kleine buiging. Ik buig naar voren toe en laat haar de rode bloemenkrans om mijn nek heen leggen.
Ik kom weer omhoog en glimlach naar haar. Ze glimlacht verlegen terug. Het andere meisje doet bij Sebastiaan het zelfde. De presentator begint weer aan een heel verhaal waar ik niet naar luister. 'Nogmaals applaus voor dit prachtige paar!', roept hij wat me ook uit mijn gedachten haalt. Er word wild geklapt.
Sebastiaan pakt mijn hand vast en trekt me bijna mee naar de bank waar we plaats nemen naast Troy en Iris. Ik geef Troy een blik zonder echt een gedachten met welke boodschap of emotie. Hij geeft me een niet veel zeggende blik terug. Opeens legt Sebastiaan zijn hand op mijn bovenbeen en voel ik zijn adem langs mijn nek gaan. 'Wij gaan het samen heel leuk hebben', fluistert hij in mijn oor.
JE LEEST
Blood Mates
Fantasy"Aan een mate loze wolf is geen toekomst", de woorden van de Opper alfa die ervoor zorgde dat er een vreselijke regel ontstond; als je voor je 18e geen mate hebt zul je worden geëxecuteerd. Lolet staat met haar 17 jaar en 3 maanden op een gevaarlijk...