Hoofdstuk 29

3.1K 166 17
                                    

Enorme excuses voor de lange tijd geen hoofdstuk. Ik heb mijn inspiratie terug en ga weer schrijven aan dit boek.

Na een lange tijd geneuzel heeft Stacy uiteindelijk ingestemd met keuze voor het jurkje. We lopen met langzame passen over de gang heen richting de zaal. 'Ik blijf dit geen handig moment vinden voor een stunt', mompelt Stacy en blijft strak naar voren staren. Ik haal enkel mijn schouders op. 'Ik wel', zeg ik simpel.

Als ik voor me uit de gang in kijk zie in Troy met iris lopen. Iris is gehuld in een blauwe jurk die tot de grond valt. Haar haar is vastgemaakt in een knot. Troy heeft een net zwart pak aan. Hij draait zijn hoofd mijn kant op. Eerst begint hij breed te glimlachen tot zijn blik over mijn lichaam gaat. Zijn ogen herhalen meerdere keren die beweging.

Hij spreekt Iris even aan die vervolgens haar blik naar mij laat glijden. Troy laat haar los en begint met brede stappen naar mij toe te lopen. 'Hier krijgen we het al', mompelt Stacy. Troy is inmiddels bij mij en Stacy aangekomen. 'Lolet wat ben jij vanplan?!' Ik zie lichte paniek in zijn ogen.

'Ik heb zelf een jurk uitgekozen', antwoord ik. We zetten de laatste stap voor we bij de grote deur zijn aangekomen. Troy kijkt me nog een keer bezorgd aan en loopt dan naar Iris terug. Eerst gaat de deur open voor Iris en Troy die ontvangen worden door met een luid applaus.

Stacy kijkt me nog een keer met een bezorgde blik aan. 'De Robijn!', word er dan geroepen. De deuren gaan opnieuw open en je hoort weer een hard applaus. Ik loop binnen en langzaam sterft het applaus af. Er zit altijd hoge adel in de zaal tijdens belangrijke interviewes en gebeurtenissen. Er omstaat een enorm ongemakkelijke stilte.

De presentator kijk me aan en lijkt niet te weten wat hij met de situatie aanmoet. Dit is op live tv dus de show stoppen kan niet. 'Lolet wat fijn je weer te zien. Je dienstmeisjes hebben een bijzondere keuze gemaakt voor de jurk van vandaag', zegt ze presentator dan. Hij houd de microfoon voor mijn mond in de hoop een reactie te krijgen.

'Dit is mijn keuze vandaag en niet die van mijn dienstmeisjes', vertel ik met rechte rug. Hij lijkt van zijn woorden ontnomen te zijn. 'Wat een verassende keuze. Gaat u zitten voor de ceremonie. Een applaus graag', zegt de man en wijst mij naar de stoel. Ik loop erheen en neem plaats

'Dames en heten we gaan door naar de ceremonie van de avond. Een applaus voor onze Mates Kaj en Nora', zegt de presentator. De deuren worden geopend en het applaus word weer begonnen. Kaj en Nora komen samen binnen. Kaj is in pak gehesen en Nora staat in een prachtige bruidsjurk. Ik hal naar adem als ik die jurk zie.

Kaj en Nora nemen plaats aan het altaar

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Kaj en Nora nemen plaats aan het altaar. Het moment van een Mark is een deel van je huwelijk. Het andere deel is de eerste keer geslachtsgemeenschap. Als ik naar Kaj kijk zie ik dat hij totaal niet op zijn gemak staat. Nora lijkt het minder vervelend te vinden. Als ik opzij kijk zie ik dat Simon verderop staat. Ik slik.

'Fijn dat u alle zijn gekomen naar de Mark ceremonie. Vandaag verbinden we Kaj Cimons en Nora Lima', begint de ceremonie meester. 'Pakt u de handen van de bruid', zegt de man. Kaj pakt voorzichtig de handen van Nora vast. 'Er begint een mooie periode voor deze twee jongen mensen van geluk die bezegeld moet worden met pups', gaat hij door

Ik zie Kaj steeds minder op zijn gemak worden en graag weg willen. Nora weet nog niet dat Kaj Simon heeft gemarkt en heeft dus ook geen idee welke pijn haar te wachten staat. Ze kunnen dit niet doen zonder dat het opvalt dat Kaj al bijna getrouwd is met een ander, dit gaat de dood voor beide beteken. In mijn hoofd word het met de seconden duidelijker hoe dit niet gaat lukken

'U mag de dame nu marken', zegt de man. Ik heb door mijn gedachten de helft van de ceremonie niet meegekregen. Ik wil opstaan maar word tegengehouden door Troy die mijn hand vastpakt. Ik schenk hem een kleine glimlach. Hij knikt en kijkt weer terug naar Nora en Kaj. Ik draai ook mijn hoofd weer terug

Langzaam beweegt Kaj zich richting de nek van Nora. Een zenuwachtig gevoel komt nu mijn buik in. Ik laat mijn ogen afzakken naar Simon en zie hem wegkijken. Op het moment dat ik het verdriet in de ogen van Simon zie sta ik op. 'Stop!', schreeuw ik door de zaal. Kaj kijkt op en ik zie een vage emotie van opluchting.

'Is er een probleem vrouwe Lolet?', vraagt de ceremonie meester. 'Ik maak bezwaar tegen dit huwelijk', zeg ik dan. Troy staat ook op en komt naast me staan. 'Lolet ga zitten', probeert hij. Ik grom een keer naar hem waar hij van lijkt te schikken. 'Wat is uw rede?', vraagt de man mij. Ik loop met langzame stappen naar het altar.

'Mijn bezwaar is dat dit gehele programma niks met liefde temaken heeft maar alleen draait om het maken van content. In ons contract staat dat..', voor ik mijn zin kan afmaken word ik van het altar afgetrokken door wen beveiliger. 'U moet nu meekomen', zegt de man. Ik probeer me los te trekken van de man en grom hard naar hem. Hij deinst even terug.

Opnieuw pakt hij mijn arm vast en duwt me richting de deur. Inmiddels is de uitzetting gestaakt en is er een enorm geluid begonnen in de zaal. Ik ruk me los van de man en laat mijn wolf me overnemen. Dit is de eerste keer in een enorme tijd dat ik mezelf overgeef aan mijn wolf. De enorme woede komt dan ook omhoog en ik vlieg de man aan.

Ik bijt hem vol in zijn arm. Allemaal andere beveiligers springen op me af en proberen me van de man af te halen. Opeens word ik met volle kracht van de man afgerukt. Ik kijk beduusd om me heen en zie dan Troy in zijn wolven vorm boven me staan. Hij gromt zacht naar me die langzaam verdwijnt als hij me aankijkt. Dit is de eerste keer dat hij mij als wolf ziet

'Mates!'

Blood MatesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu